Bu
çalışmanın amacı, halk oyunlarının üniversite öğrencilerinin sosyal beceri ve
özgüven düzeyleri üzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır. Deney-kontrol gruplu
ön test-son test modelinde gerçekleşen bu araştırmaya 2017-2018 öğretim yılında
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinde farklı bölümlerde öğrenim gören 30 deney, 30
kontrol, toplam 60 öğrenci katılım sağlamıştır. Çalışmaya başlarken
deney-kontrol grubu öğrencilerine sosyal beceri ve özgüven ölçekleri
uygulanarak ön testler elde edilmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilere çalışma
süresince herhangi bir işlem uygulanmazken, deney grubu öğrencilerine 12 hafta
boyunca yöresel halk oyunları öğretilmiş ve öğrenmelerin sonunda oyunlar halka
açık yerlerde sergilenmiştir. Çalışmanın sonunda deney ve kontrol grubuna aynı
ölçme araçları uygulanarak son testler elde edilmiştir. Çalışmada veri toplama
araçları olarak, Riggio (1986) tarafından geliştirilen ve Yüksel (1997) tarafından
Türkçe’ ye uyarlanan daha sonra da Koydemir (2006) tarafından kısa form haline
getirilen “Sosyal Beceri Envanteri” ve Akın (2007) tarafından geliştirilen “Özgüven
Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verileri çözümlemek için
bağımsız ve bağımlı gruplar t testi istatistikleri kullanılmıştır. Araştırmanın
bulgularına göre, sosyal beceriyi oluşturan tüm alt boyutlarda, sosyal beceri
toplam puanında, özgüveni oluşturan alt boyutlarda ve özgüven toplam puanında
deney grubu öğrencileri lehine anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu
belirlenmiştir. Bu sonuca göre, halk oyunlarının üniversite öğrencilerinin
sosyal beceri özelliklerini ve özgüvenlerini geliştirdiği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |