Research Article
BibTex RIS Cite

HALK OYUNLARININ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ VE ÖZGÜVEN DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Year 2020, , 136 - 156, 30.06.2020
https://doi.org/10.33689/spormetre.597508

Abstract

Bu
çalışmanın amacı, halk oyunlarının üniversite öğrencilerinin sosyal beceri ve
özgüven düzeyleri üzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır. Deney-kontrol gruplu
ön test-son test modelinde gerçekleşen bu araştırmaya 2017-2018 öğretim yılında
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinde farklı bölümlerde öğrenim gören 30 deney, 30
kontrol, toplam 60 öğrenci katılım sağlamıştır. Çalışmaya başlarken
deney-kontrol grubu öğrencilerine sosyal beceri ve özgüven ölçekleri
uygulanarak ön testler elde edilmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilere çalışma
süresince herhangi bir işlem uygulanmazken, deney grubu öğrencilerine 12 hafta
boyunca yöresel halk oyunları öğretilmiş ve öğrenmelerin sonunda oyunlar halka
açık yerlerde sergilenmiştir. Çalışmanın sonunda deney ve kontrol grubuna aynı
ölçme araçları uygulanarak son testler elde edilmiştir. Çalışmada veri toplama
araçları olarak, Riggio (1986) tarafından geliştirilen ve Yüksel (1997) tarafından
Türkçe’ ye uyarlanan daha sonra da Koydemir (2006) tarafından kısa form haline
getirilen “Sosyal Beceri Envanteri” ve Akın (2007) tarafından geliştirilen “Özgüven
Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verileri çözümlemek için
bağımsız ve bağımlı gruplar t testi istatistikleri kullanılmıştır. Araştırmanın
bulgularına göre, sosyal beceriyi oluşturan tüm alt boyutlarda, sosyal beceri
toplam puanında, özgüveni oluşturan alt boyutlarda ve özgüven toplam puanında
deney grubu öğrencileri lehine anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu
belirlenmiştir. Bu sonuca göre, halk oyunlarının üniversite öğrencilerinin
sosyal beceri özelliklerini ve özgüvenlerini geliştirdiği söylenebilir. 

