BibTex RIS Cite

e-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: "e-İçişleri Projesi"

Year 2012, Volume: 17 Issue: 17, - , 01.06.2012

Abstract

e-İçişleri Projesi; İçişleri Bakanlığı merkez birimleri, valilikler, kaymakamlıklar ile il özel idarelerinin yürütmekte olduğu iş ve işlemlerin elektronik ortamda yapılmasını ve diğer kamu kurumlarıyla bilgi paylaşımını sağlamak amacıyla yürütülen, bir e-devlet projesidir. Proje kapsamında; (21) merkez birimi, (81) valilik, (81) il özel idaresi ve (892) kaymakamlık birimleriyle elektronik ortamda evrak alışverişine başlanmıştır. Proje, bir taraftan İçişleri Bakanlığı nezdinde iş ve işlemleri olan vatandaşlara büyük kolaylıklar sağlarken, diğer taraftan da mülki idare amirlerine taşrada e-Dönüşüm Türkiye Projesine öncülük etme olanağı sağlayacaktır. e-İçişleri Projesinin, diğer e-devlet projeleri için bir otoyol işlevi göreceği de söylenebilir.

References

  • Altınok, Ramazan (2003), “Kaliteli Hizmet Sunumunun Bir Aracı Olarak e-Devlet”, Kamu Yönetiminde Kalite 3. Ulusal Kongresi, TODAİE Yayını, Ankara, 512–546.
  • Andersen, Kim Viborg (2006), “E-Government: Five Key Challenges for Management”, The Electronic Journal of E-Government, Volume 4, Issue 1, pp: 1–8.
  • Ateş, Hamza (2003), “e-Devlet’in Kuramsal Temelleri: Eleştirel Bir Yaklaşım”, Kamu Yönetiminde Kalite 3. Ulusal Kongresi, TODAİE Yayını, Ankara, 481–500.
  • Aydın, M. Devrim (2007), “Kamu Hizmetlerinde Bilgi Teknolojileri Uygulamaları: Fırsatlar ve Tehditler”, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 2, s. 295–322.
  • Balcı, Asım (2008), “e-Devlet: Kamu Yönetiminde Yeni Perspektifler, Fırsatlar ve Zorluklar”, A. Balcı, A. Nohutçu, N.K.Öztürk, B. Coşkun (ed), Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 317- 336.
  • Bellamy, Christine and John A. Taylor (1998), Governing in the information age, Open University Press, Buckingham.
  • Castells, Manuel (2008), Ağ Toplumunun Yükselişi, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Çatı, Kahraman & Mustafa Işkın (2008), “Halkla İlişkiler Aracı Olarak Websiteleri: İl Belediyeleri Karşılaştırmalı Analizi”, Bekir Parlak (ed), Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar, Turhan Kitabevi, 297–330.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (2006), Bilgi Toplumu Stratejisi, DPT Yayını, Ankara.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (2007), OECD e-Devlet Çalışmaları Türkiye, DPT Yayını, Ankara.
  • Ergun, Turgay (2004), Kamu Yönetimi, Kuram, Siyasa, Uygulama, TODAIE Yayını, Ankara.
  • İçişleri Bakanlığı (2007), Faaliyet ve Projeleri (2002–2007), İçişleri Bakanlığı Yayını, Ankara.
  • İçişleri Bakanlığı (2010a), E-İçişleri Proje Tanıtım Kitapçığı, İçişleri Bakanlığı Yayını, Ankara.
  • İçişleri Bakanlığı (2010b), “Bakanlığımız Hizmetlerinde e-Dönüşüm: E-İçişleri Projesi”, İçişleri Bakanlığı Haber Dergisi, Eylül-Ekim, Kasım-Aralık 2009, Sayı: 5–6, 20–21.
  • Kesen, Mesut (2009), “E-İçişleri Projesi: Kurumsal Hizmetlerin e-Dönüşümünün Sağlanmasına Yönelik Bir Uygulama”, İdarecinin Sesi Dergisi, Kasım-Aralık 2009, Sayı: 136, 38–41.
  • Kuscu, M., Halid, İbrahim Kushchu, Betty Yu (2007), “Introducing Mobile Government”, in: İbrahim Kushcu (ed.), Mobile Government: An Emerging Direction in E-Government, Hershey, Pa: Idea Group Publishing, 1-10.
