BibTex RIS Cite

Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri

Year 2016, , 93 - 107, 01.04.2016
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000287

Abstract

Bu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve özyeterliklerini bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında üç devlet ortaokulunda öğrenim gören 820’si kız, 837’si erkek 1657 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘Beden Eğitimi Yatkınlık Ölçeği’ kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiki yöntemler olarak; betimsel istatistikler, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey çoklu karşılaştırma ve Pearson Correlation testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda katılımcıların beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının orta seviyenin üzerinde, öz-yeterliklerinin ise yüksek düzeyde olduğu görülmektedir. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılık göstermezken, öz-yeterlikleri ise anlamlı olarak değişmektedir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterliklerinin sınıf düzeyi ve beden eğitimi öğretmeninin cinsiyeti değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan araştırma sonuçları, ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ve öz-yeterlikleri arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir

References

  • Afacan Ş, (2010): İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin müzik dersine yönelik öz ye- terlilik algı ve tutumlarının değerlendirilme- si. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akandere M, Özyalvaç NT, Duman S, (2010): Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akade- mik başarı motivasyonlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü- sü Dergisi, 24, 1-11.
  • Aksoy NC (2014): Dijital oyun tabanlı ma- tematik öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğren- cilerinin başarılarına, başarı güdüsü, öz- yeterlik ve tutum özelliklerine etkisi. Yayın- lanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aktürk Ü, Aylaz R (2013): Bir ilköğretim okulundaki öğrencilerin öz yeterlilik düzey- leri. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 6(4), 177- 183.
  • Alenezi MA (2005): Attitudes of secondary students toward physical education classes in Kuwait. Unpublished doctoral disserta- tion, The Pennsylvania State University, Pennsylvania.
  • AL-Liheibi AH (2008): Middle and high school students’ attitudes toward physical education in Saudi Arabia. Unpublished doctoral dissertation, University of Arkan- sas, Arkansas.
  • Allport GW (1967). Atitudes in readings. 1- 14. In M. Fishbein (Ed), Reading in Attitude Theory and Measurement.John Wiley and Sons Inc., New York.
  • Alpaslan S (2008): Ortaöğretim öğrencileri- nin beden eğitimi öğretmenlerinin sergiledi- ği öğretim davranışlarına ilişkin algıları ve öğrencilerin bu derse karşı geliştirdikleri tu- tumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Arabacı R (2009): Attitudes toward physical education and class preferences of Turkish secondary and high school students. Ele- mentary Education Online, 8(1), 2-8.
  • Aras Ö (2013): İlköğretim kurumları ikinci kademede öğrenim gören öğrenci ve görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi dersine yönelik görüş ve tutumları- nın incelenmesi (Kars ili örneği). Yayın- lanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversi- tesi, Ankara.
  • Aybek A, İmamoğlu O, Taşmektepligil MY (2011): Öğrencilerin beden eğitimi dersi ve ders dışı etkinliklerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Spor ve Performans Araş- tırmaları Dergisi, 2(2), 51-60.
  • Baltacı G, Düzgün İ (2008): Adolesan ve Egzersiz. Klasmat, Ankara.
  • Balyan M (2009): İlköğretim 2. kademe ve ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin be- den eğitimi dersine yönelik tutumları, sosyal beceri ve özyeterlik düzeylerinin karşılaştı- rılması. Yayınlanmamış doktora tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Balyan M, Yerlikaya Balyan K, Kiremitçi O (2012): Farklı sportif etkinliklerin ilköğre- tim 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceri ve öz- yeterlik düzeylerine etkileri. Selçuk Üniver- sitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Der- gisi, 14(2), 196-201.
  • Bandura A (1977): Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psyc- hological Review, 84(2), 191-215.
  • Bandura A (1994): Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of hu- man behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Fri- edman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998). http://www.uky.edu/~eushe2/Pajares/self- efficacy.html (9 Ağustos 2014)
  • Bernstein E, Phillips, SR, Silverman S (2011): Attitudes and perceptions of middle school students toward competitive activi- ties in physical education. Journal of Teac- hing in Physical Education, 30, 69-83.
  • Brustad RJ (1993): Who will go out and play? Parental and psychological influences on children’s attraction to physical activity. Pediatric Exercise Science, 5, 210-223.
  • Bunker LK (1998): Psycho-physiological contributions of physical activity and sports for girls. President's Council on Physical Fitness and Sports Research Digest, 3, 1-10.
  • Büyüköztürk Ş (2012): Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi, Ankara.
  • Büyüköztürk Ş, Kılıç Çakmak E, Akgün ÖE,ve ark. (2012):Bilimsel Araştırma Yön- temleri. Pegem Akademi, Ankara.
  • Cardon G, Philippaerts R, Lefevre J, et al (2005): Physical activity levels in 10- to 11- years-olds: Clustering of psychosocial cor- relates. Public Health Nutrition, 8, 896-903.
  • Chatterjee S (2013): Attitudes toward physi- cal education of school going adolescents in West Bengal. International Journal of Inno- vative Research in Science, Engineering and Technology, 2(11), 6068-6073.
