Today's 21st century is called the communication age and the power of communication becomes effective with technology. Digital communication and social media, which are the new method of living in the communication age and reaching the public in local governments, have taken place in the communication strategy as a technological necessity and are used as the fastest communication model of local governments. The studies on the digital communication and social media, which are frequently used by public institutions, and their impact on the public in terms of communication strategies, and their effect on easy access have been made. Municipalities have frequently used communication tools in order to provide one-way or two-way communication via digital communication and social media, and aimed to create corporate perception, corporate memory and make ethnic announcements. The municipalities need to use the whole area of digital communication and social media in order to publicize, show and promote the process of the work carried out by the local government, the public, the community, the community related to the service, and to support them by creating a positive perception. In the communication strategies of local governments, the effects of digital communication and social media in local governments were examined, their applications were examined and how managers were directed to the public with this vision perspective were examined. .
Günümüz 21.yüzyıl çağı iletişim çağı olarak adlandırılmakta ve iletişimin gücü teknoloji ile etkin hale gelmektedir. İletişim çağında yaşamamız ve yerel yönetimlerde halka ulaşmanın yeni yöntemi olan dijital iletişim ve sosyal medya, teknolojik bir zorunluluk olarak iletişim stratejisi içerisinde yer almış ve yerel yönetimlerin en hızlı iletişim modeli olarak günümüzde kullanılmaktadır. Kamu Kurumlarının da sık kullandığı dijital iletişim ve sosyal medya, iletişim stratejileri açısından halkın üzerindeki etkisi ve kolay ulaşımı ile etki bırakması konusunda çalışmalar yapılmıştır. Belediyeler iletişim stratejilerinde, iletişim araçları içerisine dijital iletişim ve sosyal medya üzerinden tek yönlü veya çift yönlü iletişim sağlama imkânı elde etmek amacıyla sıklıkla kullanmış ve kurumsal tanıtım anlamında, kurumsal algı, kurumsal hafıza oluşturmayı amaçlamış ve etnik duyurular yapmışlardır. Belediyeler, öncelikle yerel yönetimlerden beklentisi olan halka, hedef kitlesine, cemiyete, hizmet ile ilgisi olan topluluğa yapılan çalışmaların sürecini duyurmak, göstermek, tanıtmak ve kendilerine bu konuda olumlu algı oluşturarak destek sağlamak amacıyla dijital iletişim ve sosyal medya tüm alanını kullanmaya ihtiyaç duymuşlardır. Yerel yönetimlerdeki iletişim stratejilerinde dijital iletişim ve sosyal medya alanının yerel yönetimlerdeki etkileri incelenmiş, uygulamaları incelenmiş, yöneticilerin bu vizyon bakışı ile halka nasıl yönlendirildikleri incelenmiş olup, yeni kurulmuş olan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesinin iletişim stratejileri çalışmalarında dijital iletişim ve sosyal medyanın ne denli önemli olduğu ortaya koyulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Urban Policy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 28, 2019 |
Submission Date | February 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
STRATEGIC PUBLIC MANAGEMENT JOURNAL © 2015 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International