BibTex RIS Kaynak Göster

SUGGESTIONS ABOUT 9TH GRADE ENERGY UNIT AFTER A BLINDS AND PHYSICS EDUCATION WORKSHOP

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 29, 79 - 85, 01.06.2012

Öz

This study includes some suggestions about how to teach the energy unit after a seminar named “Blinds and Physics
Education”. These suggestions reflect the views of 17 workshop participants. These participants were volunteers and students
in Middle East Technical University (METU). The views of this group about how instructional objectives in energy unit should be
applied were taken both written format and transcriptions of record. We hope that this article would be useful for high school
physics teachers and curriculum developers.

Kaynakça

  • Bülbül, M. Ş. (2009a), “The Possiblity of Learning Curved Mirrors’ Structure by Blind In- born Students, 26th International Physics Conference”, Turkish Physics Society, pp.225, Bodrum, http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/contentdelivery/servlet/ ERICServlet?accno=ED516639, Erişim Tarihi: 30.12.2011
  • Bülbül, M. Ş. (2009b), “Doğuştan Görme Engellinin Türkiye’de Fizikçi Olabilme İhtimali”, Eleş- tirel Pedagoji, 2(7), s.52-59
  • Bülbül, M. Ş. (2010a), "Görme Engelliler ve Fizik Öğretimi, Türkiye’de Fizik Eğitimi Alanındaki Tecrübeler, Sorunlar, Çözümler ve Öneriler", pp. 9-12, http://books.google.com.tr/bo oks?id=ViNUfceR4BoC&source=gbs_navlinks_s, Erişim Tarihi: 30.12.2011
  • Bülbül, M. Ş. (2010b), “Farklılıklarından Ötürü Çocuklarımızı Ayırmalı mıyız Yoksa Kaynaştır- malı mıyız?”, Cito Kuram ve Uygulama, (8), s.46-48.
  • Bülbül, M. Ş. (2011), "Inclusion: Something More than Sitting Together, International Centre for Innovation in Education", pp. 7, İstanbul, http://eric.ed.gov/PDFS/ED523205.pdf Erişim Tarihi: 30.12.2011
  • Bülbül, M. Ş, & Eryılmaz, A., (2012), Görme Engelli Öğrenciler İçin Fizik Ders Araçları, Murat Yayınevi, Ankara.
  • Bülbül, M. Ş., & Yeşiltaş, E. (2011), "A Webpage Design: Also Blind Students May Use Mouse", In- ternational Educational Technology Conference ProceedingsEducational Tech- nology, Vol. 2, pp. 1404-1407, İstanbul http://iet-c.net/publications/ietc2011-2.pdf, Erişim Tarihi: 30.12.2011
  • Mcguire, J M,Scott, S. S., & Shaw, S. F. (2006), “Universal Design and Its Applications in Educati- onal Environments”, Remedial and Special Education, 27, pp. 166-175. http://rse. sagepub.com/cgi/doi/10.1177/07419325060270030501, Erişim Tarihi: 30.12.2011
  • MEB, (2011), Ortaöğretim 9. Sınıf Fizik Dersi Öğretim Programı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı , Ankara.

“Görme Engelliler ve Fizik Eğitimi Çalıştayı Sonrası 9. Sınıf Enerji Ünitesi ile ilgili Öneriler ”

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 29, 79 - 85, 01.06.2012

Öz

Bu çalışma, “Görme Engelliler ve Fizik Eğitimi” konulu sunum sonrasında enerji ünitesinin nasıl öğretilebileceği ile ilgili önerileri
içermektedir. Bu öneriler, çalıştaya katılan 17 katılımcının görüşlerini yansıtmaktadır. Bu katılımcılar, ODTÜ’de öğrenim gören
gönüllü öğrencilerden oluşmuştur. Bu grubun ünitenin kazanımlarının nasıl uygulanabileceği konusundaki görüşleri hem yazılı
olarak hem de tartışmaların kayıtlarının yazılması ile elde edilmiştir. Bu çalışmanın, lise fizik öğretmenlerine ve öğretim programı
geliştiricilerine faydalı olmasını temenni ediyoruz.