References

  • Acar, R. (2017). Mardin il bölgesinde okullardaki sosyal etkinliklerin (tiyatro, müzik, spor, dans, şenlikler) lise dönemi ergen (14-18 yaş) kişiliğe etkileri (Master's thesis, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Acuner, A. (2012). Farklı dansları yapan bireylerin çeşitli değişkenlere göre özgüven ve öz-yeterliklerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Akdal, D. (2018). Sesbilgisel Farkındalık becerilerin desteklemeye yönelik sesfar müdahale programının etkililiğinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akın, A. (2007). Özgüven ölçeğinin geliştirilmesi ve psıkometrık özellikleri. Aibü, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 171.
  • Arslanoğlu, C. (2010). Spor yapan ve spor yapmayan ortaöğretim öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, A. (2015). 7-11 yaş grubu çocuklarda halk oyunları eğitiminin depresyon düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Aydın, C. (1992). Halk oyunlarında toplumsal yapılanma (Vol. 7). Ege Üniversitesi, S:43.
  • Bacanlı, H. (2012). A.Sosyal beceri eğitimi. Ankara: Asal Yayınevi, 1
  • Başdaş, F., Vural, R. A. (2017). Drama temelli dijital hikaye anlatıcılığı programının 6 yaş çocuklarının bazı sosyal becerilerinin gelişimine etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 1-30.
  • Bişgin, Ş. (2001). Halk oyunlarının üniversite öğrencileri üzerine psiko-sosyal etkileri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Boz, M., Uludağ, G., Tokuç, H. (2018). Aile katılımlı sosyal beceri oyunlarının okul öncesi dönemdeki çocukların sosyal becerilerine etkisi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 38(1).
  • Cartledge, G., Milburn, J. F. (1983). Social skills assessment and teaching in the schools. Advances in school psychology, 3, 175-235.
  • Çetin, M., Kuru, E. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi. 11, 8.
  • Çiriş, V. (2014). Spor yapan ve yapmayan ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çiriş, V. (2018). 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin liderlik özelliklerine etkisinin spor yapma durumu açısından incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Çubukçu, Z., Gültekin, M. (2006). İlköğretimde öğrencilere kazandırılması gereken sosyal beceriler. Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (37), S:38.
  • Doğan, P.K. (2011). Halk oyunlarının sosyal bütünleşmeye etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 11-80.
  • Ekinci, N. E., Özdilek, Ç., Deryahanoğlu, G., Üstün, Ü. D. (2014). Spor yapan lise öğrencilerinin öz güven düzeylerinin incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 36-42.
  • Ergun, Ö. (2017). Sosyal latin danslarının beden algısı, öz-yeterlik ve sosyal beceri üzerine etkisinin incelenmesi Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Ertural, M. S. (2006). Gaziantep halk oyunları üzerine bir inceleme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, Gaziantep.
  • Fennel, M. (2018). Özgüveni keşfedin. Psikonet Yayınları. Nihan Azizlerli ve Miray Şaşıoğlu (Çev.), 37.
  • Feltz, D. L. (1988). Self confidence and sport performance. Exercise And Sports Science Reviews, 16, 423-458.
  • Filippin, A., Paccagnellac, M. (2012). Familybackground, self-confidenceandeconomicoutcomes, Economics of Education Review, 31, 824– 834.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and applications (8th Ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Gezer, E.D. (2010). Farklı spor branşlarındaki sporcuların sosyal beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Göknar, Ö. (2007). Özgüven Kazanmak. Arkadaş Yayınları. 1-158.
  • Gündoğdu, H. (2019). Okul spor takımlarında olan ve olmayan 12-14 yaş arası kız çocuklarının özgüven ve benlik saygısı değerlerinin incelenmesi (Master's thesis, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Gülay, O. (2008). Ortaöğretim 9. sınıf beden eğitimi dersinde işbirlikli oyunların öğrencilerin sosyal beceri düzeylerine ve beden eğitimi dersine yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisan tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Gülhan, G. (2012). 10-12 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri üzerine eğitsel oyunların etkisi (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Haynes‐Clements, L. A., Avery, A. W. (1984). A cognitive‐behavioral approach to social skills training with shy persons. Journal Of Clinical Psychology.
  • Heyworth, J.N. (2013). Developing social skills through music: theimpact of general classroom music in an australian lower socio-economic area primary school. Childhood Education, 89 (4).
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasatura, İ. (1998). Kişilik ve Özgüven. İstanbul: Evrim Yayınevi, 33-138.
  • Kaya, C. (2017). Sosyal latin dansçılarında öz güven ve yaşam yönelimi arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master's thesis, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Kemeç, D.G. (2016). Türk halk oyunları bölümü ile beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının karşılaştırılması (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Koch, S. C., Riege, R. F. F., Tisborn, K., Biondo, J. (2019). Effects of dance movement therapy and dance on health-related psychological outcomes. A meta-analysis update. Frontiers in psychology, 10, 1806.
  • Koydemir, S. (2006). Predictors of shynes samong university students: testing a self-presentational model/üniversite öğrencilerinde utangaçlığın yordayıcıları: bir benlik sunumu modelinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kurt, Ş., Bayazıt, B., Keskin, Ö., Taşkıran, M. Y. (2018). Üniversite öğrencilerinin sosyal beceri gelişimlerine dağcılık eğitiminin etkisi (Kocaeli Üniversitesi Örneği). İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-10.
