Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORDU İLİNDE ÖĞRENİM GÖREN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALAN TESTLERİNE GÖRE SPORTİF YETENEK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 35 - 47, 30.06.2019

Öz

Amaç: Bu çalışmanın
amacı, spora uygunluğu tespit edilen ilköğretim çağındaki çocukların spora özgü
yetenek düzeylerine göre spor branşlarına yönlendirilmesidir.



Yöntem: Çalışmaya veli
onayı alınmış ve somatotip yapısı spora uygun öğrenciler dahil edilmiş ve
çalışmaya 9-11 yaş aralığında 372 kız (Yaş: 9,54±0,54 yıl, vücut ağırlığı:
30,52±5,43 kg., boy uzunluğu: 1,36±0,08 m.), 385 erkek (Yaş: 9,75±0,56 yıl,
vücut ağırlığı: 31,48±5,30 kg., boy uzunluğu: 1,35±0,06 m.) olmak üzere toplam
757 öğrenci katılmıştır. Veri toplama araçları olarak; kişisel bilgiler formu,
antropometrik ölçümler, dikey sıçrama testi, durarak uzun atlama testi, 20
metre sürat koşusu testi, oturarak sağlık topu fırlatma testleri kullanılmış ve
öğrencilerin bu testler ile fiziksel ve motorik özellikleri belirlenmiştir.



Bulgular Kızların ve
erkeklerin beden kitle indeksi değerleri 23,65±1,87 kg/m2,
27,71±1,95 kg/m2, dikey sıçrama değerleri 0,42±0,06 m., 0,50±0,07
m., durarak uzun atlama değerleri 1,70±0,15 m., 1,85±0,26 m., 20 m sürat değerleri
6,02±0,42 sn., 5,65±0,36 sn., oturarak sağlık topu fırlatma değerleri 5,10±5,30
m., 5,90±5,10 m., anaerobik güç değerleri 51,56±6,58 kg-m/sn., 56,45±7,02
kg-m/sn. olarak tespit edilmiştir.



Sonuç: Çalışmanın
sonucunda, kız ve erkek öğrencilerin somatotip değerleri belirlenmiş ve bu
verilerin spor branşlarında başarının yakalanması amacıyla gelecekte uygulanacak
çalışmalara ışık tutması sağlanmıştır.

