This study examines how artificial intelligence (AI) affects worker productivity, emphasising AI's capacity to automate jobs, reduce errors, and optimise workflows. It emphasises the need for dynamic reskilling initiatives and company-school cooperation to provide workers with the necessary skills. Using a two-log econometric model, the study examines the association between AI patents and productivity. It observes that the effects of AI differ across industries, with less automation in positions requiring creativity and emotional intelligence. The paper also suggests more research and examines the relationship between productivity and R&D costs, physical assets, and non-AI patents.
Bu çalışma, yapay zekanın (YZ) çalışan verimliliğini nasıl etkilediğini incelemekte ve YZ'nın işleri otomatikleştirme, hataları azaltma ve iş akışlarını optimize etme kapasitesini vurgulamaktadır. Çalışanlara gerekli becerileri kazandırmak için yeniden beceri kazandırma girişimlerine ve şirket-okul iş birliğine duyulan ihtiyaç vurgulanmaktadır. Çalışma, iki loglu model kullanılarak yapay zekâ patentleri ve üretkenlik arasındaki ilişkiyi incelemektedir. YZ'nın etkilerinin sektörler arasında farklılık gösterdiğini, yaratıcılık ve duygusal zekâ gerektiren pozisyonlarda daha az otomasyon olduğunu gözlemlemektedir. Çalışma aynı zamanda verimlilik ile Ar-Ge maliyetleri, fiziksel varlıklar ve yapay zekâ dışı patentler arasındaki ilişkiyi de incelemektedir.
Yapay Zekâ İşçi Üretkenliği Yeniden Beceri Kazandırma ve Yükseltme Yapay Zekâ ile İlgili Patentler
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Microeconomic Theory, Employment, Labor Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 1, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | April 23, 2024 |
Acceptance Date | December 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 33 Issue: 63 |