  • Mandıralı, S. (2019). Farkındalık temelli yaratıcı drama programının sporcuların psikolojik dayanıklılık, özgüven ve stresle başa çıkma stratejileri üzerine etkisi-genç basketbolcular örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, İstanbul Mantaş, S (2014). Drama etkinliklerinin ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin sosyal beceri gelişimi ve işbirliği davranışlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Masadis, G., Filippou, F., Derri, V., Mavridis, G., Rokka, S. (2019). Traditional dances as a means of teaching social skills to elementary school students. International Journal of Instruction, 12(1), 511-520.
  • Meydan, F. (1992). Türk halk oyunları derneklerinin türk kültürüne katkısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Meric, O., Ilhan, A. (2016). Does 12-week latin dance training affect the self-confidence of the university students?. Journal of Education and Learning, 5(4), 159-164.
  • Mckay, M., Fanning, P. (2018). Özgüven (12.Baskı) Arkadaş Yayınları. 1
  • Newnam, H. M. (2001). The effects of participation in selected dance activities on self-efiicacy and movement skills in children with educable mental retardation. The Florida State University, College of Education, USA. UMI NO: 3034059.
  • Olesch, S. M. (1994). Enhancing the self-esteem of mildly retarded adult females through dance treatment. Adler School Of Professional Phsycology. Umı No: 9434620.
  • Orhan, B.E. (2014). Otizmde hareket eğitiminin sosyal beceriler üzerindeki etkisi (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ökten, N. (2002). Türk halk oyunlarında kullanılan temel hareketlerin tespiti ve anatomik analizi (sanatta yeterlik tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öngel, H.B, Hacıbekiroğlu, E. (1996). Türk halk oyunları yöre oyunları öğreticisi yetiştirme kursu, halk oyunları öğretim yöntemleri ders notları. Ankara: Milli Eğitim. Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü Kurslar Şubesi. S:8.
  • Örnek, S. V. (1977). Türk halk bilimi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, S:15.
  • Özbek, S., Yoncalık, M. T., Alıncak, F. (2017). Sporcu ve sedanter lise öğrencilerinin özgüven düzeylerinin karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 46-56.
  • Özerkan, E. (2007) Öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin sosyal bilgiler benlik kavramları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztekin, H. (2018). Özgüven nasıl kazanılır. Nokta Kitap, S:23.
  • Öztuğ, E. K., Çiner, M. (2018). Okulöncesi dönemi çocukları için yaratıcı drama yöntemi ile kurgulanan sosyal beceri eğitiminin değerlendirilmesi/evaluation of social skill education of 4-6 age children designed with creative drama method. Journal of History Culture and Art Research, 7(1), 414-428.
  • Panagiotopoulou, E. (2018). Dance therapy and the public school: The development of social and emotional skills of high school students in Greece. The Arts in Psychotherapy, 59, 25-33.
  • Pehlevan, Ş. (2010). Zihinsel engelli çocukların sosyalleşmelerinde Türk halk oyunlarının etkisinin araştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Pervin L. A., John, O.P. (2001). Theory And Research, Eighth Edition, USA, John Wiley & Sons Inc.
  • Sari, R. P., Zahra, S. F. (2019). The development of lulo creation dance to improve students’ social skills. Jurnal Psikologi Pendidikan dan Konseling: Jurnal Kajian Psikologi Pendidikan dan Bimbingan Konseling, 5(2), 127-133.
  • Schellenberg, E. G., Corrigall, K. A., Dys, S. P., Malti, T. (2015). Group music training and children spro social skills. PLoSOne, 10(10).
  • Sun, E. (2015). Sporun Lise Öğrencilerinin özgüven düzeylerine etkisi (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sütçü İmam Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Sümbül, M. (1995). Adana halk oyunlarının sistematik analizi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şiraz, M. (2008). Türk halk oyunlarıyla ilgilenen bireylerin halk oyunlarına yönelme sebepleri (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Takahashi, H., Matsushima, K., & Kato, T. (2019). The effectiveness of dance/movement therapy ınterventions for autism spectrum disorder: A systematic review. American Journal of Dance Therapy, 41(1), 55-74.
  • Tapmaz, Ç. (2012). Halk oyunları çalışmalarının ilköğretim beşinci sınıf (10-11 yaş grubu) öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Terzioğlu, E. A. (2000). Türk folkloru içinde: halk oyunları oynayanların psiko-sosyal özellikleri ve oyunların gelişimine etkisi (Vol. 86). Millı̂ Eğitim Bakanlığı. S:139.
  • Theodorakou, K., Zervas, Y.(2003). The effects of creative movement teaching method and the traditional teaching method on elementary school childrens‟ self-esteem. Sport, Education and Society. Sayı:8. No:1.
  • Tracy, B. (2012). Özgüvenin Gücü. Kreatif Yayıncılık. Merve Duygun (Çev.), S:23.
  • Urfa, O. (2017). 10 haftalık psikolojik beceri antrenman programının genç futbolcuların kaygı, özgüven, güdülenme, dikkat ve şut isabet oranı üzerine etkisi.
  • Uslu, M. (2014). Halk oyunları çalışmalarının üniversite öğrencilerinin psiko-sosyal gelişimlerine etkisi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi. S:1-6.
  • Yaylacı, S. T. (2019). Sportif faaliyetlerin 13-14 yaşındaki bireylerin özgüven düzeylerine etkisi (Master's thesis, Hitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Yılan, Y. (2012). İlköğretim öğrencilerinin sosyalleşmeleri ve iletişim becerilerini geliştirmelerinde türk halk oyunlarının rolü (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Yıldırım, S. (2011). Lisanslı olarak takım sporu ve bireysel spor yapan ile spor yapmayan ortaöğretim öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Yılmaz, S. (2012). Sosyal bilgiler derslerinde drama yöntemi ile öğretimin öğrencilerin sosyal beceri, empatik beceri ve akademik başarı düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yüksel, G. (1997). Sosyal beceri eğitiminin üniversite öğrencilerinin sosyal beceri düzeyine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yüksel, G. (2004). Sosyal beceri envanteri el kitabı (1.Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım, 3-40.
Year 2020, , 136 - 156, 30.06.2020
https://doi.org/10.33689/spormetre.597508