  • Chatterjee S, Nandy S, Adhikari S (2012): Impact of sports perfectionism on develop- ment of attitude towards physical education of the school-going adolescents. Journal of Humanities, 2(3), 46-51.
  • Chung M, Phillips DA (2002): The relati- onship between attitude toward physical education and leisure time exercise in high school students. Physical Educator, 59(3), 126-139.
  • Colquit G, Walker A, Langdon JL, et al (2012): Exploring student attitudes toward physical education and implications for po- licy. International Journal of Kinesiology, 9(2), 5-12.
  • Çakıcı D (2010): Spor lisesi ve genel lise 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin sosyal yetkinlik beklentisi ve özsaygı düzeylerinin incelen- mesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Çelik Kayapınar F, Çelik F, Pepe K (2011): Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine Karşı Tutumları, 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bur- dur.
  • Çelik Z, Pulur A (2011): Ortaöğretim öğ- rencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 115-121.
  • Çetin B (2009): Yeni öğretim programı (2005) uygulamalarının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin öz-yeterliliklerine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 130-143.
  • Demirhan G, Altay F (2001): Lise birinci sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği - II. Spor Bilimleri Der- gisi, 12(2), 9-20.
  • Diaz GA (2015): Attitudes of Latino stu- dents toward high school physical educa- tion. Unpublisahed doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Duffy J, Warren K, Walsh M (2001): Class- room interactions: Gender of teacher, gen- der of student, and classroom subject. Sex Roles, 45, 579-593.
  • Efe M, Öztürk F, Koparan Ş, ve ark. (2008): 14-16 yaş grubu erkeklerde voleybol çalış- malarının sosyal yetkinlik beklentisi ve atıl- ganlık üzerine etkisi. Eğitim Fakültesi Der- gisi, 21(1), 69-77.
  • Ekelund U, Anderssen SA, Froberg K, et al (2007): Independent associations of physical activity and cardiorespiratory fitness with metabolic risk factors in children: The Eu- ropean Youth Heart Study. Diabetologia, 50, 1832-1840.
  • Ekici S, Bayrakdar A, Hacıcaferoğlu B (2011): Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutumlarının değerlendirilmesi. Ulusla- rarası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 829
  • Erbaş MK (2012): İlköğretim 8. sınıf öğren- cilerinin ana-baba tutumlarının psikomotor beceri düzeyleri ve beden eğitimi ve spor ders tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış dok- tora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Erhan SE (2009): Doğu Anadolu Bölgesi il merkezlerinde beden eğitimi dersinin işle- nebilirliği, beden eğitimi öğretmenlerinin sorunları ve bunların öğrenci tutumları üze- rine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Ga- zi Üniversitesi, Ankara.
  • Erhan SE, Tamer K (2009): Doğu Anadolu Bölgesi ilköğretim ve ortaöğretim okulla- rında beden eğitimi dersi için gereken tesis araç-gereç durumları ile öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 57-66.
  • Eyüboğlu E (2012): Spor yapan ve yapma- yan 12-14 yaş arası ergenlerin öz yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanma- mış yüksek lisans tezi, Haliç Üniversitesi, İstanbul.
  • Feltz DL (1988). Self-confidence and sports performance. 423-457. In K. B. Pandolf (Ed), Exercise and Sport Sciences Reviews. MacMillan, New York.
  • Feltz DL, Öncü E (2014): Self-confidence and self-efficacy. 417-429. In A. Papaioan- nou and D. Hackfort (Eds.), Routledge Companion to Sport and Exercise Psycho- logy.Taylor & Francis, London.
  • Feltz DL, Short SE, Sullivan PJ (2008): Self-efficacy in sport. Human Kinetics, Champaign, IL.
  • Figley GE (1985): Determinants of attitudes toward physical education. Journal of Teac- hing in Physical Education, 4, 229-240.
  • Galpin VC, Sanders I, Turner H,et al (2003): Gender and educational background and their effect on computer self- efficacy and perceptions. Technical Report TR-Wits- CS- 2003-0, School of Computer Science, University of the Witwatersrand.
  • Ghofrani M, Golsanamlou M (2012): Stu- dents’ perception of physical education co- urses and its relationship with their partici- pation in sport activities. European Journal of Experimental Biology, 2(3), 760-768.
  • Gosset ME (2015): Comparison of attitude toward physical education of upper elemen- tary school in skill themes and multi-activity classes. Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Goudas M, Biddle S, Fox K, et al (1995): It ain’t what you do, it’s the way that you do it Teaching style affects children’s motiva- tion in track and field lessons. The Sport Psychologist, 9, 254-264.
  • Güllü M (2007): Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının araştırılması. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gürbüz A, Özkan H (2012): Determining the attudie of secondary school students toward physcal education of sport lesson (Muğla sample). Pamukkale Journal of Sport Science, 3,(2), 78-89.
  • Hagger MS, Chatzisarantis N, Stuart JH (2001): The influence of self-efficacy and past behaviour on the physcal activity inten- tions of young people. Journal of Sport Sci- ences, 19(9), 711-725.
  • Hicks LL (2004): Attitudes toward physical education and physical activity of students enrolled in the classes of teachers of the year. Unpublished doctoral dissertation, Purdue University, West Lafayette.
  • Hilland TA, Stratton G, Vinson D,et al (2009): The physical education predisposi- tion scale: preliminary development and va- lidation. Journal of Sport Sciences, 27(14), 1555-1563.
