Research Article
BibTex RIS Cite

Badminton Genel Alan Bilgisi Testinin Geçerliği ve Güvenirliği: Bir Rasch Analizi Çalışması

Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 13, 31.03.2023
https://doi.org/10.53025/sportive.1193964

Abstract

Alan bilgisi, bir öğretmenin bir konu alanını öğretebilmek için ihtiyaç duyduğu bilgi olarak tanımlanmaktadır. Alan bilgisi genel ve özelleşmiş alan bilgisi olarak iki alt boyutta incelenmektedir. Genel alan bilgisi ne öğreteceğini bilmek olarak ifade edilirken, özelleşmiş alan bilgisi nasıl öğretileceğini bilmek olarak açıklanmaktadır. Beden eğitimi öğretmenlerinin ya da öğretmen adaylarının alan bilgisinin iki alt boyutunda yeterli bilgi düzeyine sahip olmaları beklenmektedir. Badminton, belirli bir alan içerisinde belirli kurallar çerçevesinde raket ve tüytop ile oynanan bir raket sporudur ve Türkiye’de yaygın olarak beden eğitimi ve spor derslerinde öğretilmektedir. Genel alan bilgisinin öğretme etkililiğindeki önemi ve badmintonun beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programları ile okul beden eğitimi derslerinde sıklıkla öğretiliyor olması göz önünde bulundurulduğunda geçerliği ve güvenilirliği sağlanmış bir badminton testi hazırlamanın gerekli olduğu görülmektedir. Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenleri ve öğretmen adayları için badminton genel alan bilgisi (GAB) testi geliştirmektir. Çalışmaya dört farklı üniversiteden 121 beden eğitimi ve spor öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcıların yaş aralığının 19 ile 27 (X̄= 21.88, Ss= 4.03) arasında olduğu belirlenmiştir. Badminton GAB testi dört aşamalı bir süreç sonucunda oluşturulmuştur. Test geliştirme sürecine bir program geliştirme uzmanı, iki üst düzey badminton antrenörü (milli takım antrenörleri), iki üst düzey badminton sporcusu (milli sporcular), üniversitede badminton derslerini yürüten bir öğretim elemanı ve beden eğitimi dersinde badminton öğretimi gerçekleştiren bir beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Test soruları Yükseköğretim Kurumunun beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programında yer alan alt boyutları esas alınarak belirtke tablosu ile oluşturulmuştur. Testin geliştirme süreci sonunda badminton GAB testi 5 oyun kuralları, 3 görgü kuralları, 3 güvenlik kuralları, 5 teknik ve 4 taktik sorusu olmak üzere toplam 20 sorudan oluşmaktadır. Geliştirilen GAB testinin geçerlik ve güvenirliği Rasch analizi kullanılarak yapılmıştır. Test sorularının 19’u gerekli içsel ve dışsal uyum indekslerini sağlamıştır. Soruların ve kişilerin ayırt edicilik ve güven indeksleri yeterli değerler aralığındadır. Sonuç olarak, geliştirilen 20 soruluk testin 19’u badminton GAB testi geçerli ve güvenilir olduğu belirlenmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenleri ve öğretmen adaylarının badminton GAB düzeyini ölçmek için geliştirilen bu testin kullanılması önerilmektedir.

