Bu çalışmanın amacı, Z kuşağının sorumlu turizme bakış açılarını ve seyahatlerinde sergiledikleri davranışları belirlemektir. Araştırma verileri, 15 Şubat 2024 ile 15 Mart 2024 tarihleri arasında Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Erdek Meslek Yüksekokulu’nda Turizm ve Otel İşletmeciliği, Yerel Yönetimler ve Sağlık Turizmi İşletmeciliği programlarında öğrenim gören, "Gönüllülük Çalışmaları" dersini alan 2. sınıf ön lisans öğrencilerinden toplanmıştır. Veriler, çevrim içi nitel soru formları aracılığıyla elde edilmiştir. Katılımcılar, yapılandırılmış soru formundaki soruları yazılı olarak yanıtlamış ve bu yanıtlar, betimsel analiz tekniği ile MAXQDA 2018 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların çoğunluğunun özel araç ve toplu taşımayı, paylaşımlı araçlar, bisiklet veya elektrikli araçlara göre daha fazla tercih ettiği tespit edilmiştir. Z kuşağı katılımcılar sorumlu turizmi; doğal ve kültürel mirasın korunması, çevreye duyarlılık, sürdürülebilirlik, yerel ekonomiye destek ve sorumluluk bilinci gibi ifadelerle tanımlamıştır. Katılımcıların büyük çoğunluğu, yerel kültürleri tanımak ve desteklemek adına sorumlu girişimlerde bulunduklarını ve bu konuda olumlu tutumlar sergilediklerini ifade etmiştir. Ayrıca, katılımcılar farklı kültürlerle etkileşim kurmayı genellikle olumlu bir deneyim olarak değerlendirmiştir. Bununla birlikte, bazı katılımcıların, kültürel etkileşimden kaçınarak mesafeli kalmayı tercih ettikleri de tespit edilmiştir.
The aim of this study is to explore Generation Z's perspectives on responsible tourism and the behaviors they exhibit during their travels. The research data was collected between February 15, 2024, and March 15, 2024, from second-year associate degree students enrolled in the "Volunteer Work" course in the Tourism and Hotel Management, Local Government, and Health Tourism Management programs at Bandırma Onyedi Eylül University's Erdek Vocational School. The data was gathered through online qualitative questionnaires. Participants provided written responses to structured questions, and these responses were analyzed using descriptive analysis techniques via the MAXQDA 2018 software. The findings indicate that most participants preferred private vehicles and public transportation over shared vehicles, bicycles, or electric vehicles. Generation Z participants defined responsible tourism with terms such as the preservation of natural and cultural heritage, environmental awareness, sustainability, support for the local economy, and a sense of responsibility. The majority of participants stated that they engaged in responsible initiatives to recognize and support local cultures and expressed positive attitudes in this regard. Additionally, most participants viewed interactions with different cultures as generally positive experiences. However, it was also found that some participants preferred to avoid cultural interactions and chose to maintain a certain distance.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 3 |