  • Holoğlu OG (2006): İlköğretim ikinci ka- demede öğrenim gören kız öğrencilerin be- den eğitimi dersine karşı tutumları. Yayın- lanmamış doktora tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Hünük D (2006): Ankara ili merkez ilçele- rindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencile- rinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları- nın sınıf düzeyi, öğrenci cinsiyeti, öğretmen cinsiyeti ve spora aktif katılımları açısından karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek li- sans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Hünük D, Demirhan G (2003): İlköğretim sekizinci sınıf, lise birinci sınıf ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 175-184.
  • Jaureguy CD (2013): 6th grade elementary student’s attitudes towards running activities in physical education: a preliminary study. Unpublished master’s dissertation, Califor- nia State University, Sacramento.
  • Joet G, Usher EL, Bressoux P (2011): Sour- ces of self-efficacy: An investigation of elementary school students in France. Jour- nal of Educational Psychology, 103(3), 649- 663.
  • Kamtsios S (2010): Gender differences in elementary school children in perceived ath- letic competence, body attractiveness, atti- tudes towards exercise and participation in physical activity. International Quarterly of Science, 2, 10-18.
  • Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G (2006): İlköğretim, lise ve üniversite öğren- cilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tu- tumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • Kannan B (2015): Attitude of higher secon- dary students towards physical education. International Journal of Teacher Educational Research, 4(1), 19-25.
  • Karadağ S (2012): İlköğretim 8. sınıf ve lise 11. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersi- ne ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere bağlı olarak karşılaştırılması (Kırıkkale ör- neği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Karasar N (2012): Bilimsel Araştırma Yön- temi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Koca C, Aşçı, FH, Demirhan G (2005): Attitudes toward physical education and class preferences of Turkish adolescents in terms of school gender composition. Ado- lescence, 40(158), 365-375.
  • Kocaekşi S (2012): Hentbol bayan milli takımında zaman değişimi ve performansın grup sargınlığı, sportif kendine güven, öz- yeterlik, hedef yönelimi ve yarışma kaygısı üzerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kumartaşlı M (2010): İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının ve yaşam doyum düzey- lerinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kuzu A (2013): Bilimsel Araştırma Yön- temleri. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eski- şehir.
  • Lavasani MG, Mirhosseini FS, Hejazi E,et al (2011): The effect of self-regulation lear- ning strategies training on the academic mo- tivation and self-efficacy. Procedia and Be- havioral Sciences, 29, 627-632.
  • Lazarevic D, Orlic A, Lazarevic B, et al (2015): Attitudes of early adolescent age students towards physical education. Physi- cal Culture, 69(2), 88-98.
  • Liu W, Wang J, Xu F (2008): Middle school children’s attitudes toward physical activity. The ICHPER·SD (The International Council for Health, Physical Education, Recreation, Sport and Dance) Journal of Research, 3(2), 78–85.
  • Marttinen RHJ (2015): Effects of fitness integrated with technology (F.I.T.) unit on student attitudes and physical activity levels in physical education. Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Matthys JM, Lantz CD (1998): The effects of different activity modes on attitudes toward physical activity. IAHPERD Journal, 31(2). Retrieved May 14, 2015, from http://69.18.50.73/journal/j98s_activity.html .
  • McKenzie TL, Marshall SJ, Sallis JF, et al(2000): Leisure-time physical activity in school environments: An observational study using SOPLAY. Preventive Medicine, 30, 70-77.
  • Mohammed HR, Mohammad MA (2012): Students’ opinions attitudes towards physi- cal education classes in Kuwait public scho- ols. College Student Journal, 46(3), 551
  • Moritz SE, Feltz DL, Fahrbach KR, et al(2000):The relation of self-efficacy mea- sures to sport performance: A meta-analytic review. Research Quarterly for Exercise and Sport, 71(3), 280-294.
  • Nachmias CF,Nachmias D (1996): Research Methods in the Social Sciences. (5th Ed.). St. Martin's Press, New York.
  • Orhan N (2013): An investigation of private middle school students’ common errors in the domain of area and perimeter and the re- lationship between their geometry self- efficacy beliefs and basic procedural and conceptual knowledge of area and perime- ter. Unpublished master’s dissertation, Middle East Technical University, Ankara.
  • Öncü E (2007): Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tu- tumları ve beklentileri. Yayınlanmamış dok- tora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öncü E, Gürbüz B, Küçük Kılıç S, et al (2015): Psychometric properties of the Tur- kish version of the physical education pre- disposition scale. 179. In İ. Önder (Ed.), ERPA International Health and Sports Sci- ence Education Congress, ERPA, Athens.
  • Özer D (2009): Motor gelişim. 60. N. Aral ve T. Duman (Ed.), Eğitim Psikolojisi için- de.Kriter Yayınları, İstanbul.
  • Öztürk F, Koparan Şahin Ş (2007): Spor yapan ve yapmayan 9-13 yaş grubu bireyle- rin sosyal yetkinlik beklentisi puanlarının karşılaştırılması (Bursa örneği). İlköğretim Online, 6(3), 469-479.