References

  • Ayvazo S., Ward, P., ve Stuhr, P.T. (2010).Teaching and assessing content knowledge in preservice physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 81(4), 40-44.
  • Ayvazo, S., ve Ward, P. (2011). Pedagogical content knowledge of experienced teachers in physical education: functional analysis of adaptations. Research Quarterly for Exercise and Sport, 82(4), 675-684.
  • Baghaei, P., ve Amrahi, N. (2011). Validation of a multiple choice English vocabulary test with the Rasch model. Journal of Language Teaching & Research, 2(5), 1052-1060.
  • Ball, D. L., Thames, M. H., ve Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education, 59, 389-407.
  • Bond, T.G. ve Fox, M.T. (2007) Applying the Rasch Model. Fundamental Measurement in the Human Sciences. 2nd edition. Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Boone, W.J., Staver, J.R., ve Yale, M.S. (2014) Rasch Analysis in the Human Sciences. Dordrecht: Springer.
  • Chen, W. H., Lenderking, W., Jin, Y., Wyrwich, K. W., Gelhorn, H., ve Revicki, D. A. (2014). Is Rasch model analysis applicable in small sample size pilot studies for assessing item characteristics? An example using PROMIS pain behavior item bank data. Quality of Life Research, 23(2), 485-493.
  • Dervent, F., Devrilmez, E., İnce, M. L., ve Ward P. (2018). Beden eğitimi öğretmenleri için futbol genel alan bilgisi bilgi testinin güvenirlik ve geçerliği. Spor Bilimleri Dergisi, 29(1), 39-52.
  • Dervent, F., Devrilmez, E., Ince, M. L., ve Ward, P. (2020). A national analysis of the content knowledge of Turkish physical education teacher education students. Physical Education and Sport Pedagogy, 25(6), 613-628.
  • Devrilmez, E. (2016). Impact of a badminton course designed for common and specialized content knowledge of prospective teachers. Unpublished doctoral dissertation. The Middle East Technical University
  • Devrilmez, E., ve Dervent, F. (2019). Özelleşmiş alan bilgisi odaklı badminton eğitiminin beden eğitimi öğretmen adaylarının alan bilgisine etkisi. Sportive, 2(1), 50-61.
  • Devrilmez, E., Dervent, F., Ward, P., ve İnce, M. L. (2019). A test of common content knowledge for gymnastics: A Rasch analysis. European Physical Education Review, 25(2), 512-523. Education Testing Services (ETS). (2019). About the praxis tests. Nisan 3, 2022 https://www.ets.org/praxis/scores/ understand/research_sections/ Education. New York: Teacher College Press.
  • Grossman, P. L. (1990). The Making of A Teacher: Teacher Knowledge and Teacher Education. New York: Teacher College Press.
  • He, Y., Ward, P. ve Wang, X. (2018). Validation of a common content knowledge test for soccer. Journal of Teaching in Physical Education, 37(4), 407‒412.
  • Iserbyt, P., Ward, P., ve Li, W. (2017). Effects of improved content knowledge on pedagogical content knowledge and student performance in physical education. Physical Education and Sport Pedagogy, 22(1), 71-88.
  • Kim, I., Ward, P., Sinelnikov, O., Ko, B., Iserbyt, P., Li, W., ve Curtner-Smith, M. (2018). The Influence of content knowledge on pedagogical content knowledge: An evidence based practice for physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 37(2), 133-143.
