Bu araştırmanın amacı, tüm dünyayı ve ülkemizi etkisi altına alan Covid-19 salgını izolasyon günlerinde İSTE Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuvarı üfleme çalgılar Ana sanat dalında okuyan öğrencilerin online çalgı derslerine karşı tutumlarına yönelik öğrenci davranış ve görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla yöneltilen sorulara alınan cevapların geneli dikkate alındığında katılımcıların “katılıyor musunuz” sorularına genel olarak katılmadıkları tespit edilmiştir. Diğer yandan “negatif yönlü” sorulara katılım gösterdikleri gözlemlenmiştir. Bireysel olarak sorulan sorularda kararsız kaldıkları saptanmıştır. Online eğitimin başarıyı aksatmadığı konusunda ankete katılan katılımcıların %40’ı katılmadıklarını belirtirken geri kalanlardan %60 ı katıldıklarını beyan etmişlerdir. Öğrenciler “eğitimin aksayıp aksamaması” ve “çalgı başarısı azalması” konusunda net bir ortak fikre sahip olmadıkları belirlenmiştir. Genel olarak öğrenciler ev ortamında müzik aletlerinin kullanımında olumsuzluk yaşadıklarını belirtmişlerdir. Diğer taraftan öğrencilerin büyük bir çoğunluğu yüz yüze eğitimin nispeten daha iyi olduğu konusunda bir fikir birliği olduğu görülmektedir. Sonuç olarak online eğitim yüz yüze eğitimin bir alternatifi olmadığı ancak salgın döneminde bir zorunluluk nedeni ile ve telafi olarak uygulanabileceği anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 10 |