BibTex RIS Cite

Beden eğitimi ve fen ve teknoloji dersinde doğa yürüyüşü konulu performans ödevinin değerlendirilmesi

Year 2014, , 81 - 87, 01.08.2014
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000256

Abstract

Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve fen ve teknoloji dersinde doğa yürüyüşü konulu performans ödevinin değerlendirilmesidir. Araştırmada, beden eğitimi ve fen ve teknoloji öğretmenlerinin ortak olarak hazırladıkları performans ödevi okuldaki tüm 6 ve 7.sınıf öğrencilerine verilmiştir. Toplam 390 öğrenciye verilen performans ödevini 283 öğrenci tamamlamıştır. Performans ödevinde öğrencilerden 3 farklı günde doğada yürüyüş yapmaları, günde toplam 30 dakika tempolu yürümeleri ve her 10 dakikalık yürüyüşler arasında 10 dakika dinlenmeleri istenmiştir. Öğrencilere ayrıca bu molalar sırasında yapmaları gereken görevlerin yazılı olduğu görev kağıtları dağıtılmıştır. Araştırmada performans görevi ile ilgili bütün detaylar beden eğitimi dersinde sınıflarda anlatıldıktan sonra öğrencilere öncelikle nabız almak öğretilmiş, sonra bahçede tempolu yürüyüş ve 10 dakikalık dinlenme sürelerinde yapmaları gerekenler uygulamalı olarak yaptırılmıştır. Öğrencilere bu görevi yerine getirmeleri için bir ay süre verilmiş ve yürüyüş sırasında not ettikleri bilgileri ve fotoğrafları, tarih, yer ve turların ayrı ayrı belirtildiği, beden eğitimi dersi için ayrı fen ve teknoloji dersi için ayrı posterler hazırlayıp sınıf ortamında sunmaları istenmiştir. Öğretmenler tarafından sınıfta yapılan değerlendirmeler sonucu her sınıfın en iyi üç posteri belirlenmiştir. Belirlenen bir tarihte ise her sınıftan seçilen üç poster görsel sanatlar, beden eğitimi, fen ve teknoloji öğretmenlerinin jüri olarak görev aldığı yarışma sonucunda değerlendirilip 6 ve 7.sınıfların en iyi posteri seçilmiştir. Seçilen üç poster, okuldaki diğer öğrencilerin görmesi için bir hafta panolarda asılı kalmıştır. Posterini zamanında getirmeyen öğrenci farklı olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin performans ödevinde beden eğitimi ile fen ve teknoloji dersinde öğrendiklerini birleştirerek uygulama fırsatı bulup, hem psikomotor gelişim gösterdikleri, hem de uyguladıklarını sunuma hazırlayıp anlatım boyutunda da bilişsel ve duyuşsal kazanımlar elde ettikleri gözlenmiştir. Öğrenciler performans ödevi uygulaması ile doğada yürüyüş yaparken sağlıklı yaşam için sporun önemini de kavramışlardır

