Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 SALGINI İZOLASYON GÜNLERİNDE KONSERVATUVAR ÜFLEME ÇALGILAR ANA SANAT DALINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ONLİNE ÇALGI DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI; İSTE MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI ÖRNEKLEMİ

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 10, 141 - 149, 31.12.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı, tüm dünyayı ve ülkemizi etkisi altına alan Covid-19 salgını izolasyon günlerinde İSTE Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuvarı üfleme çalgılar Ana sanat dalında okuyan öğrencilerin online çalgı derslerine karşı tutumlarına yönelik öğrenci davranış ve görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla yöneltilen sorulara alınan cevapların geneli dikkate alındığında katılımcıların “katılıyor musunuz” sorularına genel olarak katılmadıkları tespit edilmiştir. Diğer yandan “negatif yönlü” sorulara katılım gösterdikleri gözlemlenmiştir. Bireysel olarak sorulan sorularda kararsız kaldıkları saptanmıştır. Online eğitimin başarıyı aksatmadığı konusunda ankete katılan katılımcıların %40’ı katılmadıklarını belirtirken geri kalanlardan %60 ı katıldıklarını beyan etmişlerdir. Öğrenciler “eğitimin aksayıp aksamaması” ve “çalgı başarısı azalması” konusunda net bir ortak fikre sahip olmadıkları belirlenmiştir. Genel olarak öğrenciler ev ortamında müzik aletlerinin kullanımında olumsuzluk yaşadıklarını belirtmişlerdir. Diğer taraftan öğrencilerin büyük bir çoğunluğu yüz yüze eğitimin nispeten daha iyi olduğu konusunda bir fikir birliği olduğu görülmektedir. Sonuç olarak online eğitim yüz yüze eğitimin bir alternatifi olmadığı ancak salgın döneminde bir zorunluluk nedeni ile ve telafi olarak uygulanabileceği anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Artaç, Arman (2018). Konservatuvar Düzeyinde Enstrüman Eğitiminde Uzaktan Eğitim Metodu. SETSCI Conference Indexing System, Volume 2 (2018), 302-30 4
  • Aktaş, Özgür., Büyüktaş, Bilgihan., Gülle, M., Yıldız, Mehtap ( 2020). Covıd-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlar. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi Cilt 1, Sayı 1, 2020
  • Akbulut, Ceylan, Ünal (2020). İzolasyon Sürecinde Uzaktan Piyano Eğitimine Yönelik Veli Değerlendirme Sonuçları Ve Öğrenci Not Karşılaştırması, . idil, 76 (2020 Aralık): s. 1832–1840. doi: 10.7816/idil-09-76-06
  • Altuntaş, Yılmaz, Neslihan (2020). Yükseköğretim Kurumlarında Covıd-19 Pandemisi Sürecinde Uygulanan Uzaktan Eğitim Durumu Hakkında Öğrencilerin Tutumlarının Araştırılması: Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümü Örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, 2020.
  • Can, Ajda, Aylin., Yungul, Okan., (2017). Müzik Eğitimi Kurumlarında Çalgı Eğitimi Alan Lisansüstü Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 45, , S. 155-168
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şehrinaz Gündüz 0000-0002-0665-2056

Candan Işık Yüce 0000-0003-4800-1777

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Gündüz, Ş., & Yüce, C. I. (2022). COVID-19 SALGINI İZOLASYON GÜNLERİNDE KONSERVATUVAR ÜFLEME ÇALGILAR ANA SANAT DALINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ONLİNE ÇALGI DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI; İSTE MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI ÖRNEKLEMİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi, 4(10), 141-149.
AMA Gündüz Ş, Yüce CI. COVID-19 SALGINI İZOLASYON GÜNLERİNDE KONSERVATUVAR ÜFLEME ÇALGILAR ANA SANAT DALINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ONLİNE ÇALGI DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI; İSTE MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI ÖRNEKLEMİ. SOSGÜZ. Aralık 2022;4(10):141-149.
Chicago Gündüz, Şehrinaz, ve Candan Işık Yüce. “COVID-19 SALGINI İZOLASYON GÜNLERİNDE KONSERVATUVAR ÜFLEME ÇALGILAR ANA SANAT DALINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ONLİNE ÇALGI DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI; İSTE MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI ÖRNEKLEMİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi 4, sy. 10 (Aralık 2022): 141-49.
EndNote Gündüz Ş, Yüce CI (01 Aralık 2022) COVID-19 SALGINI İZOLASYON GÜNLERİNDE KONSERVATUVAR ÜFLEME ÇALGILAR ANA SANAT DALINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ONLİNE ÇALGI DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI; İSTE MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI ÖRNEKLEMİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi 4 10 141–149.
IEEE Ş. Gündüz ve C. I. Yüce, “COVID-19 SALGINI İZOLASYON GÜNLERİNDE KONSERVATUVAR ÜFLEME ÇALGILAR ANA SANAT DALINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ONLİNE ÇALGI DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI; İSTE MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI ÖRNEKLEMİ”, SOSGÜZ, c. 4, sy. 10, ss. 141–149, 2022.
ISNAD Gündüz, Şehrinaz - Yüce, Candan Işık. “COVID-19 SALGINI İZOLASYON GÜNLERİNDE KONSERVATUVAR ÜFLEME ÇALGILAR ANA SANAT DALINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ONLİNE ÇALGI DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI; İSTE MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI ÖRNEKLEMİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi 4/10 (Aralık 2022), 141-149.
JAMA Gündüz Ş, Yüce CI. COVID-19 SALGINI İZOLASYON GÜNLERİNDE KONSERVATUVAR ÜFLEME ÇALGILAR ANA SANAT DALINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ONLİNE ÇALGI DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI; İSTE MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI ÖRNEKLEMİ. SOSGÜZ. 2022;4:141–149.
MLA Gündüz, Şehrinaz ve Candan Işık Yüce. “COVID-19 SALGINI İZOLASYON GÜNLERİNDE KONSERVATUVAR ÜFLEME ÇALGILAR ANA SANAT DALINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ONLİNE ÇALGI DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI; İSTE MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI ÖRNEKLEMİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi, c. 4, sy. 10, 2022, ss. 141-9.
Vancouver Gündüz Ş, Yüce CI. COVID-19 SALGINI İZOLASYON GÜNLERİNDE KONSERVATUVAR ÜFLEME ÇALGILAR ANA SANAT DALINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN ONLİNE ÇALGI DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI; İSTE MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI ÖRNEKLEMİ. SOSGÜZ. 2022;4(10):141-9.

23374216672166821669     21677 21671216722167321675   21676