  • Linacre J.M. (2008) A user’s guide to Winsteps Rasch-Model computer program. Version 3.65. Available at: www.winsteps.com (Alıntı zamanı: 30 Temmuz 2022).
  • Linacre, J. M. (2011). A User’s guide to WINSTEPS Ministeps. Rasch-model computer programs, 2010.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2017). Öğretmenlik genel alan yeterlilikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. (Alıntı zamanı: 02 Ağustos 2022).
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2020).https://oygm.meb.gov.tr/www/2020-yilinda-yapilacak öğretmenlik-alan bilgisi testi-oabt-duyurusu/icerik/780.
  • Mitchell, S. A., ve Oslin, J. L. (1999). An investigation of tactical transfer in net games. European Journal of Physical Education, 4(2), 162-172.
  • Ölçme, seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), (2020) https://www.osym.gov.tr/TR,15611/ ogretmenlik-alan-bilgisi testi-oabt-test konularinin-dagilimi-ve-yeni-eklenen alanlara-ait-ornek-sorular-01022019.html.
  • Rasch G (1980). Probabilistic models for some intelligence and attainment tests. Chicago: University of Chicago Press. Researcher, 15, 4-14.
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15, 4-14.
  • Siedentop, D. (2002). Content knowledge for physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 21(4), 368-77.
  • Tsuda E, Ward P, Yoshino S, et al. (2019b) Validity and reliability of a volleyball common content knowledge test for Japanese physical education pre-service teachers. International Journal of Sport and Health Science 17: 178-185.
  • Tsuda, E., Ward, P., Atkinson, O. J., He, Y., ve Sazama, D. (2022). Establishing the validity of a test of common content knowledge for soccer. International Journal of Kinesiology in Higher Education, 1-13.
  • Tsuda, E., Ward, P., Ressler, J. D., Wyant, J., He, Y., Kim, I., ve Santiago, J. A. (2022). Basketball Common Content Knowledge Instrument Validation. International Journal of Kinesiology in Higher Education, 1-13.
  • Ward, P. (2009a) Content Matters: Knowledge That Alters Teaching. In L.Housner, M.Metzler, P. Schempp and T. Templin, Historic Traditions and Future Directions of Research on Teaching and Teacher Education in Physical Education (Pp. 345-356). Morgantown Wv. Fitness Information Technology.
  • Ward, P. (2013). The role of content knowledge in conceptions of teaching effectiveness in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 84(4), 431-440. Ward, P., Kim, I., Ko, B., ve Li, W. (2015). Effects of improving teachers' content knowledge on teaching and student learning in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 86(2), 130-139.
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK] (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/YeniOgretmen-Yetistirme-Lisans Programlari/Beden_Egitimi_ve_Spor_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf. (Alıntı zamanı: 21 Eylül 2022).
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK] (2019). Birim istatistikleri. https://istatistik.yok.gov.tr. (Alıntı zamanı: 21 Eylül 2022).
Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 13, 31.03.2023
https://doi.org/10.53025/sportive.1193964

