Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAKTÖRLERE TEORİK BİR YAKLAŞIM

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 5, 54 - 66, 30.04.2021

Öz

Günümüzde gelişmişlik düzeyi fark etmeksizin bütün ülkeler çeşitli sosyal sorunlarla mücadele etmektedir. Sosyal sorunların sürekli çeşitlenmesi toplumların ortak sorunu olmaya devam etmektedir. Yoksulluk, işsizlik, eğitim, sağlık vb., bu sorunların çözümüne yönelik pek çok politika üretilmektedir. Bu politikalar günümüzde devlet, özel sektör ve üçüncü sektör olarak adlandırılan gönüllü kuruluşlar aracılığı ile üretilmektedir. Sosyal sorunlara yenilikçi bakış açılarıyla yaklaşan sosyal girişimler de günümüzde en popüler çözüm araçlarından biri olarak değerlendirilmekte ve her geçen gün önemi artmaktadır. Yapılan çeşitli araştırmalarda sosyal girişimciliğe etki eden bireysel faktörlere sıklıkla değinildiği görülse de sosyal girişimleri etkileyen faktörler sadece bireysel faktörlerle sınırlı görülmemelidir. Sosyal ve kültürel faktörler de sosyal girişimciliği etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, sosyal girişimciliğin unsurlarının ve sosyal girişimciliği etkileyen sosyo kültürel faktörlerin neler olduğunun ortaya konulmasıdır. Çalışmanın sonucunda; kültür, aile, eğitim, psikolojik, yasal, siyasi ve idari faktörler sosyal girişimlere etki eden faktörler olarak ortaya konulmuştur. Çalışmanın sosyal ve kültürel faktörlere yaptığı vurgu yönüyle sosyal girişimcilik literatürüne katkı sağlayacağı beklenmektedir.