Teşekkür

Bu çalışma ORDU ÜNİVERSİTESİ Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu tarafından desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Anon, (1995). T.C.Milli Eğitim Bakanlığı,“Yükseköğretim Genel Müdürlüğü Yükseköğretim Mevzuatı” s.61, Ankara.
  • Arslan, F., Kaplan, T. ve Sanioğlu, A., (2007). İlköğretim okullarında 8-13 yaş grubu öğrencilerin yetenek ve performans profillerinin tespiti. IV. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye.
  • Ayan, A. ve Mülazımoğlu, O., (2009). Sporda yetenek seçimi ve spora yönlendirmede 8-10 yaş grubu erkek çocuklarının fiziksel özelliklerinin ve bazı performans profillerinin incelenmesi (Ankara Örneği). Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 152-159.
  • Ayan, V. ve Mülazımoğlu, O., (2008). Sporda yetenek seçimi ve spora yönlendirmede 8-10 yaş grubu erkek çocukların fiziksel özelliklerinin ve bazı performans profillerinin incelenmesi. 10th International Sport Science Congress, Bolu, Turkey.
  • Bale, P., Mayhew, J.L., Piper, F.C., Ball, T.E. ve Willman, M.K., (1992). Biological and performance variables in relation to age in male and female adolescent athletes. Journal of Sports Medicine and Physical Fitness, 32(2), 142-148.
  • Baquet, G., Berthoin, S., Dupont, S.G., Gerbeaux, M. ve Praagh, E.V., (2002). Effects of high intensity intermittents training on peak VO2max in prepupertal children. International Journal of Sports Medicine, 23, 439-444.
  • Bompa T O., (1985). Talent ındentification sports periodical on research and technology in sport, 1-11.
  • Bompa, T.O., (1994). Theory and methodology of training. Kendall/Hunt Publishing Company.
  • Çoknaz, H., Ün, N.Y., Özengin, N., Çınar, Ö.Ö. ve Akın, E., (2008). Bolu’da ilköğretimde okuyan erkek öğrencilerin somototip puanlarının spora yönlendirme kriteri olarak kullanılması. 10th International Sport Science Congress, Bolu, Turkey.
  • Çoruh, E.E., (2003). Futbola yeni başlayan çocuklarda somatotip ve vücut komposizyonu ile fiziksel performans arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Faigenbaum, A.D., Lou, R.L.R., O’Connell, J., Glover, S., O’Connell, J. ve Westcott, W.L., (2001). Effects of different resistance training protocols on upper-body strength and endurance development in children. Journal of Strength and Conditioning Research, 15, 459 – 465.
  • Ghita, M., (1994). Talent Identification Models for Track Events. Modern Athlete And Coach, 32(4), 37-39.
  • Gül, G.K., Seyrek, E. ve Sugurtin, M., (2006). 10-12 yaş atletizm spor eğitimi alan ve almayan erkek çocuklar arasındaki bazı antropometrik ve motorik özelliklerin karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye.
  • Güler, D., (2005). Burdur’da ki 6-11 yaş grubu erkek çocukların somatotiplerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi. 1. Burdur Sempozyumu, Burdur.
  • Güler, D., Çelik, F.K., Pepe, K. ve Yalçıner, M., (2008). Burdur ilköğretim okulları arasında yapılan futbol il birinciliği yarışmalarına katılan çocukların bazı fiziksel, fizyolojik ve teknik özellikleri. 10th International Sport Science Congress, Bolu, Turkey.
  • Güler, D., Günay, M., Tamer, K., Baltacı, G. ve Gökdemir, K., (2004). 8-10 yaş grubu Türk erkek çocuklarının sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluk normları. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 157-164.
  • Gültekin, T., (1999). Ankara’da düşük sosyoekonomik düzeydeki 7-17 yaş grubu okul çocuklarında deri kıvrımı kalınlığı değerleri. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İri, R. ve Eker, H., (2008). 10-14 yaş grubu Galatasaray yaz futbol okuluna katılan çocukların antropometrik özelliklerinde meydana gelen değişimlerin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 10(3), 10-18.
  • Kalkavan, A., (1999). Trabzonsporlu minik, yıldız ve genç futbolcuların fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırılması. Dinamik Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 11-18.
  • Kalkavan, A., Yüksel, O., Yapıcı, A.K. ve Şentürk, A., (2006). Küçük ve yıldız basketbolcuların fiziksel, biyomotorik ve antropometrik özelliklerinin araştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye.
  • Karl, K., (2001). Sporda Yetenek Arama, Seçme ve Yönlendirme. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
  • Koşar, N.Ş. ve Demirel, H.A., (2004). Physiological characteristics of child athletes. Acta Orthopaedica et Traumatologica Turcica, 38(1), 1-15.