Abstract

References

  • Ayvazo S., Ward, P., ve Stuhr, P.T. (2010).Teaching and assessing content knowledge in preservice physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 81(4), 40-44.
  • Ayvazo, S., ve Ward, P. (2011). Pedagogical content knowledge of experienced teachers in physical education: functional analysis of adaptations. Research Quarterly for Exercise and Sport, 82(4), 675-684.
  • Baghaei, P., ve Amrahi, N. (2011). Validation of a multiple choice English vocabulary test with the Rasch model. Journal of Language Teaching & Research, 2(5), 1052-1060.
  • Ball, D. L., Thames, M. H., ve Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education, 59, 389-407.
  • Bond, T.G. ve Fox, M.T. (2007) Applying the Rasch Model. Fundamental Measurement in the Human Sciences. 2nd edition. Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Boone, W.J., Staver, J.R., ve Yale, M.S. (2014) Rasch Analysis in the Human Sciences. Dordrecht: Springer.
  • Chen, W. H., Lenderking, W., Jin, Y., Wyrwich, K. W., Gelhorn, H., ve Revicki, D. A. (2014). Is Rasch model analysis applicable in small sample size pilot studies for assessing item characteristics? An example using PROMIS pain behavior item bank data. Quality of Life Research, 23(2), 485-493.
  • Dervent, F., Devrilmez, E., İnce, M. L., ve Ward P. (2018). Beden eğitimi öğretmenleri için futbol genel alan bilgisi bilgi testinin güvenirlik ve geçerliği. Spor Bilimleri Dergisi, 29(1), 39-52.
  • Dervent, F., Devrilmez, E., Ince, M. L., ve Ward, P. (2020). A national analysis of the content knowledge of Turkish physical education teacher education students. Physical Education and Sport Pedagogy, 25(6), 613-628.
  • Devrilmez, E. (2016). Impact of a badminton course designed for common and specialized content knowledge of prospective teachers. Unpublished doctoral dissertation. The Middle East Technical University
  • Devrilmez, E., ve Dervent, F. (2019). Özelleşmiş alan bilgisi odaklı badminton eğitiminin beden eğitimi öğretmen adaylarının alan bilgisine etkisi. Sportive, 2(1), 50-61.
  • Devrilmez, E., Dervent, F., Ward, P., ve İnce, M. L. (2019). A test of common content knowledge for gymnastics: A Rasch analysis. European Physical Education Review, 25(2), 512-523. Education Testing Services (ETS). (2019). About the praxis tests. Nisan 3, 2022 https://www.ets.org/praxis/scores/ understand/research_sections/ Education. New York: Teacher College Press.
  • Grossman, P. L. (1990). The Making of A Teacher: Teacher Knowledge and Teacher Education. New York: Teacher College Press.
  • He, Y., Ward, P. ve Wang, X. (2018). Validation of a common content knowledge test for soccer. Journal of Teaching in Physical Education, 37(4), 407‒412.
  • Iserbyt, P., Ward, P., ve Li, W. (2017). Effects of improved content knowledge on pedagogical content knowledge and student performance in physical education. Physical Education and Sport Pedagogy, 22(1), 71-88.
  • Kim, I., Ward, P., Sinelnikov, O., Ko, B., Iserbyt, P., Li, W., ve Curtner-Smith, M. (2018). The Influence of content knowledge on pedagogical content knowledge: An evidence based practice for physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 37(2), 133-143.
  • Linacre J.M. (2008) A user’s guide to Winsteps Rasch-Model computer program. Version 3.65. Available at: www.winsteps.com (Alıntı zamanı: 30 Temmuz 2022).
  • Linacre, J. M. (2011). A User’s guide to WINSTEPS Ministeps. Rasch-model computer programs, 2010.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2017). Öğretmenlik genel alan yeterlilikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. (Alıntı zamanı: 02 Ağustos 2022).
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2020).https://oygm.meb.gov.tr/www/2020-yilinda-yapilacak öğretmenlik-alan bilgisi testi-oabt-duyurusu/icerik/780.
  • Mitchell, S. A., ve Oslin, J. L. (1999). An investigation of tactical transfer in net games. European Journal of Physical Education, 4(2), 162-172.
  • Ölçme, seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), (2020) https://www.osym.gov.tr/TR,15611/ ogretmenlik-alan-bilgisi testi-oabt-test konularinin-dagilimi-ve-yeni-eklenen alanlara-ait-ornek-sorular-01022019.html.
  • Rasch G (1980). Probabilistic models for some intelligence and attainment tests. Chicago: University of Chicago Press. Researcher, 15, 4-14.
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15, 4-14.
  • Siedentop, D. (2002). Content knowledge for physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 21(4), 368-77.
  • Tsuda E, Ward P, Yoshino S, et al. (2019b) Validity and reliability of a volleyball common content knowledge test for Japanese physical education pre-service teachers. International Journal of Sport and Health Science 17: 178-185.
  • Tsuda, E., Ward, P., Atkinson, O. J., He, Y., ve Sazama, D. (2022). Establishing the validity of a test of common content knowledge for soccer. International Journal of Kinesiology in Higher Education, 1-13.
  • Tsuda, E., Ward, P., Ressler, J. D., Wyant, J., He, Y., Kim, I., ve Santiago, J. A. (2022). Basketball Common Content Knowledge Instrument Validation. International Journal of Kinesiology in Higher Education, 1-13.
  • Ward, P. (2009a) Content Matters: Knowledge That Alters Teaching. In L.Housner, M.Metzler, P. Schempp and T. Templin, Historic Traditions and Future Directions of Research on Teaching and Teacher Education in Physical Education (Pp. 345-356). Morgantown Wv. Fitness Information Technology.
  • Ward, P. (2013). The role of content knowledge in conceptions of teaching effectiveness in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 84(4), 431-440. Ward, P., Kim, I., Ko, B., ve Li, W. (2015). Effects of improving teachers' content knowledge on teaching and student learning in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 86(2), 130-139.
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK] (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/YeniOgretmen-Yetistirme-Lisans Programlari/Beden_Egitimi_ve_Spor_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf. (Alıntı zamanı: 21 Eylül 2022).
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK] (2019). Birim istatistikleri. https://istatistik.yok.gov.tr. (Alıntı zamanı: 21 Eylül 2022).
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Articles
Authors