  • Keskinen, Auli (2001), “Future Democracy in the Information Society”, Futures 33, 339–370.
  • Leblebici, Doğan Nadi, M. Kemal Öktem ve M. Devrim Aydın (2003), “Türkiye’de Kamu Kesiminde Bilgi Teknolojileri Uygulamaları ve E-Bürokrasi: Örgütsel Dönüşüm Üzerindeki Etkiler”, Kamu Yönetiminde Kalite 3.Ulusal Kongresi, TODAIE Yayını, Ankara, 500–512.
  • Liprott, Mark (2006), “E-Voting in the UK: a Work in Progress”, The Electronic Journal of E-Government, Volume 4, Issue 2, pp: 71–78.
  • Parlak, Bekir, Mehmet Zahid Sobacı (2008), “Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinin Website Temelli Hizmetleri: Karşılaştırmalı Bir İşlevsellik Analizi”, Bekir Parlak (ed), Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar, Turhan Kitabevi, ss. 229–257.
  • Sayıştay Başkanlığı (2006a), “e-Dönüşüm Türkiye Projesi Çerçevesinde Yürütülen Faaliyetler”, Performans Denetim Raporu, Sayıştay Başkanlığı, Ankara.
  • Sayıştay Başkanlığı (2006b), “e-Dönüşüm Türkiye Projesi Çerçevesinde Yürütülen Faaliyetler (Özet)”, Sayıştay Dergisi, Temmuz-Eylül 2006, Sayı: 62, 133–142.
  • Şahin, Ali (2008), Türk Kamu Yönetiminde Yapısal Dönüşüm ve e-Devlet, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Öktem, Kemal (2004), “Bilgi Teknolojileri ve Kamu Yönetimi”, M.K. Öktem, U. Ömürgönülşen (ed.) Kamu Yönetimi Gelişimi ve Güncel Sorunları, İmaj Yayınevi, Ankara, 139–186.
  • Öktem, Kemal, M. Devrim Aydın (2005), “Bilgi Teknolojileri ve Türk Kamu Yönetiminde Dönüşüm”, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 2, s. 257–282.
  • Tataroğlu, Muhittin (2008), “Kamu Yönetiminde CBS Teknolojisi ve Olası Sorunların İrdelenmesi”, Bekir Parlak (ed), Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar, Turhan Kitabevi, 261–294.
  • Tortop, Nuri (2000), “Çağımızın Önemli Sorunu: Kişisel Bilgilerin Güvenliği Sorunu”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 33, Sayı 3, ss. 1–14.
  • Türkiye Bilişim Derneği, (2008), Bilişim’08 Değerlendirme Raporu, 19–21 Kasım 2008, Ankara.
  • Yıldız, Mete (2003), “Elektronik e-Devlet Kuram ve Uygulamasına Genel Bir Bakış ve Değerlendirme”, Muhittin ACAR, Hüseyin ÖZGÜR (ed), Çağdaş Kamu Yönetimi–1, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

e-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: "e-İçişleri Projesi"

Year 2012, Volume: 17 Issue: 17, - , 01.06.2012

Abstract

e-İçişleri Projesi; İçişleri Bakanlığı merkez birimleri, valilikler, kaymakamlıklar ile il özel idarelerinin yürütmekte olduğu iş ve işlemlerin elektronik ortamda yapılmasını ve diğer kamu kurumlarıyla bilgi paylaşımını sağlamak amacıyla yürütülen, bir e-devlet projesidir. Proje kapsamında; (21) merkez birimi, (81) valilik, (81) il özel idaresi ve (892) kaymakamlık birimleriyle elektronik ortamda evrak alışverişine başlanmıştır. Proje, bir taraftan İçişleri Bakanlığı nezdinde iş ve işlemleri olan vatandaşlara büyük kolaylıklar sağlarken, diğer taraftan da mülki idare amirlerine taşrada e-Dönüşüm Türkiye Projesine öncülük etme olanağı sağlayacaktır. e-İçişleri Projesinin, diğer e-devlet projeleri için bir otoyol işlevi göreceği de söylenebilir.

References

  • Altınok, Ramazan (2003), “Kaliteli Hizmet Sunumunun Bir Aracı Olarak e-Devlet”, Kamu Yönetiminde Kalite 3. Ulusal Kongresi, TODAİE Yayını, Ankara, 512–546.
  • Andersen, Kim Viborg (2006), “E-Government: Five Key Challenges for Management”, The Electronic Journal of E-Government, Volume 4, Issue 1, pp: 1–8.
  • Ateş, Hamza (2003), “e-Devlet’in Kuramsal Temelleri: Eleştirel Bir Yaklaşım”, Kamu Yönetiminde Kalite 3. Ulusal Kongresi, TODAİE Yayını, Ankara, 481–500.
  • Aydın, M. Devrim (2007), “Kamu Hizmetlerinde Bilgi Teknolojileri Uygulamaları: Fırsatlar ve Tehditler”, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 2, s. 295–322.
  • Balcı, Asım (2008), “e-Devlet: Kamu Yönetiminde Yeni Perspektifler, Fırsatlar ve Zorluklar”, A. Balcı, A. Nohutçu, N.K.Öztürk, B. Coşkun (ed), Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 317- 336.
  • Bellamy, Christine and John A. Taylor (1998), Governing in the information age, Open University Press, Buckingham.
  • Castells, Manuel (2008), Ağ Toplumunun Yükselişi, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Çatı, Kahraman & Mustafa Işkın (2008), “Halkla İlişkiler Aracı Olarak Websiteleri: İl Belediyeleri Karşılaştırmalı Analizi”, Bekir Parlak (ed), Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar, Turhan Kitabevi, 297–330.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (2006), Bilgi Toplumu Stratejisi, DPT Yayını, Ankara.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (2007), OECD e-Devlet Çalışmaları Türkiye, DPT Yayını, Ankara.
  • Ergun, Turgay (2004), Kamu Yönetimi, Kuram, Siyasa, Uygulama, TODAIE Yayını, Ankara.
  • İçişleri Bakanlığı (2007), Faaliyet ve Projeleri (2002–2007), İçişleri Bakanlığı Yayını, Ankara.
  • İçişleri Bakanlığı (2010a), E-İçişleri Proje Tanıtım Kitapçığı, İçişleri Bakanlığı Yayını, Ankara.
  • İçişleri Bakanlığı (2010b), “Bakanlığımız Hizmetlerinde e-Dönüşüm: E-İçişleri Projesi”, İçişleri Bakanlığı Haber Dergisi, Eylül-Ekim, Kasım-Aralık 2009, Sayı: 5–6, 20–21.
  • Kesen, Mesut (2009), “E-İçişleri Projesi: Kurumsal Hizmetlerin e-Dönüşümünün Sağlanmasına Yönelik Bir Uygulama”, İdarecinin Sesi Dergisi, Kasım-Aralık 2009, Sayı: 136, 38–41.
  • Kuscu, M., Halid, İbrahim Kushchu, Betty Yu (2007), “Introducing Mobile Government”, in: İbrahim Kushcu (ed.), Mobile Government: An Emerging Direction in E-Government, Hershey, Pa: Idea Group Publishing, 1-10.
  • Keskinen, Auli (2001), “Future Democracy in the Information Society”, Futures 33, 339–370.
  • Leblebici, Doğan Nadi, M. Kemal Öktem ve M. Devrim Aydın (2003), “Türkiye’de Kamu Kesiminde Bilgi Teknolojileri Uygulamaları ve E-Bürokrasi: Örgütsel Dönüşüm Üzerindeki Etkiler”, Kamu Yönetiminde Kalite 3.Ulusal Kongresi, TODAIE Yayını, Ankara, 500–512.
  • Liprott, Mark (2006), “E-Voting in the UK: a Work in Progress”, The Electronic Journal of E-Government, Volume 4, Issue 2, pp: 71–78.
  • Parlak, Bekir, Mehmet Zahid Sobacı (2008), “Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinin Website Temelli Hizmetleri: Karşılaştırmalı Bir İşlevsellik Analizi”, Bekir Parlak (ed), Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar, Turhan Kitabevi, ss. 229–257.
  • Sayıştay Başkanlığı (2006a), “e-Dönüşüm Türkiye Projesi Çerçevesinde Yürütülen Faaliyetler”, Performans Denetim Raporu, Sayıştay Başkanlığı, Ankara.
  • Sayıştay Başkanlığı (2006b), “e-Dönüşüm Türkiye Projesi Çerçevesinde Yürütülen Faaliyetler (Özet)”, Sayıştay Dergisi, Temmuz-Eylül 2006, Sayı: 62, 133–142.
  • Şahin, Ali (2008), Türk Kamu Yönetiminde Yapısal Dönüşüm ve e-Devlet, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Öktem, Kemal (2004), “Bilgi Teknolojileri ve Kamu Yönetimi”, M.K. Öktem, U. Ömürgönülşen (ed.) Kamu Yönetimi Gelişimi ve Güncel Sorunları, İmaj Yayınevi, Ankara, 139–186.
  • Öktem, Kemal, M. Devrim Aydın (2005), “Bilgi Teknolojileri ve Türk Kamu Yönetiminde Dönüşüm”, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 2, s. 257–282.
  • Tataroğlu, Muhittin (2008), “Kamu Yönetiminde CBS Teknolojisi ve Olası Sorunların İrdelenmesi”, Bekir Parlak (ed), Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar, Turhan Kitabevi, 261–294.
  • Tortop, Nuri (2000), “Çağımızın Önemli Sorunu: Kişisel Bilgilerin Güvenliği Sorunu”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 33, Sayı 3, ss. 1–14.
  • Türkiye Bilişim Derneği, (2008), Bilişim’08 Değerlendirme Raporu, 19–21 Kasım 2008, Ankara.
  • Yıldız, Mete (2003), “Elektronik e-Devlet Kuram ve Uygulamasına Genel Bir Bakış ve Değerlendirme”, Muhittin ACAR, Hüseyin ÖZGÜR (ed), Çağdaş Kamu Yönetimi–1, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Şafak Başa This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date December 12, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 17 Issue: 17

Cite

APA Başa, Ş. (2012). e-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: "e-İçişleri Projesi". Sosyoekonomi, 17(17). https://doi.org/10.17233/se.47636
AMA Başa Ş. e-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: "e-İçişleri Projesi". Sosyoekonomi. April 2012;17(17). doi:10.17233/se.47636
Chicago Başa, Şafak. “E-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: ‘e-İçişleri Projesi’”. Sosyoekonomi 17, no. 17 (April 2012). https://doi.org/10.17233/se.47636.
EndNote Başa Ş (April 1, 2012) e-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: "e-İçişleri Projesi". Sosyoekonomi 17 17
IEEE Ş. Başa, “e-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: ‘e-İçişleri Projesi’”, Sosyoekonomi, vol. 17, no. 17, 2012, doi: 10.17233/se.47636.
ISNAD Başa, Şafak. “E-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: ‘e-İçişleri Projesi’”. Sosyoekonomi 17/17 (April 2012). https://doi.org/10.17233/se.47636.
JAMA Başa Ş. e-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: "e-İçişleri Projesi". Sosyoekonomi. 2012;17. doi:10.17233/se.47636.
MLA Başa, Şafak. “E-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: ‘e-İçişleri Projesi’”. Sosyoekonomi, vol. 17, no. 17, 2012, doi:10.17233/se.47636.
Vancouver Başa Ş. e-Devlet Çalışmalarına Bir Örnek: "e-İçişleri Projesi". Sosyoekonomi. 2012;17(17).