Bu araştırmanın amacı; üniversite eğitimi gören üst düzey sporcuların problem çözme becerilerinin branş, cinsiyet ve spor yılı değişkenleri bakımından incelemektir. Çalışmaya; Üniversitelerarası final müsabakalarına katılan 18 üniversiteden Voleybol, Basketbol, Hentbol, Atletizm, Yüzme ve Futsal (Salon Futbolu) branşlarından 84 bayan, 99 erkek olmak üzere toplam 183 sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu” ve problem çözme becerilerini belirlemek için Heppner ve Peterson tarafından geliştirilen “Problem Çözme Envanteri (PÇE)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, yüzde ve frekans değerleri alınarak t- testi ve tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) kullanılmış ve p<0.05 düzeyinde anlamlılık aranmıştır. Sonuç olarak; Üst düzey üniversiteli sporcuların cinsiyet değişkenine göre PÇE puanlarında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Yüzme sporu ile uğraşan erkek sporcuların problem çözme becerileri, kız sporcuların problem çözme becerilerinden yüksek bulunmuştur. Araştırmada ayrıca, sporcuların spor yılı değişkeni ve branş değişkeni ile PÇE puanları arasında ilişkiye bakılmış, anlamlı ilişki tespit edilememiştir
This research aims to examine the problem-solving skills of high-level collegiate athletes in terms of different variables such as branch, gender and years in sports. There were a total of 183 athletes, from 18 universities attending the interuniversitary finals, taking part in the research voluntarily: 84 female and 99 male athletes from volleyball, handball, athletism, swimming and futsal branches. The applied data collection tool for the research was the “Personal Information Form”, and the “Problem Solving Inventory ”, developed by Heppner and Peterson (1982) was used to determine the problem solving skills.The percent and frequency values were taken, and the t-test and analysis of variances (One Way ANOVA) were used for analyzing the data. The significance level sought was p<0.05. To sum up; a significant correlation has been identified in terms of the Problem Solving Inventory scores of high level collegiate athletes by the gender variable. The problem solving skills of male swimming and track and field branches were found to be higher than those of female athletes. The research did also look at the correlation between the variable of years in sports and the branch variable and the Problem Solving Inventory scores, but no meaningful significance has been identified
Other ID | JA78TY69GJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 |