Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin akademik sahtekarlık eğilim düzeylerinin değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamında 348 Erkek 110 Bayan toplam 458 Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencisi yer almıştır. Veri toplama aracı olarak Eminoğlu (2008) tarafından geliştirilen Akademik Sahtekarlık Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekte toplam 22 madde bulunmaktadır. Katılımcılardan geri dönen anketlere hangi istatiksel analiz yönteminin kullanılmasına karar vermek amacı ile Kolmogorov Smirnov normallik testi uygulanmış ve değişkenlerin normal dağılım göstermedikleri görülmüştür (p<0,05). Bu nedenle değişkenlerin analizlerinde parametrik olmayan Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis testlerinin kullanılmasına karar verilmiştir. Sonuç olarak katılımcıların spor yapma durumuna göre akademik sahtekarlık eğilim düzeylerinde anlamlı bir farklılık tespit edilmezken (p>0,05) ; katılımcıların cinsiyetlerine, yaşlarına, bölümlerine, sınıflarına ve refah düzeylerine göre yapılan analizlerde anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır (p<0,05)
The aim of this study is to evaluate the dishonesty levels of students studying at School of Physical Education and Sports. Totally, 458 students (348 male, 110 female) participated in this research. Data was gathered through Academic Dishonesty Tendency Scale which was developed by Eminoğlu (2008). The scale has 22 items. Questionnaires were answered by the participants. Kolmogorov Smirnov normality test, Mann Whitney-U and Kruskal Wallis tests were used. According to the results, it was statistically determined that there were not significant differences on practising situation (p>0,05); but there were significant differences by gender, age, department they studied, year of study and level of welfare (p<0,05)
Other ID | JA66KH63UM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 |