Bu araştırmanın amacı, Türk antrenörlerinin Modern Olimpiyat Oyunları hakkındaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmaya Gençlik ve Spor Bakanlığı’nda 21-60 yaşları arasında, farklı spor dallarında antrenörlük yapan 249 erkek, 34 kadın toplamda 283 antrenör katılmıştır. Katılımcıların olimpiyat farkındalıklarının belirlenmesi için toplam 49 soru sorulmuş, demografik ve mesleki bilgileri de istenmiştir. Antrenörlerin verdiği cevaplar için beş seviyeli farkındalık puanı ölçeği kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki fark t-testi ile analiz edilmiştir. İkiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplararası karşılaştırmalarında Tek yönlü (One way) Anova testi uygulanmıştır. Farkın hangi gruplardan kaynaklandığını tespit etmek için Post Hoc Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişkiyi Pearson korelasyon analizi ile test edilmiştir. Çalışma sonunda antrenörlerin yaş, cinsiyet ve BESYO mezunu olma durumları için farkındalık puanları arasında fark bulunamamıştır. Araştırmaya katılanların olimpiyat farkındalığı puanları ortalamalarının lisanslı sporcu değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Lisanslı spor yapmış olanların (10,787 ± 2,833) ve halen lisanslı spor yapanların (11,240 ± 2,803) olimpiyat farkındalığı puanları, lisanslı spor yapmayanların olimpiyat farkındalığı puanlarından (9,105 ± 2,132) yüksek bulunmuştur. Antrenörlerin yaşadıkları bölgeye göre olimpiyat farkındalığı puanlarına bakıldığında Doğu Anadolu Bölgesinde yaşayan antrenörlerin olimpiyat farkındalığı puanlarının İçanadolu ve Marmara Bölgesindeki antrenörlerden daha düşük olduğu bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda ise Türk antrenörlerinin olimpiyat farkındalıklarının orta düzeyde olduğu, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde çalışan antrenörlerin olimpiyat farkındalıklarının diğer bölgelere göre daha düşük olduğu bulunmuştur
The aim of this study was to determine the level of awareness of the Turkish coaches on Modern Olympic Games. 283 coaches, 249 male and 34 female working at the Ministry of Youth and Sports, coaching various sports branches age between 21-60 participated in this study. Participants were asked 49 questions to determine their Olympic awareness along with their demographics and vocational background. A five point Likert type awareness score scale was used. T test was used to determine the differences between the two groups and One-Way Anova Test was used to compare the parameters between groups of two or more. Post Hoc Scheffe test was used to determine which means differ. The relationship between the dependent and independent variables were tested with Pearson correlation analysis. There was no statistically significant difference among the scores according to the age, sex and being a BESYO graduate variables. The results of Anova test used to determine whether there was a significant difference between the Olympic awareness means scores with regard to being a certified player variable yield a statistically significant difference between the mean scores of groups. (F=3,682; p=0,026<0,05). Post Hoc Scheffe test was used to determine which means differ. The Olympic awareness means scores of players who were certified and who are still certified were higher than the Olympic awareness scores (9,105±2,132) of those who were not certified. As a result, the Olympic awareness scores of Turkish coaches were found medium, and those who work in East and Southeast Anatolia regions have lower scores compared to other regions
Other ID | JA74DR76AM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 11 Issue: 1 |