Bu çalışma, fitness merkezi üyelerinin tutumlarının algılanan risk-davranışsal niyet arasındaki aracılık rolünü ve marka denkliğinin “algılanan risk-davranışsal niyet” ile “algılanan risk-tutum-davranışsal niyet” arasındaki düzenleyicilik rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, Ankara (Türkiye)' daki fitness merkezine üye olan 280 kişiden toplanmıştır. Önerilen hipotezler, PROCESS analizi aracılığıyla test edilmiştir. Analizler sonucu hipotezler desteklenmektedir. COVID-19 pandemisinde, fitness merkezi üyeliklerinde belirgin bir azalma olması, algılanan riske bağlanmaktadır. Bu bağlamda, bu araştırma, marka denkliğinin rolünü araştırarak fitness merkezi literatürüne katkıda bulunmakta ve yöneticiler için içgörü sunmaktadır.
This study examines the mediating role of fitness centre members' attitudes between perceived risk-behavioural intention and the moderating role of brand equity in the linkage between “perceived risk-behavioural intention” and “perceived risk-attitude-behavioural intention.”. Data was collected from 280 fitness club members in Ankara, Türkiye. Proposed hypotheses are tested through PROCESS analyses. The analyses demonstrated support for the hypotheses. Amidst the COVID-19 pandemic, a noticeable decrease in fitness centre memberships is attributed to perceived risks. In this context, this research contributes to the fitness centre literature by exploring the role of brand equity and providing insights for managers.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Applied Economics (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 28, 2024 |
Publication Date | April 28, 2024 |
Submission Date | July 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 32 Issue: 60 |