Günümüzde gelişmişlik düzeyi fark etmeksizin bütün ülkeler çeşitli sosyal sorunlarla mücadele etmektedir. Sosyal sorunların sürekli çeşitlenmesi toplumların ortak sorunu olmaya devam etmektedir. Yoksulluk, işsizlik, eğitim, sağlık vb., bu sorunların çözümüne yönelik pek çok politika üretilmektedir. Bu politikalar günümüzde devlet, özel sektör ve üçüncü sektör olarak adlandırılan gönüllü kuruluşlar aracılığı ile üretilmektedir. Sosyal sorunlara yenilikçi bakış açılarıyla yaklaşan sosyal girişimler de günümüzde en popüler çözüm araçlarından biri olarak değerlendirilmekte ve her geçen gün önemi artmaktadır. Yapılan çeşitli araştırmalarda sosyal girişimciliğe etki eden bireysel faktörlere sıklıkla değinildiği görülse de sosyal girişimleri etkileyen faktörler sadece bireysel faktörlerle sınırlı görülmemelidir. Sosyal ve kültürel faktörler de sosyal girişimciliği etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, sosyal girişimciliğin unsurlarının ve sosyal girişimciliği etkileyen sosyo kültürel faktörlerin neler olduğunun ortaya konulmasıdır. Çalışmanın sonucunda; kültür, aile, eğitim, psikolojik, yasal, siyasi ve idari faktörler sosyal girişimlere etki eden faktörler olarak ortaya konulmuştur. Çalışmanın sosyal ve kültürel faktörlere yaptığı vurgu yönüyle sosyal girişimcilik literatürüne katkı sağlayacağı beklenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 5 |