Erhan Devrilmez 0000-0002-5136-7510

Fatih Dervent 0000-0002-2612-3549

Osman Uyhan 0000-0002-2346-1470

Mustafa Çabıtçı 0000-0003-3601-9048

Meltem Devrilmez 0000-0003-2347-0673

Mert Bilgiç 0000-0001-6883-3269

Ekrem Yasin Tabak 0000-0002-5794-258X

Early Pub Date March 28, 2023
Publication Date March 31, 2023
Submission Date October 24, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Devrilmez, E., Dervent, F., Uyhan, O., Çabıtçı, M., et al. (2023). Badminton Genel Alan Bilgisi Testinin Geçerliği ve Güvenirliği: Bir Rasch Analizi Çalışması. Sportive, 6(1), 1-13. https://doi.org/10.53025/sportive.1193964
AMA Devrilmez E, Dervent F, Uyhan O, Çabıtçı M, Devrilmez M, Bilgiç M, Tabak EY. Badminton Genel Alan Bilgisi Testinin Geçerliği ve Güvenirliği: Bir Rasch Analizi Çalışması. SPORTIVE. March 2023;6(1):1-13. doi:10.53025/sportive.1193964
Chicago Devrilmez, Erhan, Fatih Dervent, Osman Uyhan, Mustafa Çabıtçı, Meltem Devrilmez, Mert Bilgiç, and Ekrem Yasin Tabak. “Badminton Genel Alan Bilgisi Testinin Geçerliği Ve Güvenirliği: Bir Rasch Analizi Çalışması”. Sportive 6, no. 1 (March 2023): 1-13. https://doi.org/10.53025/sportive.1193964.
EndNote Devrilmez E, Dervent F, Uyhan O, Çabıtçı M, Devrilmez M, Bilgiç M, Tabak EY (March 1, 2023) Badminton Genel Alan Bilgisi Testinin Geçerliği ve Güvenirliği: Bir Rasch Analizi Çalışması. Sportive 6 1 1–13.
IEEE E. Devrilmez, “Badminton Genel Alan Bilgisi Testinin Geçerliği ve Güvenirliği: Bir Rasch Analizi Çalışması”, SPORTIVE, vol. 6, no. 1, pp. 1–13, 2023, doi: 10.53025/sportive.1193964.
ISNAD Devrilmez, Erhan et al. “Badminton Genel Alan Bilgisi Testinin Geçerliği Ve Güvenirliği: Bir Rasch Analizi Çalışması”. Sportive 6/1 (March 2023), 1-13. https://doi.org/10.53025/sportive.1193964.
JAMA Devrilmez E, Dervent F, Uyhan O, Çabıtçı M, Devrilmez M, Bilgiç M, Tabak EY. Badminton Genel Alan Bilgisi Testinin Geçerliği ve Güvenirliği: Bir Rasch Analizi Çalışması. SPORTIVE. 2023;6:1–13.
MLA Devrilmez, Erhan et al. “Badminton Genel Alan Bilgisi Testinin Geçerliği Ve Güvenirliği: Bir Rasch Analizi Çalışması”. Sportive, vol. 6, no. 1, 2023, pp. 1-13, doi:10.53025/sportive.1193964.
Vancouver Devrilmez E, Dervent F, Uyhan O, Çabıtçı M, Devrilmez M, Bilgiç M, Tabak EY. Badminton Genel Alan Bilgisi Testinin Geçerliği ve Güvenirliği: Bir Rasch Analizi Çalışması. SPORTIVE. 2023;6(1):1-13.