Abstract

References

  • Acar, R. (2017). Mardin il bölgesinde okullardaki sosyal etkinliklerin (tiyatro, müzik, spor, dans, şenlikler) lise dönemi ergen (14-18 yaş) kişiliğe etkileri (Master's thesis, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Acuner, A. (2012). Farklı dansları yapan bireylerin çeşitli değişkenlere göre özgüven ve öz-yeterliklerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Akdal, D. (2018). Sesbilgisel Farkındalık becerilerin desteklemeye yönelik sesfar müdahale programının etkililiğinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akın, A. (2007). Özgüven ölçeğinin geliştirilmesi ve psıkometrık özellikleri. Aibü, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 171.
  • Arslanoğlu, C. (2010). Spor yapan ve spor yapmayan ortaöğretim öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, A. (2015). 7-11 yaş grubu çocuklarda halk oyunları eğitiminin depresyon düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Aydın, C. (1992). Halk oyunlarında toplumsal yapılanma (Vol. 7). Ege Üniversitesi, S:43.
  • Bacanlı, H. (2012). A.Sosyal beceri eğitimi. Ankara: Asal Yayınevi, 1
  • Başdaş, F., Vural, R. A. (2017). Drama temelli dijital hikaye anlatıcılığı programının 6 yaş çocuklarının bazı sosyal becerilerinin gelişimine etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 1-30.
  • Bişgin, Ş. (2001). Halk oyunlarının üniversite öğrencileri üzerine psiko-sosyal etkileri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Boz, M., Uludağ, G., Tokuç, H. (2018). Aile katılımlı sosyal beceri oyunlarının okul öncesi dönemdeki çocukların sosyal becerilerine etkisi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 38(1).
  • Cartledge, G., Milburn, J. F. (1983). Social skills assessment and teaching in the schools. Advances in school psychology, 3, 175-235.
  • Çetin, M., Kuru, E. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi. 11, 8.
  • Çiriş, V. (2014). Spor yapan ve yapmayan ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çiriş, V. (2018). 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin liderlik özelliklerine etkisinin spor yapma durumu açısından incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Çubukçu, Z., Gültekin, M. (2006). İlköğretimde öğrencilere kazandırılması gereken sosyal beceriler. Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (37), S:38.
  • Doğan, P.K. (2011). Halk oyunlarının sosyal bütünleşmeye etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 11-80.
  • Ekinci, N. E., Özdilek, Ç., Deryahanoğlu, G., Üstün, Ü. D. (2014). Spor yapan lise öğrencilerinin öz güven düzeylerinin incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 36-42.
  • Ergun, Ö. (2017). Sosyal latin danslarının beden algısı, öz-yeterlik ve sosyal beceri üzerine etkisinin incelenmesi Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Ertural, M. S. (2006). Gaziantep halk oyunları üzerine bir inceleme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, Gaziantep.
  • Fennel, M. (2018). Özgüveni keşfedin. Psikonet Yayınları. Nihan Azizlerli ve Miray Şaşıoğlu (Çev.), 37.
  • Feltz, D. L. (1988). Self confidence and sport performance. Exercise And Sports Science Reviews, 16, 423-458.
  • Filippin, A., Paccagnellac, M. (2012). Familybackground, self-confidenceandeconomicoutcomes, Economics of Education Review, 31, 824– 834.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and applications (8th Ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Gezer, E.D. (2010). Farklı spor branşlarındaki sporcuların sosyal beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Göknar, Ö. (2007). Özgüven Kazanmak. Arkadaş Yayınları. 1-158.
  • Gündoğdu, H. (2019). Okul spor takımlarında olan ve olmayan 12-14 yaş arası kız çocuklarının özgüven ve benlik saygısı değerlerinin incelenmesi (Master's thesis, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Gülay, O. (2008). Ortaöğretim 9. sınıf beden eğitimi dersinde işbirlikli oyunların öğrencilerin sosyal beceri düzeylerine ve beden eğitimi dersine yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisan tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Gülhan, G. (2012). 10-12 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri üzerine eğitsel oyunların etkisi (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Haynes‐Clements, L. A., Avery, A. W. (1984). A cognitive‐behavioral approach to social skills training with shy persons. Journal Of Clinical Psychology.
  • Heyworth, J.N. (2013). Developing social skills through music: theimpact of general classroom music in an australian lower socio-economic area primary school. Childhood Education, 89 (4).
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasatura, İ. (1998). Kişilik ve Özgüven. İstanbul: Evrim Yayınevi, 33-138.
  • Kaya, C. (2017). Sosyal latin dansçılarında öz güven ve yaşam yönelimi arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master's thesis, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Kemeç, D.G. (2016). Türk halk oyunları bölümü ile beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının karşılaştırılması (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Koch, S. C., Riege, R. F. F., Tisborn, K., Biondo, J. (2019). Effects of dance movement therapy and dance on health-related psychological outcomes. A meta-analysis update. Frontiers in psychology, 10, 1806.
  • Koydemir, S. (2006). Predictors of shynes samong university students: testing a self-presentational model/üniversite öğrencilerinde utangaçlığın yordayıcıları: bir benlik sunumu modelinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kurt, Ş., Bayazıt, B., Keskin, Ö., Taşkıran, M. Y. (2018). Üniversite öğrencilerinin sosyal beceri gelişimlerine dağcılık eğitiminin etkisi (Kocaeli Üniversitesi Örneği). İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-10.
  • Mandıralı, S. (2019). Farkındalık temelli yaratıcı drama programının sporcuların psikolojik dayanıklılık, özgüven ve stresle başa çıkma stratejileri üzerine etkisi-genç basketbolcular örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, İstanbul Mantaş, S (2014). Drama etkinliklerinin ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin sosyal beceri gelişimi ve işbirliği davranışlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Masadis, G., Filippou, F., Derri, V., Mavridis, G., Rokka, S. (2019). Traditional dances as a means of teaching social skills to elementary school students. International Journal of Instruction, 12(1), 511-520.
  • Meydan, F. (1992). Türk halk oyunları derneklerinin türk kültürüne katkısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Meric, O., Ilhan, A. (2016). Does 12-week latin dance training affect the self-confidence of the university students?. Journal of Education and Learning, 5(4), 159-164.
  • Mckay, M., Fanning, P. (2018). Özgüven (12.Baskı) Arkadaş Yayınları. 1
  • Newnam, H. M. (2001). The effects of participation in selected dance activities on self-efiicacy and movement skills in children with educable mental retardation. The Florida State University, College of Education, USA. UMI NO: 3034059.
  • Olesch, S. M. (1994). Enhancing the self-esteem of mildly retarded adult females through dance treatment. Adler School Of Professional Phsycology. Umı No: 9434620.
  • Orhan, B.E. (2014). Otizmde hareket eğitiminin sosyal beceriler üzerindeki etkisi (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ökten, N. (2002). Türk halk oyunlarında kullanılan temel hareketlerin tespiti ve anatomik analizi (sanatta yeterlik tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öngel, H.B, Hacıbekiroğlu, E. (1996). Türk halk oyunları yöre oyunları öğreticisi yetiştirme kursu, halk oyunları öğretim yöntemleri ders notları. Ankara: Milli Eğitim. Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü Kurslar Şubesi. S:8.
  • Örnek, S. V. (1977). Türk halk bilimi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, S:15.
  • Özbek, S., Yoncalık, M. T., Alıncak, F. (2017). Sporcu ve sedanter lise öğrencilerinin özgüven düzeylerinin karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 46-56.
  • Özerkan, E. (2007) Öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin sosyal bilgiler benlik kavramları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztekin, H. (2018). Özgüven nasıl kazanılır. Nokta Kitap, S:23.
  • Öztuğ, E. K., Çiner, M. (2018). Okulöncesi dönemi çocukları için yaratıcı drama yöntemi ile kurgulanan sosyal beceri eğitiminin değerlendirilmesi/evaluation of social skill education of 4-6 age children designed with creative drama method. Journal of History Culture and Art Research, 7(1), 414-428.