  • Kurt, İ., (1996). Beden eğitimi öğretmen yetiştirme programlarının değerlendirilmesi. 2. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu,5-8, Ankara.
  • Kürkçü, R., Hazar, F., Kartal, R., Özdağ, S. ve Özkan, H., (2007). Minik futbolcuların antropometrik ve somototiplerinin belirlenmesi. IV. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye.
  • Larson, G.A. ve Zaichkowsky, L.D., (1995). Physical, motor and fitness devalopment in children and adolescents. Journal of Education, 117(2), 25-55.
  • Lidor, R., Falk, B., Arnon M., Cohen Y., Segal G. ve Lander Y., (2005). Measurement of talent in team handball: The questionable use of motor and physşcal tests. Journal of Strenght and Conditioning Research, 19(2), 318-325.
  • Looney, M.A. ve Plowman, S.A., (1990). Passing rates of American children and youth on the fitnessgram criterion-referenced physical fitness standarts. Research Quarterly for Exercise and Sport, 61(3), 215-223.
  • Mülazımoğlu O., (2007). Somatotip yapıları spor yapmaya uygun çocukların spor branşına özgü yetenek düzeylerinin araştırılması (Ankara İli Örneği). Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Neyzi, O., Günöz, H., Furman, A., Bundak, R., Gökçay, G., Darendeliler, F. ve Baş, F., (2008). Türk çocuklarında vücut ağırlığı, boy uzunluğu, baş çevresi ve vücut kitle indeksi referans değerleri. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 51, 1-14.
  • Oxyzoglou, S. ve Oxyzoglou, N., (2011). Motor ability performance after physical education program versus for handball training pre-adolescent children. Sportske Nauke I Zdravlje, 1(1), 47-51.
  • Özer, D.S. ve Özer, K., (1998). Çocuklarda motor gelişim. 1. Baskı, Kazancı Matbaacılık, İstanbul.
  • Özgün, G., (2002). Ankara il merkezi 7-11 yaş grubu ilköğretim çocuklarında bazı antropometrik ölçüler ve oransal ilişkilerin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Pekel, H.A., Bağcıi E., Güzel, N.A., Onay, M., Balcı, Ş.S. ve Pepe, H., (2006). Spor yapan çocuklarda performansla ilgili fiziksel uygunluk test sonuçlarıyla antropometrik özellikler arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 299 – 308.
  • Pekel, H.A., Balcı, Ş.S., Pepe, H., Aslan, Ö., Bağcı, E., Tamer, K., Aydos, L. ve Kalemoğlu, Y., (2004). Atletizm yapan çocukların bazı antropometrik özellikleri ve performansla ilgili fiziksel uygunluk parametlerinin değerlendirilmesi. 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Ankara.
  • Peltola, E., (1992). Talent Identification. Sports Psychology Bulletin. 3(5):10-11.
  • Rotstein, A., Dotan ve R., Bar-Or, O., (1986). Effects of training on anaerobic threshold, maximal aerobic power and anaerobic performance of preadolescent boys. International Journal of Sports Medicine, 7(5), 281-286.
  • Sands, WA., McNeal JR., Borms J. ve Jemni M., (2003). Sprint velocity characteristics of talent selected female gymnasts age 9-11 years. Proceedings, The Science in Gymnastics Symposium, Anaheim, CA.
  • Sevim, Y., (2002). Antrenman Bilgisi. 1. Baskı. Nobel Yayınevi. Ankara.
  • Sivaslı, E., Bozkurt, Aİ., Özçırpıcı, B., Şahinnöz, S. ve Coşkun, Y. (2006). Gaziantep yöresinde 7-15 yaşındaki çocuklarda vücut kitle indeksi referans değerleri. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 49, 30-35.
  • Söğüt, M., Müniroğlu, S. ve Deliceoğlu, G.,, (2004). Farklı kategorilerde genç erkek tenis oyuncularının antropometrik ve somototiplerinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(4), 155-162.
  • Şimşek, F., Ulukol, B., Berberoğlu, M., Gülnar, S.B., Adıyaman, P. ve Öcal, G., (2005). Ankara’da bir ilköğretim okulu ve lisede obezite sıklığı. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 58, 163-166.
  • Tutkun, E., Eyüpoğlu, E. ve Ağaoğlu, S.A., (2006). İlköğretim çağı çocuklarında antropometrik ölçümlerle bazı fiziksel ve fizyolojik parametrelerin ilişkisi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye.
  • Ziyagil, M.A., Tamer, K., Zorba, E., Uzuncan, S.ve Uzuncan, H., (1996). Eurofit test bataryası vasıtasıyla 10-12 yaşları arasındaki erkek ilköğretim öğrencilerinin fiziksel uygunluk ve antropometrik özelliklerinin yaş gruplarına ve spor yapma alışkanlıklarına göre değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1, 20-28.
  • Ziyagil, M.A., Zorba, E., Bozatlı, S. ve İmamoğlu, O., (1999). 6-14 yaş grubu çocuklarda yaş, cinsiyet ve spor yapma alışkanlığının sürat ve anaerobik güce etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3, 9-18.

