Amaç: Bu çalışmanın
amacı, spora uygunluğu tespit edilen ilköğretim çağındaki çocukların spora özgü
yetenek düzeylerine göre spor branşlarına yönlendirilmesidir.
Yöntem: Çalışmaya veli
onayı alınmış ve somatotip yapısı spora uygun öğrenciler dahil edilmiş ve
çalışmaya 9-11 yaş aralığında 372 kız (Yaş: 9,54±0,54 yıl, vücut ağırlığı:
30,52±5,43 kg., boy uzunluğu: 1,36±0,08 m.), 385 erkek (Yaş: 9,75±0,56 yıl,
vücut ağırlığı: 31,48±5,30 kg., boy uzunluğu: 1,35±0,06 m.) olmak üzere toplam
757 öğrenci katılmıştır. Veri toplama araçları olarak; kişisel bilgiler formu,
antropometrik ölçümler, dikey sıçrama testi, durarak uzun atlama testi, 20
metre sürat koşusu testi, oturarak sağlık topu fırlatma testleri kullanılmış ve
öğrencilerin bu testler ile fiziksel ve motorik özellikleri belirlenmiştir.
Bulgular Kızların ve
erkeklerin beden kitle indeksi değerleri 23,65±1,87 kg/m2,
27,71±1,95 kg/m2, dikey sıçrama değerleri 0,42±0,06 m., 0,50±0,07
m., durarak uzun atlama değerleri 1,70±0,15 m., 1,85±0,26 m., 20 m sürat değerleri
6,02±0,42 sn., 5,65±0,36 sn., oturarak sağlık topu fırlatma değerleri 5,10±5,30
m., 5,90±5,10 m., anaerobik güç değerleri 51,56±6,58 kg-m/sn., 56,45±7,02
kg-m/sn. olarak tespit edilmiştir.
Sonuç: Çalışmanın
sonucunda, kız ve erkek öğrencilerin somatotip değerleri belirlenmiş ve bu
verilerin spor branşlarında başarının yakalanması amacıyla gelecekte uygulanacak
çalışmalara ışık tutması sağlanmıştır.
Bu çalışma ORDU ÜNİVERSİTESİ Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu tarafından desteklenmiştir.
Aim: The aim of this study was to be directed to sport of children educating
at primary school according to sporty skills levels.
Method: The 372 women students (Age: 9,54±0,54 years, weight:
30,52±5,43 kg., height: 1,36±0,08 m.) and 385 men students (Age: 9,75±0,56
years, weight: 31,48±5,30 kg., height: 1,35±0,06 m.) at 9-11 age range whose
somatotype was suitable for sport joined to study. The guardian approval form
of all students was taken from parents of students. The personal information
form, anthropometric measures, vertical jump test, standing long jump test, 20
m. speed test, throwing medicine ball at sitting position test were used as
data collecting tools and physical and motoric properties of all students were
determined.
Findings: The mass body index values (23,65±1,87 kg/m2,
27,71±1,95 kg/m2), vertical jump test values (0,42±0,06 m.,
0,50±0,07 m.), standing long jump test values (1,70±0,15 m., 1,85±0,26 m.), 20
m. speed test values (6,02±0,42 sec., 5,65±0,36 sec.), throwing medicine ball
at sitting position test values (5,10±5,30 m., 5,90±5,10 m.), anaerobic power
values (51,56±6,58 kg-m/sec., 56,45±7,02 kg-m/sec.) of women and men students
were determined by sporty tests (respectively).
Conclusion: At consequence of study, somatotype values of women
and men students were determined, and it was provided that these data supported
to studies which will be performed in the future for winning success at sport
events.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.