Kaynakça

  • Bülbül, M. Ş. (2009a), “The Possiblity of Learning Curved Mirrors’ Structure by Blind In- born Students, 26th International Physics Conference”, Turkish Physics Society, pp.225, Bodrum, http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/contentdelivery/servlet/ ERICServlet?accno=ED516639, Erişim Tarihi: 30.12.2011
  • Bülbül, M. Ş. (2009b), “Doğuştan Görme Engellinin Türkiye’de Fizikçi Olabilme İhtimali”, Eleş- tirel Pedagoji, 2(7), s.52-59
  • Bülbül, M. Ş. (2010a), "Görme Engelliler ve Fizik Öğretimi, Türkiye’de Fizik Eğitimi Alanındaki Tecrübeler, Sorunlar, Çözümler ve Öneriler", pp. 9-12, http://books.google.com.tr/bo oks?id=ViNUfceR4BoC&source=gbs_navlinks_s, Erişim Tarihi: 30.12.2011
  • Bülbül, M. Ş. (2010b), “Farklılıklarından Ötürü Çocuklarımızı Ayırmalı mıyız Yoksa Kaynaştır- malı mıyız?”, Cito Kuram ve Uygulama, (8), s.46-48.
  • Bülbül, M. Ş. (2011), "Inclusion: Something More than Sitting Together, International Centre for Innovation in Education", pp. 7, İstanbul, http://eric.ed.gov/PDFS/ED523205.pdf Erişim Tarihi: 30.12.2011
  • Bülbül, M. Ş, & Eryılmaz, A., (2012), Görme Engelli Öğrenciler İçin Fizik Ders Araçları, Murat Yayınevi, Ankara.
  • Bülbül, M. Ş., & Yeşiltaş, E. (2011), "A Webpage Design: Also Blind Students May Use Mouse", In- ternational Educational Technology Conference ProceedingsEducational Tech- nology, Vol. 2, pp. 1404-1407, İstanbul http://iet-c.net/publications/ietc2011-2.pdf, Erişim Tarihi: 30.12.2011
  • Mcguire, J M,Scott, S. S., & Shaw, S. F. (2006), “Universal Design and Its Applications in Educati- onal Environments”, Remedial and Special Education, 27, pp. 166-175. http://rse. sagepub.com/cgi/doi/10.1177/07419325060270030501, Erişim Tarihi: 30.12.2011
  • MEB, (2011), Ortaöğretim 9. Sınıf Fizik Dersi Öğretim Programı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı , Ankara.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. M. Şahin Bülbül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Bülbül, D. M. Ş. (2012). “Görme Engelliler ve Fizik Eğitimi Çalıştayı Sonrası 9. Sınıf Enerji Ünitesi ile ilgili Öneriler ”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 7(29), 79-85. https://doi.org/10.21560/spçd.90186
AMA Bülbül DMŞ. “Görme Engelliler ve Fizik Eğitimi Çalıştayı Sonrası 9. Sınıf Enerji Ünitesi ile ilgili Öneriler ”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Haziran 2012;7(29):79-85. doi:10.21560/spçd.90186
Chicago Bülbül, Dr. M. Şahin. “‘Görme Engelliler Ve Fizik Eğitimi Çalıştayı Sonrası 9. Sınıf Enerji Ünitesi Ile Ilgili Öneriler ’”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 7, sy. 29 (Haziran 2012): 79-85. https://doi.org/10.21560/spçd.90186.
EndNote Bülbül DMŞ (01 Haziran 2012) “Görme Engelliler ve Fizik Eğitimi Çalıştayı Sonrası 9. Sınıf Enerji Ünitesi ile ilgili Öneriler ”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 7 29 79–85.
IEEE D. M. Ş. Bülbül, “‘Görme Engelliler ve Fizik Eğitimi Çalıştayı Sonrası 9. Sınıf Enerji Ünitesi ile ilgili Öneriler ’”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 7, sy. 29, ss. 79–85, 2012, doi: 10.21560/spçd.90186.
ISNAD Bülbül, Dr. M. Şahin. “‘Görme Engelliler Ve Fizik Eğitimi Çalıştayı Sonrası 9. Sınıf Enerji Ünitesi Ile Ilgili Öneriler ’”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 7/29 (Haziran 2012), 79-85. https://doi.org/10.21560/spçd.90186.
JAMA Bülbül DMŞ. “Görme Engelliler ve Fizik Eğitimi Çalıştayı Sonrası 9. Sınıf Enerji Ünitesi ile ilgili Öneriler ”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2012;7:79–85.
MLA Bülbül, Dr. M. Şahin. “‘Görme Engelliler Ve Fizik Eğitimi Çalıştayı Sonrası 9. Sınıf Enerji Ünitesi Ile Ilgili Öneriler ’”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 7, sy. 29, 2012, ss. 79-85, doi:10.21560/spçd.90186.
Vancouver Bülbül DMŞ. “Görme Engelliler ve Fizik Eğitimi Çalıştayı Sonrası 9. Sınıf Enerji Ünitesi ile ilgili Öneriler ”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2012;7(29):79-85.