  • Özyalvaç NT (2010): Ortaöğretim öğrenci- lerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum- ları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Phillips SR (2011): Upper elementary school students’ attitudes and perceptions toward physical education. Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Piercey RR (2013): Reading self-efficacy in early adolescence: Which measure works best? Unpublished doctoral dissertation, University of Kentucky, Lexington.
  • Ramsey V (2012): Urban middle school African American girls’ attitudes toward physical education and out-of-school physi- cal levels. Unpublished doctoral disserta- tion, Columbia University, New York.
  • Reigal RE, Videra A, Gil J (2014): Physical exercise, general self-efficacy and life satis- faction in adolescence. International Journal of Medicine and Science of Physical Acti- vity and Sport, 15(55), 561-575.
  • Ridgers N (2012): ‘Am I able? Is it worth it?’ Adolescent girls’ motivational predispo- sitions to school physical education: asso- ciations with health-enhancing physical ac- tivity. European Physical Education Re- view, 18(2), 147-158.
  • Rowe DA, Raedeke TD, Wiersma LD,et al (2007). Investigating the youth physical ac- tivity promotion model: Internal structure and external validity evidence for a potential measurement model. Pediatric Exercise Sci- ence, 19, 420-435.
  • Sallis JF, Prochaska JJ, Taylor WC (2000): A review of correlates of physical activity of children and adolescents. Medicine and Sci- ence in Sports and Exercise, 32(5), 963-975.
  • Saygın Ö, Polat Y, Karacabey K (2005): Çocuklarda hareket eğitiminin fiziksel uy- gunluk özelliklerine etkisi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi, 19(3), 205
  • Sharp C, Pocklington K, Weindling D (2002): Study support and the development of the selfregulated learner. Educational Re- search, 44, 29-41.
  • Siegel D (2013): Middle school students’ attitudes toward physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 78(9), 9.
  • Silverman S, Scrabis KA (2004): A review of research on instructional theory in physi- cal education 2002-2003. International Jo- urnal of Physical Education, 41(1), 4-12.
  • Silverman S, Subramaniam PR (1999): Student attitudes physical education and physical activity: A review of measurement ıssues and outcomes. Journal of Teaching in Physical Education, 19, 97-125.
  • Smoll FL, Schutz RW (1980): Children’s attitudes toward physical activity: A lon- gitudinal analysis. Journal of Sport Psycho- logy, 2, 137-147.
  • Stewart MJ, Green SR, Huelscamp J (1991): Secondary student attitudes toward physical education. Physical Educator, 48(2), 72-79.
  • Strong WB, Malina RM, Blimkie CJ, et al(2005): Evidence based physical activity for school-age youth. Journal of Pediatrics, 146, 732-737.
  • Subramaniam PR, Silverman S (2000): Validation of scores from an instrument as- sessing student attitude toward physical education. Measurement in Physical Educa- tion and Exercise Science, 4, 29-43.
  • Subramaniam PR, Silverman S (2007): Middle school students’ attitudes toward physical education. Teaching and Teacher Education, 23, 602-611.
  • Sullivan SC (2003): Perceptions of seventh- and eighth-grade girls toward coeducational physical education classes in five middle schools in East Tennessee. Unpublished doctoral dissertation, East Tennessee State University, East Tennessee.
  • Şişko M, Demirhan G (2002): İlköğretim okulları ve liselerde eğitim gören kız ve er- kek öğrencilerin beden eğitimi ve spor der- sine ilişkin tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 205-210.
  • Tannehil D, Zakrajsek D (1993): Student attitudes toward physical education: A mul- ticultural study. Journal of Teaching in Phy- sical Education, 13, 78-84.
  • Tappe MK, Burgeson CR (2004). Physical education: A cornerstone for physically ac- tive lifestyles. Journal of Teaching in Physi- cal Education, 23, 281-299.
  • Tekin G, Amman MT, Tekin A (2009): Serbest zamanlarda yapılan fiziksel egzersi- zin üniversite öğrencilerinin depresyon ve atılganlık düzeylerine etkisi. Uluslararası İn- san Bilimleri Dergisi, 6(2), 148-159.
  • Türkiye Halk Sağlığı Kurumu (2014a). Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite. Ya- zar, Ankara.
  • Türkiye Halk Sağlığı Kurumu (2014b). Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi. Yazar, Ankara.
  • Valdez LA (1997): Attitudes towards physi- cal education of middle school students and their parents. Unpublished doctoral disserta- tion, University of Southern California, Los Angeles.
  • Van Sluijs EM, McMinn AM, Griffin SJ (2007): Effectiveness of interventions to promote physical activity in children and adolescents: Systematic review of controlled trials. British Medical Journal, 335, 703
  • Welk GJ (1999): The youth physical activity promotion model: A conceptual bridge between theory and practice. Quest, 51, 5- 23.
  • Yaldız S (2013): İlköğretim okullarında beden eğitimi dersine yönelik öğrenci ve ana-baba tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yaylacı F (2012): İlköğretim okullarında “Nasıl bir beden eğitimi dersi istiyorum?”. Milli Eğitim, 195, 194-210.
  • Yıldırım A (2006): Sivas ilinde farklı eğitim düzeyindeki öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının saptanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Cumhu- riyet Üniversitesi, Sivas.
  • Zeng HZ, Hipscher M, Leung RW (2011): Attitudes of high school students toward physical education and their sport activity preferences. Journal of Social Sciences, 7(4), 529-537.
  • Zengin S (2013): Çocuk ve gençlik merkez- lerinde hizmet alan 12-18 yaş arası erkek çocukların beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutum düzeyleri ile benlik saygıları- nın incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek li- sans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.

ATTITUDES AND SELF-EFFICACY OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS TOWARD PHYSICAL EDUCATION CLASSES

Year 2016, , 93 - 107, 01.04.2016
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000287

Abstract

The purpose of this study was to analyze perceived levels of attitudes and self-efficacy of middle school students toward physical education classes according to some demographic variables, and to determine the relationship between attitudes and self-efficacy. The sample of the study consists of 1657 (820 female and 837 male) students studying at three state middle schools. “The Physical Education Predisposition Scale” was used to collect data. Descriptive statistical methods, t-test, ANOVA, Tukey’s multiple comparison and Pearson Correlation tests were used in the data analysis. The results of analysis indicated that attitudes of middle school students toward physical education classes were above middle level and selfefficacy perceptions of the students toward physical education classes were high level. While there were no significant differences between attitudes of the participants toward physical education classes according to gender, there were significant differences between self-efficacy according to gender. Also, it is found that attitudes and self-efficacy of students differed significantly according to grade level and gender of physical education teachers. On the other hand, results of the study showed a positive correlations at mid-level between attitudes and self-efficacy of middle school students

References

  • Afacan Ş, (2010): İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin müzik dersine yönelik öz ye- terlilik algı ve tutumlarının değerlendirilme- si. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akandere M, Özyalvaç NT, Duman S, (2010): Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akade- mik başarı motivasyonlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü- sü Dergisi, 24, 1-11.
  • Aksoy NC (2014): Dijital oyun tabanlı ma- tematik öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğren- cilerinin başarılarına, başarı güdüsü, öz- yeterlik ve tutum özelliklerine etkisi. Yayın- lanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aktürk Ü, Aylaz R (2013): Bir ilköğretim okulundaki öğrencilerin öz yeterlilik düzey- leri. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 6(4), 177- 183.
  • Alenezi MA (2005): Attitudes of secondary students toward physical education classes in Kuwait. Unpublished doctoral disserta- tion, The Pennsylvania State University, Pennsylvania.
  • AL-Liheibi AH (2008): Middle and high school students’ attitudes toward physical education in Saudi Arabia. Unpublished doctoral dissertation, University of Arkan- sas, Arkansas.
  • Allport GW (1967). Atitudes in readings. 1- 14. In M. Fishbein (Ed), Reading in Attitude Theory and Measurement.John Wiley and Sons Inc., New York.
  • Alpaslan S (2008): Ortaöğretim öğrencileri- nin beden eğitimi öğretmenlerinin sergiledi- ği öğretim davranışlarına ilişkin algıları ve öğrencilerin bu derse karşı geliştirdikleri tu- tumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Arabacı R (2009): Attitudes toward physical education and class preferences of Turkish secondary and high school students. Ele- mentary Education Online, 8(1), 2-8.
  • Aras Ö (2013): İlköğretim kurumları ikinci kademede öğrenim gören öğrenci ve görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi dersine yönelik görüş ve tutumları- nın incelenmesi (Kars ili örneği). Yayın- lanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversi- tesi, Ankara.
  • Aybek A, İmamoğlu O, Taşmektepligil MY (2011): Öğrencilerin beden eğitimi dersi ve ders dışı etkinliklerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Spor ve Performans Araş- tırmaları Dergisi, 2(2), 51-60.
  • Baltacı G, Düzgün İ (2008): Adolesan ve Egzersiz. Klasmat, Ankara.
  • Balyan M (2009): İlköğretim 2. kademe ve ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin be- den eğitimi dersine yönelik tutumları, sosyal beceri ve özyeterlik düzeylerinin karşılaştı- rılması. Yayınlanmamış doktora tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Balyan M, Yerlikaya Balyan K, Kiremitçi O (2012): Farklı sportif etkinliklerin ilköğre- tim 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceri ve öz- yeterlik düzeylerine etkileri. Selçuk Üniver- sitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Der- gisi, 14(2), 196-201.
  • Bandura A (1977): Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psyc- hological Review, 84(2), 191-215.
  • Bandura A (1994): Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of hu- man behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Fri- edman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998). http://www.uky.edu/~eushe2/Pajares/self- efficacy.html (9 Ağustos 2014)
  • Bernstein E, Phillips, SR, Silverman S (2011): Attitudes and perceptions of middle school students toward competitive activi- ties in physical education. Journal of Teac- hing in Physical Education, 30, 69-83.
  • Brustad RJ (1993): Who will go out and play? Parental and psychological influences on children’s attraction to physical activity. Pediatric Exercise Science, 5, 210-223.
  • Bunker LK (1998): Psycho-physiological contributions of physical activity and sports for girls. President's Council on Physical Fitness and Sports Research Digest, 3, 1-10.
  • Büyüköztürk Ş (2012): Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi, Ankara.
  • Büyüköztürk Ş, Kılıç Çakmak E, Akgün ÖE,ve ark. (2012):Bilimsel Araştırma Yön- temleri. Pegem Akademi, Ankara.
  • Cardon G, Philippaerts R, Lefevre J, et al (2005): Physical activity levels in 10- to 11- years-olds: Clustering of psychosocial cor- relates. Public Health Nutrition, 8, 896-903.
  • Chatterjee S (2013): Attitudes toward physi- cal education of school going adolescents in West Bengal. International Journal of Inno- vative Research in Science, Engineering and Technology, 2(11), 6068-6073.
  • Chatterjee S, Nandy S, Adhikari S (2012): Impact of sports perfectionism on develop- ment of attitude towards physical education of the school-going adolescents. Journal of Humanities, 2(3), 46-51.
  • Chung M, Phillips DA (2002): The relati- onship between attitude toward physical education and leisure time exercise in high school students. Physical Educator, 59(3), 126-139.
  • Colquit G, Walker A, Langdon JL, et al (2012): Exploring student attitudes toward physical education and implications for po- licy. International Journal of Kinesiology, 9(2), 5-12.
  • Çakıcı D (2010): Spor lisesi ve genel lise 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin sosyal yetkinlik beklentisi ve özsaygı düzeylerinin incelen- mesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Çelik Kayapınar F, Çelik F, Pepe K (2011): Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine Karşı Tutumları, 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bur- dur.
  • Çelik Z, Pulur A (2011): Ortaöğretim öğ- rencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 115-121.
  • Çetin B (2009): Yeni öğretim programı (2005) uygulamalarının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin öz-yeterliliklerine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 130-143.
  • Demirhan G, Altay F (2001): Lise birinci sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği - II. Spor Bilimleri Der- gisi, 12(2), 9-20.
  • Diaz GA (2015): Attitudes of Latino stu- dents toward high school physical educa- tion. Unpublisahed doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Duffy J, Warren K, Walsh M (2001): Class- room interactions: Gender of teacher, gen- der of student, and classroom subject. Sex Roles, 45, 579-593.
  • Efe M, Öztürk F, Koparan Ş, ve ark. (2008): 14-16 yaş grubu erkeklerde voleybol çalış- malarının sosyal yetkinlik beklentisi ve atıl- ganlık üzerine etkisi. Eğitim Fakültesi Der- gisi, 21(1), 69-77.
  • Ekelund U, Anderssen SA, Froberg K, et al (2007): Independent associations of physical activity and cardiorespiratory fitness with metabolic risk factors in children: The Eu- ropean Youth Heart Study. Diabetologia, 50, 1832-1840.
  • Ekici S, Bayrakdar A, Hacıcaferoğlu B (2011): Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutumlarının değerlendirilmesi. Ulusla- rarası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 829
  • Erbaş MK (2012): İlköğretim 8. sınıf öğren- cilerinin ana-baba tutumlarının psikomotor beceri düzeyleri ve beden eğitimi ve spor ders tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış dok- tora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Erhan SE (2009): Doğu Anadolu Bölgesi il merkezlerinde beden eğitimi dersinin işle- nebilirliği, beden eğitimi öğretmenlerinin sorunları ve bunların öğrenci tutumları üze- rine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Ga- zi Üniversitesi, Ankara.
  • Erhan SE, Tamer K (2009): Doğu Anadolu Bölgesi ilköğretim ve ortaöğretim okulla- rında beden eğitimi dersi için gereken tesis araç-gereç durumları ile öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 57-66.
  • Eyüboğlu E (2012): Spor yapan ve yapma- yan 12-14 yaş arası ergenlerin öz yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanma- mış yüksek lisans tezi, Haliç Üniversitesi, İstanbul.
  • Feltz DL (1988). Self-confidence and sports performance. 423-457. In K. B. Pandolf (Ed), Exercise and Sport Sciences Reviews. MacMillan, New York.
  • Feltz DL, Öncü E (2014): Self-confidence and self-efficacy. 417-429. In A. Papaioan- nou and D. Hackfort (Eds.), Routledge Companion to Sport and Exercise Psycho- logy.Taylor & Francis, London.
  • Feltz DL, Short SE, Sullivan PJ (2008): Self-efficacy in sport. Human Kinetics, Champaign, IL.
  • Figley GE (1985): Determinants of attitudes toward physical education. Journal of Teac- hing in Physical Education, 4, 229-240.
  • Galpin VC, Sanders I, Turner H,et al (2003): Gender and educational background and their effect on computer self- efficacy and perceptions. Technical Report TR-Wits- CS- 2003-0, School of Computer Science, University of the Witwatersrand.
  • Ghofrani M, Golsanamlou M (2012): Stu- dents’ perception of physical education co- urses and its relationship with their partici- pation in sport activities. European Journal of Experimental Biology, 2(3), 760-768.
  • Gosset ME (2015): Comparison of attitude toward physical education of upper elemen- tary school in skill themes and multi-activity classes. Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Goudas M, Biddle S, Fox K, et al (1995): It ain’t what you do, it’s the way that you do it Teaching style affects children’s motiva- tion in track and field lessons. The Sport Psychologist, 9, 254-264.
  • Güllü M (2007): Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının araştırılması. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gürbüz A, Özkan H (2012): Determining the attudie of secondary school students toward physcal education of sport lesson (Muğla sample). Pamukkale Journal of Sport Science, 3,(2), 78-89.
  • Hagger MS, Chatzisarantis N, Stuart JH (2001): The influence of self-efficacy and past behaviour on the physcal activity inten- tions of young people. Journal of Sport Sci- ences, 19(9), 711-725.
  • Hicks LL (2004): Attitudes toward physical education and physical activity of students enrolled in the classes of teachers of the year. Unpublished doctoral dissertation, Purdue University, West Lafayette.
  • Hilland TA, Stratton G, Vinson D,et al (2009): The physical education predisposi- tion scale: preliminary development and va- lidation. Journal of Sport Sciences, 27(14), 1555-1563.
