Abstract
Araştırmada Ankara ilinde yer alan özel spor
merkezlerine devam eden kişilerin müşteri memnuniyetinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmada bilimsel araştırma yöntemlerinden nicel yöntem
tercih edilmiştir. Araştırma grubunun evrenini Ankara ilinde yer alan ve en az
5 yıllık çalışma geçmişi bulunan özel spor merkezlerine devam eden kişiler
oluşturmaktadır. Örneklem olarak bu merkezlere aktif olarak devam eden toplam
400 katılımcı, basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmada
öncelikle, verilerin güvenirlik katsayıları hesaplanmış ve normallik
değerlerine bakılarak, parametrik testlerden, ikili gruplar için “t-testi”,
çoklu gruplar için ise “anova” testi uygulanmıştır. Ayrıca demografik bilgilere
ait frekans ve yüzde değerleri verilmiş ve değişkenler arasındaki ilişkilerin
incelenmesi için ise Pearson Korelasyon testi uygulanmıştır. İkili gruplarda yapılan testler sonucunda
cinsiyet ve medeni durum değişkenlerinde ölçeğe ait alt boyutlarda anlamlı
farklar tespit edilmiştir. Çoklu gruplarda yapılan analizlerde ise, yaş
grupları ve üyelik seçeneklerine ait değişkenlerde, ölçeğe ait alt boyutlarda
anlamlı farklar tespit edilmiştir. Bulgular incelendiğinde yapılan aktivite
türü ya da gelir durumu gibi değişkenlerde istatistiksel olarak anlamlı bir
fark tespit edilmemiştir. Katılımcıların aktivite tercihi ya da gelir düzeyi,
katılımcıların memnuniyet derecelerini etkilemezken, yeni üye olan
katılımcıların özellikle tesisin atmosferi, sunduğu hizmetler, antrenörün yaklaşımı
ve hijyen gibi konularda seçici davrandığını göstermektedir. Özellikle 26-35
yaş grubu katılımcıların rahat ve kullanılabilir bir tesis beklentisi olduğu
görülürken, kadın katılımcıların tesisin sunduğu hizmetlerde, erkek
katılımcılara oranla beklentilerinin yüksek olduğu görülmüştür. Evli
katılımcıların antrenör yaklaşımına önem verdikleri, bekar katılımcıların ise,
tesisin destek personeline önem verdiği araştırma sonuçlarında görülmektedir.