References

  • Arslantaş, B., İlköğretim 4. Sınıf Beden Eğitimi Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımı, May11-12- The Internatıonal Symposıum On Physıcal Educatıon And Sports Teachıng In Eu-Bologna Process, 2007
  • Aybek, B., İlköğretim 4.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminin Sosyal ve Diğer Bilimlerle İlişkisinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana ,2000
  • Aybek, B., Disiplinlerarası (Bütünleştirilmiş) Öğre- tim Yaklaşımı, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3,1-9, 2001
  • Balyan, M., “Beden Eğitimi Derslerinde Başarı Notu Değerlendirmesi Üzerine Bir Yaklaşım, Ya- yınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir, 2003
  • Barab, S.A.and Anıta, L., Designing Effective Interdisciplinary Anchors, Educational Leadership, March, 1997
  • Baykul, Y., İlköğretimde Ölçme ve Değerlendirme , S.9, 29-45, Ankara, 1999
  • Bilir, P. ve Gülüm, V., İlköğretim Beden eğitimi Dersi Öğretim Programının Değerlendirme Boyutu- na Yönelik Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüş- leri, 11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi 10-12 Kasım ,Antalya, 2010
  • Çınar, O., Tayfur, E., Tayfur, M., İlköğretim Okulu Öğretmen ve Yöneticilerin Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı ve Programı Hakkındaki Görüşleri, İnö- nü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7, 11, 47- 64, 2006
  • Güllü M., Güçlü, M. Kafkas, E., “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin 4.5. Ve 6. Sınıf Beden Eğitimi Dersi Yeni Öğretim Programı Uygulamalarının İn- celenmesi”, Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, 2007
  • Gürkay Y., Gündüz,N., Ankara merkez İlköğretim Okullarında Görevli Beden Eğitimi ve Spor Öğret- menlerinin Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerinin Uygulanışına İlişkin Görüşleri, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, ,Vol:6, Sayı:3, 103-111, 2008
  • Hatch, G.M. ve Smith D. R., Integrating Physical Education, Math, and Physics, Journal of Physical Education, Recreation&Dance”, Jan 2004; 75,1; Health Module, pg.42, 2004
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Ortaöğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı (9-12 Sınıf), Anka- ra: Devlet Kitap Müdürlüğü, 2009
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), İlköğretim Beden Eğitimi (1-8 Sınıf) Öğretmen Klavuzu Kitabıı, An- kara: Devlet Kitap Müdürlüğü, 2008
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), İ Ortaöğretim Be- den Eğitimi Dersi Öğretim Program ve Klavuzu (1- 8 Sınıf), Ankara: Devlet Kitap Müdürlüğü, 2007
  • Pangrazi, R., Dynamic Physical Education for Elementary School Children, USA, Ally and Bacon
  • Şirinkan. A. Erciş. S., İlköğretim Okullarındaki Beden Eğitimi Ve Spor Derslerinde Uygulanan Öğ- retim Yöntemleri Ve Ölçme-Değerlendirme Kriter- lerinin Araştırılması, Niğde, Volume:3, Number, 3, December Niğde, 2009
  • Yang, X. A multidisciplinary analysis of physical activity, sport participation and dropping out among young Finns, a 12-year follow-up study. Likes Research Reports on Sport and Health, 103, 1997
  • Yıldırım, A., Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar, Hacet- tepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 12, 1996

PERFORMANCE TASK ASSESSMENT ABOUT NATURE HIKING IN PHYSICAL EDUCATION AND SCIENCE TECHNOLOGY COURSE

Year 2014, , 81 - 87, 01.08.2014
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000256

Abstract

The purpose of this study is to assess the performance tasks on hiking given in physical education and science and technology courses. A performance task, prepared by physical education and science and technology teachers, was given to 390 6th and 7th graders and 283 of them completed the task. The students were asked to walk fast in the nature on three different days, a total of 3 rounds of 10 minutes each, which means 30 minutes in total and also were asked to rest for ten minutes between each walk. Moreover, each student was given a written task itemizing what he/she had to do during the breaks. Students were asked to walk briskly and perform the tasks during the breaks. During the physical education lesson done in the classrooms, first the performance task was explained to the students, and then they were taught how to check pulse. Next, students walked briskly in the garden and practiced the things they had to do during the 10-minute relaxation breaks. The students were asked to fulfil the task within a period of one month and present the posters, showing the place, time and the rounds in detail and also including the photographs taken and the notes taken down during walking sessions, prepared separately for physical education and science and technology lessons in the classroom. The best three posters of each class were selected by the teachers. The selected three posters were exhibited on the boards for a week for other students to look at. Students who failed to deliver their posters on time were evaluated separately. The performance task gave the students the opportunity to combine and apply the knowledge gained through physical education and science and technology lessons. Moreover, it was observed that the students both developed their psychomotor skills and had cognitive and affective gains during the preparation and presentation of their posters. Students understood the importance of sport for a healthy life while hiking in the nature

