Günümüzde internet, ulaşım gibi imkânların
artmasıyla birlikte insanların birbirleriyle etkileşime geçmesi sayesinde
küreselleşen dünyada en önemli aksiyonlardan biri turizm hareketleri olmuştur.
Sadece ekonomik, sosyal ve kültürel etkileri olmayıp ülke ilişkilerini dahi
belirleyebilen bu sektörün önemi günden güne daha da artmaktadır.
Ülkemiz için de en önemli gelir
kaynaklarından biri olarak görülen turizm sektörü kırılgan bir yapıya sahiptir.
Hassas bir sektör olan turizm ülkeler arasında yaşanan siyasi problemler, terör
olayları gibi sektör dışı sorunlardan etkilenebildiği gibi kalifiye eleman
yetersizliği, turizm işletmeciliğinin yetersizliği, turizm bölgelerindeki
yatırım eksikliği ve tanıtım - pazarlama yetersizliği gibi temel problemlerden
olumsuz yönde etkilenmektedir.
Buradan hareketle bu çalışmada
Marmaris bölgesinin turizm hareketlerinden nasıl etkilendiği ve bölge gelişimi
için turizmin gerekliliği hakkında araştırmada bulunulmuştur. Bu kapsamda
Marmaris’teki 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama tesislerinin yöneticilerine anket
uygulanmış ve turizmin Marmaris gelişimine etkilerinin yanında Marmaris’te
turizmin eksiklikleri ve yapılması gerekenler de belirtilmiştir.
Sonuç olarak elde edilen veriler
ışığında Marmaris’in yüksek turizm potansiyelini efektif bir biçimde
kullanabilmesi için bölgede altyapı–üstyapı çalışmalarına önem verilmesi, yerel
yönetimlerin denetimleri arttırarak çarpık kentleşmeyi önlemesi tanıtım
faaliyetlerini geliştirmesi ve turizm sektöründe işletme sahiplerinin yanında
çalıştırılan personele turizm konusunda eğitimler verilerek bilinçlendirilmesi
gerektiği saptanmıştır.
Bu çalışma Dr.Öğr.Üyesi Aykut SEZGİN danışmanlığında Kadir ÖZTÜRK tarafından tamamlanan “Turizm Endüstrisinde Otel İşletmeciliği ve Bölgesel Kalkınmaya Etkileri: Marmaris İlçesi Örneği” başlıklı yüksek lisans tezinden yararlanılarak hazırlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |