Bu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının akademik okuryazarlık düzeylerinin
çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkçe öğretmeni
adaylarının akademik okuryazarlık düzeyleri yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi ve dönem
not ortalaması değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden
olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
ve Yüzüncü Yıl Üniversitesinde öğrenim gören 116’sı kadın 86’sı
erkek toplam 202 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışmada Türkçe öğretmeni
adaylarının akademik okuryazarlık düzeylerini belirlemek için Demir ve Deniz (2020)
tarafından geliştirilen “Akademik Okuryazarlık Ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.
Araştırmanın verileri betimsel analiz, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H
yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Türkçe öğretmeni adaylarının
akademik okuryazarlık yeterliklerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Türkçe öğretmeni
adaylarının dönem sonu not ortalamaları ve yaş değişkenlerine
bakıldığında anlamlı fark olduğu bulgusuna ulaşılırken cinsiyet ve sınıf değişkenlerine
göre ise anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Elde edilen bu bulgular doğrultusunda Türkçe
öğretmeni adaylarının akademik okuryazarlık düzeylerine ilişkin becerilerinin yüksek olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 87 |