  • Holoğlu OG (2006): İlköğretim ikinci ka- demede öğrenim gören kız öğrencilerin be- den eğitimi dersine karşı tutumları. Yayın- lanmamış doktora tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Hünük D (2006): Ankara ili merkez ilçele- rindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencile- rinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları- nın sınıf düzeyi, öğrenci cinsiyeti, öğretmen cinsiyeti ve spora aktif katılımları açısından karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek li- sans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Hünük D, Demirhan G (2003): İlköğretim sekizinci sınıf, lise birinci sınıf ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 175-184.
  • Jaureguy CD (2013): 6th grade elementary student’s attitudes towards running activities in physical education: a preliminary study. Unpublished master’s dissertation, Califor- nia State University, Sacramento.
  • Joet G, Usher EL, Bressoux P (2011): Sour- ces of self-efficacy: An investigation of elementary school students in France. Jour- nal of Educational Psychology, 103(3), 649- 663.
  • Kamtsios S (2010): Gender differences in elementary school children in perceived ath- letic competence, body attractiveness, atti- tudes towards exercise and participation in physical activity. International Quarterly of Science, 2, 10-18.
  • Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G (2006): İlköğretim, lise ve üniversite öğren- cilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tu- tumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • Kannan B (2015): Attitude of higher secon- dary students towards physical education. International Journal of Teacher Educational Research, 4(1), 19-25.
  • Karadağ S (2012): İlköğretim 8. sınıf ve lise 11. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersi- ne ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere bağlı olarak karşılaştırılması (Kırıkkale ör- neği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Karasar N (2012): Bilimsel Araştırma Yön- temi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Koca C, Aşçı, FH, Demirhan G (2005): Attitudes toward physical education and class preferences of Turkish adolescents in terms of school gender composition. Ado- lescence, 40(158), 365-375.
  • Kocaekşi S (2012): Hentbol bayan milli takımında zaman değişimi ve performansın grup sargınlığı, sportif kendine güven, öz- yeterlik, hedef yönelimi ve yarışma kaygısı üzerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kumartaşlı M (2010): İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının ve yaşam doyum düzey- lerinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kuzu A (2013): Bilimsel Araştırma Yön- temleri. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eski- şehir.
  • Lavasani MG, Mirhosseini FS, Hejazi E,et al (2011): The effect of self-regulation lear- ning strategies training on the academic mo- tivation and self-efficacy. Procedia and Be- havioral Sciences, 29, 627-632.
  • Lazarevic D, Orlic A, Lazarevic B, et al (2015): Attitudes of early adolescent age students towards physical education. Physi- cal Culture, 69(2), 88-98.
  • Liu W, Wang J, Xu F (2008): Middle school children’s attitudes toward physical activity. The ICHPER·SD (The International Council for Health, Physical Education, Recreation, Sport and Dance) Journal of Research, 3(2), 78–85.
  • Marttinen RHJ (2015): Effects of fitness integrated with technology (F.I.T.) unit on student attitudes and physical activity levels in physical education. Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Matthys JM, Lantz CD (1998): The effects of different activity modes on attitudes toward physical activity. IAHPERD Journal, 31(2). Retrieved May 14, 2015, from http://69.18.50.73/journal/j98s_activity.html .
  • McKenzie TL, Marshall SJ, Sallis JF, et al(2000): Leisure-time physical activity in school environments: An observational study using SOPLAY. Preventive Medicine, 30, 70-77.
  • Mohammed HR, Mohammad MA (2012): Students’ opinions attitudes towards physi- cal education classes in Kuwait public scho- ols. College Student Journal, 46(3), 551
  • Moritz SE, Feltz DL, Fahrbach KR, et al(2000):The relation of self-efficacy mea- sures to sport performance: A meta-analytic review. Research Quarterly for Exercise and Sport, 71(3), 280-294.
  • Nachmias CF,Nachmias D (1996): Research Methods in the Social Sciences. (5th Ed.). St. Martin's Press, New York.
  • Orhan N (2013): An investigation of private middle school students’ common errors in the domain of area and perimeter and the re- lationship between their geometry self- efficacy beliefs and basic procedural and conceptual knowledge of area and perime- ter. Unpublished master’s dissertation, Middle East Technical University, Ankara.
  • Öncü E (2007): Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tu- tumları ve beklentileri. Yayınlanmamış dok- tora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öncü E, Gürbüz B, Küçük Kılıç S, et al (2015): Psychometric properties of the Tur- kish version of the physical education pre- disposition scale. 179. In İ. Önder (Ed.), ERPA International Health and Sports Sci- ence Education Congress, ERPA, Athens.
  • Özer D (2009): Motor gelişim. 60. N. Aral ve T. Duman (Ed.), Eğitim Psikolojisi için- de.Kriter Yayınları, İstanbul.
  • Öztürk F, Koparan Şahin Ş (2007): Spor yapan ve yapmayan 9-13 yaş grubu bireyle- rin sosyal yetkinlik beklentisi puanlarının karşılaştırılması (Bursa örneği). İlköğretim Online, 6(3), 469-479.
  • Özyalvaç NT (2010): Ortaöğretim öğrenci- lerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum- ları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Phillips SR (2011): Upper elementary school students’ attitudes and perceptions toward physical education. Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Piercey RR (2013): Reading self-efficacy in early adolescence: Which measure works best? Unpublished doctoral dissertation, University of Kentucky, Lexington.
  • Ramsey V (2012): Urban middle school African American girls’ attitudes toward physical education and out-of-school physi- cal levels. Unpublished doctoral disserta- tion, Columbia University, New York.