References

  • Arslantaş, B., İlköğretim 4. Sınıf Beden Eğitimi Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımı, May11-12- The Internatıonal Symposıum On Physıcal Educatıon And Sports Teachıng In Eu-Bologna Process, 2007
  • Aybek, B., İlköğretim 4.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminin Sosyal ve Diğer Bilimlerle İlişkisinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana ,2000
  • Aybek, B., Disiplinlerarası (Bütünleştirilmiş) Öğre- tim Yaklaşımı, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3,1-9, 2001
  • Balyan, M., “Beden Eğitimi Derslerinde Başarı Notu Değerlendirmesi Üzerine Bir Yaklaşım, Ya- yınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir, 2003
  • Barab, S.A.and Anıta, L., Designing Effective Interdisciplinary Anchors, Educational Leadership, March, 1997
  • Baykul, Y., İlköğretimde Ölçme ve Değerlendirme , S.9, 29-45, Ankara, 1999
  • Bilir, P. ve Gülüm, V., İlköğretim Beden eğitimi Dersi Öğretim Programının Değerlendirme Boyutu- na Yönelik Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüş- leri, 11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi 10-12 Kasım ,Antalya, 2010
  • Çınar, O., Tayfur, E., Tayfur, M., İlköğretim Okulu Öğretmen ve Yöneticilerin Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı ve Programı Hakkındaki Görüşleri, İnö- nü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7, 11, 47- 64, 2006
  • Güllü M., Güçlü, M. Kafkas, E., “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin 4.5. Ve 6. Sınıf Beden Eğitimi Dersi Yeni Öğretim Programı Uygulamalarının İn- celenmesi”, Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, 2007
  • Gürkay Y., Gündüz,N., Ankara merkez İlköğretim Okullarında Görevli Beden Eğitimi ve Spor Öğret- menlerinin Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerinin Uygulanışına İlişkin Görüşleri, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, ,Vol:6, Sayı:3, 103-111, 2008
  • Hatch, G.M. ve Smith D. R., Integrating Physical Education, Math, and Physics, Journal of Physical Education, Recreation&Dance”, Jan 2004; 75,1; Health Module, pg.42, 2004
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Ortaöğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı (9-12 Sınıf), Anka- ra: Devlet Kitap Müdürlüğü, 2009
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), İlköğretim Beden Eğitimi (1-8 Sınıf) Öğretmen Klavuzu Kitabıı, An- kara: Devlet Kitap Müdürlüğü, 2008
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), İ Ortaöğretim Be- den Eğitimi Dersi Öğretim Program ve Klavuzu (1- 8 Sınıf), Ankara: Devlet Kitap Müdürlüğü, 2007
  • Pangrazi, R., Dynamic Physical Education for Elementary School Children, USA, Ally and Bacon
  • Şirinkan. A. Erciş. S., İlköğretim Okullarındaki Beden Eğitimi Ve Spor Derslerinde Uygulanan Öğ- retim Yöntemleri Ve Ölçme-Değerlendirme Kriter- lerinin Araştırılması, Niğde, Volume:3, Number, 3, December Niğde, 2009
  • Yang, X. A multidisciplinary analysis of physical activity, sport participation and dropping out among young Finns, a 12-year follow-up study. Likes Research Reports on Sport and Health, 103, 1997
  • Yıldırım, A., Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar, Hacet- tepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 12, 1996
There are 18 citations in total.

Details

Other ID JA55JV99SE
Journal Section Research Article
Authors

Nevin Gündüz This is me

Zeycan Acar This is me

Publication Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2014

Cite

APA Gündüz, N., & Acar, Z. (2014). Beden eğitimi ve fen ve teknoloji dersinde doğa yürüyüşü konulu performans ödevinin değerlendirilmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 81-87. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000256

Flag Counter