Kaynakça

  • Austin J., Stevenson, H. and Skillem J. ( 2006) “ Social and Commercial Entrepreneurship: Same, Different or Both?” ET&P 1042-2587, Baylor University.
  • Bailey, J. (2012). Commited to Entrepreneurial Activity and Social Mission: What is the Experience of Social Entrepreneurship, Degree of Doctor of Philosophy, Minnesota.
  • Barendsen, L. and Gardner, H. “Is the social Entrepreneur a New Type of Leader?” Leader to Leader, Issue 34, 43-50. Besler, S. (2010). Sosyal Girişimcilik, Beta Yayınları.
  • Bird, B. (1989). Entrepreneurial Behavior, Scott, Foresman and Company, London.
  • Blaga, S. (2018). Motivational Factors for Social Entrepreneurship: The Case of Romania, Degree of Doctor, University of Newcastle, Newcastle.
  • Brinckerhoff, P. (2001). Why You Need to Be More Entrepreneurial - And How to Get Started, Nonprofit World.
  • Borquist, B. (2020). The Context and Enactment of Faith-based Social Entrepreneurship, Doctor of Philosophy, Massey University, Auckland, New Zealand.
  • Bouges, A. (2015). Support Structures in Social Entrepreneurship Ecosystems: Comparing the Swedish and the French Environments, Master Thesis, Uppsala.
  • Chipeta, E. (2015). Social Entrepreneurship Intentıons Among University Students In Gauteng, Master of Commerce, North West University, South Africa.
  • Davidsson, P. ve Honig, B. (2003). The Role of Social and Human Capital Among Nascent Entrepreneurs. Journal of Business Venturing. 18: 301-331.
  • Dees, G. (1998). “ The Meaning of Social Entrepreneurship”, The Kaufmann Center for Entrepreneurial Leadership and Ewing Morion Kaufmann Foundation Working Paper.
  • Demirbilek, S. (2005). Sosyal Güvenlik Sosyolojisi, İstanbul: Legal Yayıncılık. Glancey, K. ve McQuaid, R. (2000). Entrepreneurial Economics. N.Y: St. Martin’s Press.
  • Güney, S. (2004) , Girişimcilik Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular: Ankara, Siyasal Kitabevi.
  • Haugh, H (2005). “A Research Agenda For Social Entrepreneurship Research”, Social Enterprise Journal, Vol 8, No:1, 7-15.
  • Hing, P., (2016). A Framework To Implement Social Entrepreneurship Activities In Hıgher Education Instıtutıons, Degree of PHD, Nelson Mandela Metropolitian University, South Africa.
  • Hofstede, G. (1984). Culture’s Consequenses: International Differences in Work Related Values. Cross Cultural Research and Methodology, Newbury Park, Sage Publication.
  • Işık, V. (2016). Çalışmanın Değişen Anlamı ve Üçüncü Sektör İstihdamı Çerçevesinde Türkiye’deki Sosyal Girişim İstihdamının Analizi: Ashoka Örneği, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • İraz, R. (2005). Girişimcilik ve Kobi’ler: Konya, Çizgi Kitabevi.
  • Jamrozik, A. ve Nocella, L. (1998). The Sociology of Social Problem: Theoretical Perspectives and Methods of Intervention, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Kasalak, M. (2014). “Bölgesel Kalkınma Açısından Sosyokültürel Yapının Girişimciliğe Etkisi”, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Isparta.
  • Kümbül Güler, B. (2011). “ Yoksullukla Mücadelede Sosyal Girişimcilik: Ashoka Üyelerinden Sosyal Yenilikçi Uygulamalar” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (3), 79-111
  • Liang, W. (2005). “Defining the Social in Social Entrepreneurship: Altruism and Entrepreneurship” International Entrepreneurship and Management Journal 1(3).
  • Lundström, A. (2014). Social Entrepreneurship, International Studies in Entrepreneurship.
  • Mair, J. And Marti, I. (2006). “Social Entrepreneurship Research: A Source of Explanation, Prediction and Delight” Journal of World Business, 41, 36-44.
  • Merie, K. (2015). Resettlement and Self-Sufficiency: Refugees’ Perceptions of Social Entrepreneurship in Arizona, Master of Social Work, Arizona State University, Arizona.
  • Mort, G. S., Weerawadena, J. and Carnegie, K. (2003). Social Entrepreneurship: Towards conceptualisation. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing.
  • Mulgan, G., Tucker, S., Ali, R. ve Sanders, B. (2007). Social Innovation: What It Is, Why It Matters and How It can be Accelarated? Oxford Said Business School. Skoll Center for Social Entrepreneuship Working Paper.
  • Niang, C. (2019). A Case Study of Women Social Entrepreneurs In India, Business Research Thesis, Melbourne.
  • Paganelli, A. (2020). Academic Library Support of Social Entrepreneurship Programs, Degree of PHD, Western Kentucky University, Kentucky.
  • Paredo, A. and Mclean, M. (2006). “ Social Entrepreneurship: A Critical Review of the Concept”, Journal of World Business, 56-65.
  • Prabhu, G. N. (1999). Social Entrepreneurial Leadership. Career Development International.
  • Thomas, L. (2013). “The Social Entreprise Financing Landscape: The Lay of the Land and New Research on the Horizon”, Entrepreneurship Research Journal 3(2), 147-159.
  • Verheul, I., Stel, A. ve Thurik, R. (2004). Explaining Female and Male Entrepreneurship Across 29 Countries. Discussion Papers on Entrepreneurship, Growth and Public Policy. Max Planck Institute for Research into Economic Systems Group.
  • Weber, M. (l999). Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, (Çev. Z.Gürata), Ankara, Ayraç Yayınları.
  • Wendel S. And Lang, P. (2020). The Future Belongs To Social Entrepreneurs, Linnaus University Sweden.
  • Young, D. (2006), The State of Theory and Research on Social Enterprises, Social Enterprises 19-46.
  • Yunus, M. (2006), “Social Business Entrepreneurs Are The Solution”, Social Entrepreneurship”, UK, Oxford University Press.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gökhan Güney

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Güney, G. (2021). SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAKTÖRLERE TEORİK BİR YAKLAŞIM. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi, 3(5), 54-66.
AMA Güney G. SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAKTÖRLERE TEORİK BİR YAKLAŞIM. SOSGÜZ. Nisan 2021;3(5):54-66.
Chicago Güney, Gökhan. “SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAKTÖRLERE TEORİK BİR YAKLAŞIM”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi 3, sy. 5 (Nisan 2021): 54-66.
EndNote Güney G (01 Nisan 2021) SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAKTÖRLERE TEORİK BİR YAKLAŞIM. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi 3 5 54–66.
IEEE G. Güney, “SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAKTÖRLERE TEORİK BİR YAKLAŞIM”, SOSGÜZ, c. 3, sy. 5, ss. 54–66, 2021.
ISNAD Güney, Gökhan. “SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAKTÖRLERE TEORİK BİR YAKLAŞIM”. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi 3/5 (Nisan 2021), 54-66.
JAMA Güney G. SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAKTÖRLERE TEORİK BİR YAKLAŞIM. SOSGÜZ. 2021;3:54–66.
MLA Güney, Gökhan. “SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAKTÖRLERE TEORİK BİR YAKLAŞIM”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi, c. 3, sy. 5, 2021, ss. 54-66.
Vancouver Güney G. SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FAKTÖRLERE TEORİK BİR YAKLAŞIM. SOSGÜZ. 2021;3(5):54-66.

23374216672166821669     21677 21671216722167321675   21676