  • Reigal RE, Videra A, Gil J (2014): Physical exercise, general self-efficacy and life satis- faction in adolescence. International Journal of Medicine and Science of Physical Acti- vity and Sport, 15(55), 561-575.
  • Ridgers N (2012): ‘Am I able? Is it worth it?’ Adolescent girls’ motivational predispo- sitions to school physical education: asso- ciations with health-enhancing physical ac- tivity. European Physical Education Re- view, 18(2), 147-158.
  • Rowe DA, Raedeke TD, Wiersma LD,et al (2007). Investigating the youth physical ac- tivity promotion model: Internal structure and external validity evidence for a potential measurement model. Pediatric Exercise Sci- ence, 19, 420-435.
  • Sallis JF, Prochaska JJ, Taylor WC (2000): A review of correlates of physical activity of children and adolescents. Medicine and Sci- ence in Sports and Exercise, 32(5), 963-975.
  • Saygın Ö, Polat Y, Karacabey K (2005): Çocuklarda hareket eğitiminin fiziksel uy- gunluk özelliklerine etkisi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi, 19(3), 205
  • Sharp C, Pocklington K, Weindling D (2002): Study support and the development of the selfregulated learner. Educational Re- search, 44, 29-41.
  • Siegel D (2013): Middle school students’ attitudes toward physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 78(9), 9.
  • Silverman S, Scrabis KA (2004): A review of research on instructional theory in physi- cal education 2002-2003. International Jo- urnal of Physical Education, 41(1), 4-12.
  • Silverman S, Subramaniam PR (1999): Student attitudes physical education and physical activity: A review of measurement ıssues and outcomes. Journal of Teaching in Physical Education, 19, 97-125.
  • Smoll FL, Schutz RW (1980): Children’s attitudes toward physical activity: A lon- gitudinal analysis. Journal of Sport Psycho- logy, 2, 137-147.
  • Stewart MJ, Green SR, Huelscamp J (1991): Secondary student attitudes toward physical education. Physical Educator, 48(2), 72-79.
  • Strong WB, Malina RM, Blimkie CJ, et al(2005): Evidence based physical activity for school-age youth. Journal of Pediatrics, 146, 732-737.
  • Subramaniam PR, Silverman S (2000): Validation of scores from an instrument as- sessing student attitude toward physical education. Measurement in Physical Educa- tion and Exercise Science, 4, 29-43.
  • Subramaniam PR, Silverman S (2007): Middle school students’ attitudes toward physical education. Teaching and Teacher Education, 23, 602-611.
  • Sullivan SC (2003): Perceptions of seventh- and eighth-grade girls toward coeducational physical education classes in five middle schools in East Tennessee. Unpublished doctoral dissertation, East Tennessee State University, East Tennessee.
  • Şişko M, Demirhan G (2002): İlköğretim okulları ve liselerde eğitim gören kız ve er- kek öğrencilerin beden eğitimi ve spor der- sine ilişkin tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 205-210.
  • Tannehil D, Zakrajsek D (1993): Student attitudes toward physical education: A mul- ticultural study. Journal of Teaching in Phy- sical Education, 13, 78-84.
  • Tappe MK, Burgeson CR (2004). Physical education: A cornerstone for physically ac- tive lifestyles. Journal of Teaching in Physi- cal Education, 23, 281-299.
  • Tekin G, Amman MT, Tekin A (2009): Serbest zamanlarda yapılan fiziksel egzersi- zin üniversite öğrencilerinin depresyon ve atılganlık düzeylerine etkisi. Uluslararası İn- san Bilimleri Dergisi, 6(2), 148-159.
  • Türkiye Halk Sağlığı Kurumu (2014a). Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite. Ya- zar, Ankara.
  • Türkiye Halk Sağlığı Kurumu (2014b). Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi. Yazar, Ankara.
  • Valdez LA (1997): Attitudes towards physi- cal education of middle school students and their parents. Unpublished doctoral disserta- tion, University of Southern California, Los Angeles.
  • Van Sluijs EM, McMinn AM, Griffin SJ (2007): Effectiveness of interventions to promote physical activity in children and adolescents: Systematic review of controlled trials. British Medical Journal, 335, 703
  • Welk GJ (1999): The youth physical activity promotion model: A conceptual bridge between theory and practice. Quest, 51, 5- 23.
  • Yaldız S (2013): İlköğretim okullarında beden eğitimi dersine yönelik öğrenci ve ana-baba tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yaylacı F (2012): İlköğretim okullarında “Nasıl bir beden eğitimi dersi istiyorum?”. Milli Eğitim, 195, 194-210.
  • Yıldırım A (2006): Sivas ilinde farklı eğitim düzeyindeki öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının saptanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Cumhu- riyet Üniversitesi, Sivas.
  • Zeng HZ, Hipscher M, Leung RW (2011): Attitudes of high school students toward physical education and their sport activity preferences. Journal of Social Sciences, 7(4), 529-537.
  • Zengin S (2013): Çocuk ve gençlik merkez- lerinde hizmet alan 12-18 yaş arası erkek çocukların beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutum düzeyleri ile benlik saygıları- nın incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek li- sans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
There are 114 citations in total.

Details

Other ID JA37CE94EM
Journal Section Research Article
Authors

Nurgül Keskin This is me

Erman Öncü This is me

Kiliç Sonnur Küçük This is me

Publication Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Keskin, N., Öncü, E., & Küçük, K. S. (2016). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(1), 93-107. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000287

Cited By
















LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI: ANKARA’DA BALÂ İLÇESİ ÖRNEĞİ
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
https://doi.org/10.33689/spormetre.466874

Flag Counter