  • Panagiotopoulou, E. (2018). Dance therapy and the public school: The development of social and emotional skills of high school students in Greece. The Arts in Psychotherapy, 59, 25-33.
  • Pehlevan, Ş. (2010). Zihinsel engelli çocukların sosyalleşmelerinde Türk halk oyunlarının etkisinin araştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Pervin L. A., John, O.P. (2001). Theory And Research, Eighth Edition, USA, John Wiley & Sons Inc.
  • Sari, R. P., Zahra, S. F. (2019). The development of lulo creation dance to improve students’ social skills. Jurnal Psikologi Pendidikan dan Konseling: Jurnal Kajian Psikologi Pendidikan dan Bimbingan Konseling, 5(2), 127-133.
  • Schellenberg, E. G., Corrigall, K. A., Dys, S. P., Malti, T. (2015). Group music training and children spro social skills. PLoSOne, 10(10).
  • Sun, E. (2015). Sporun Lise Öğrencilerinin özgüven düzeylerine etkisi (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sütçü İmam Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Sümbül, M. (1995). Adana halk oyunlarının sistematik analizi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şiraz, M. (2008). Türk halk oyunlarıyla ilgilenen bireylerin halk oyunlarına yönelme sebepleri (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Takahashi, H., Matsushima, K., & Kato, T. (2019). The effectiveness of dance/movement therapy ınterventions for autism spectrum disorder: A systematic review. American Journal of Dance Therapy, 41(1), 55-74.
  • Tapmaz, Ç. (2012). Halk oyunları çalışmalarının ilköğretim beşinci sınıf (10-11 yaş grubu) öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Terzioğlu, E. A. (2000). Türk folkloru içinde: halk oyunları oynayanların psiko-sosyal özellikleri ve oyunların gelişimine etkisi (Vol. 86). Millı̂ Eğitim Bakanlığı. S:139.
  • Theodorakou, K., Zervas, Y.(2003). The effects of creative movement teaching method and the traditional teaching method on elementary school childrens‟ self-esteem. Sport, Education and Society. Sayı:8. No:1.
  • Tracy, B. (2012). Özgüvenin Gücü. Kreatif Yayıncılık. Merve Duygun (Çev.), S:23.
  • Urfa, O. (2017). 10 haftalık psikolojik beceri antrenman programının genç futbolcuların kaygı, özgüven, güdülenme, dikkat ve şut isabet oranı üzerine etkisi.
  • Uslu, M. (2014). Halk oyunları çalışmalarının üniversite öğrencilerinin psiko-sosyal gelişimlerine etkisi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi. S:1-6.
  • Yaylacı, S. T. (2019). Sportif faaliyetlerin 13-14 yaşındaki bireylerin özgüven düzeylerine etkisi (Master's thesis, Hitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Yılan, Y. (2012). İlköğretim öğrencilerinin sosyalleşmeleri ve iletişim becerilerini geliştirmelerinde türk halk oyunlarının rolü (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Yıldırım, S. (2011). Lisanslı olarak takım sporu ve bireysel spor yapan ile spor yapmayan ortaöğretim öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Yılmaz, S. (2012). Sosyal bilgiler derslerinde drama yöntemi ile öğretimin öğrencilerin sosyal beceri, empatik beceri ve akademik başarı düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yüksel, G. (1997). Sosyal beceri eğitiminin üniversite öğrencilerinin sosyal beceri düzeyine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yüksel, G. (2004). Sosyal beceri envanteri el kitabı (1.Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım, 3-40.
There are 72 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Research Article
Authors

Öner Soykan 0000-0002-6967-2281

Ayşe Dilşad Mirzeoğlu 0000-0003-1856-6750

Publication Date June 30, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Soykan, Ö., & Mirzeoğlu, A. D. (2020). HALK OYUNLARININ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ VE ÖZGÜVEN DÜZEYLERİNE ETKİSİ. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 136-156. https://doi.org/10.33689/spormetre.597508

Cited By

Attitude Scale Towards Folk Dances (Astfd): Validity And Reliability Study Abstract
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
https://doi.org/10.33689/spormetre.1062690

Üniversite Öğrencilerine Uygulanan Sosyal Beceri Eğitiminin Etkililiğinin İncelenmesi
Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi - Instructional Technology and Lifelong Learning
https://doi.org/10.52911/itall.1134650


Flag Counter