THE DETERMINE SPORTY SKILL LEVELS OF PRIMARY EDUCATION STUDENTS MAJORING IN ORDU PROVINCE ACCORDING TO SPORT EVENTS TESTS

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 35 - 47, 30.06.2019

Öz

Aim: The aim of this study was to be directed to sport of children educating
at primary school according to sporty skills levels.

Method: The 372 women students (Age: 9,54±0,54 years, weight:
30,52±5,43 kg., height: 1,36±0,08 m.) and 385 men students (Age: 9,75±0,56
years, weight: 31,48±5,30 kg., height: 1,35±0,06 m.) at 9-11 age range whose
somatotype was suitable for sport joined to study. The guardian approval form
of all students was taken from parents of students. The personal information
form, anthropometric measures, vertical jump test, standing long jump test, 20
m. speed test, throwing medicine ball at sitting position test were used as
data collecting tools and physical and motoric properties of all students were
determined.

Findings: The mass body index values (23,65±1,87 kg/m2,
27,71±1,95 kg/m2), vertical jump test values (0,42±0,06 m.,
0,50±0,07 m.), standing long jump test values (1,70±0,15 m., 1,85±0,26 m.), 20
m. speed test values (6,02±0,42 sec., 5,65±0,36 sec.), throwing medicine ball
at sitting position test values (5,10±5,30 m., 5,90±5,10 m.), anaerobic power
values (51,56±6,58 kg-m/sec., 56,45±7,02 kg-m/sec.) of women and men students
were determined by sporty tests (respectively).







Conclusion: At consequence of study, somatotype values of women
and men students were determined, and it was provided that these data supported
to studies which will be performed in the future for winning success at sport
events.

Kaynakça

  • Anon, (1995). T.C.Milli Eğitim Bakanlığı,“Yükseköğretim Genel Müdürlüğü Yükseköğretim Mevzuatı” s.61, Ankara.
  • Arslan, F., Kaplan, T. ve Sanioğlu, A., (2007). İlköğretim okullarında 8-13 yaş grubu öğrencilerin yetenek ve performans profillerinin tespiti. IV. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye.
  • Ayan, A. ve Mülazımoğlu, O., (2009). Sporda yetenek seçimi ve spora yönlendirmede 8-10 yaş grubu erkek çocuklarının fiziksel özelliklerinin ve bazı performans profillerinin incelenmesi (Ankara Örneği). Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 152-159.
  • Ayan, V. ve Mülazımoğlu, O., (2008). Sporda yetenek seçimi ve spora yönlendirmede 8-10 yaş grubu erkek çocukların fiziksel özelliklerinin ve bazı performans profillerinin incelenmesi. 10th International Sport Science Congress, Bolu, Turkey.
  • Bale, P., Mayhew, J.L., Piper, F.C., Ball, T.E. ve Willman, M.K., (1992). Biological and performance variables in relation to age in male and female adolescent athletes. Journal of Sports Medicine and Physical Fitness, 32(2), 142-148.
  • Baquet, G., Berthoin, S., Dupont, S.G., Gerbeaux, M. ve Praagh, E.V., (2002). Effects of high intensity intermittents training on peak VO2max in prepupertal children. International Journal of Sports Medicine, 23, 439-444.
  • Bompa T O., (1985). Talent ındentification sports periodical on research and technology in sport, 1-11.
  • Bompa, T.O., (1994). Theory and methodology of training. Kendall/Hunt Publishing Company.
  • Çoknaz, H., Ün, N.Y., Özengin, N., Çınar, Ö.Ö. ve Akın, E., (2008). Bolu’da ilköğretimde okuyan erkek öğrencilerin somototip puanlarının spora yönlendirme kriteri olarak kullanılması. 10th International Sport Science Congress, Bolu, Turkey.
  • Çoruh, E.E., (2003). Futbola yeni başlayan çocuklarda somatotip ve vücut komposizyonu ile fiziksel performans arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Faigenbaum, A.D., Lou, R.L.R., O’Connell, J., Glover, S., O’Connell, J. ve Westcott, W.L., (2001). Effects of different resistance training protocols on upper-body strength and endurance development in children. Journal of Strength and Conditioning Research, 15, 459 – 465.
  • Ghita, M., (1994). Talent Identification Models for Track Events. Modern Athlete And Coach, 32(4), 37-39.
  • Gül, G.K., Seyrek, E. ve Sugurtin, M., (2006). 10-12 yaş atletizm spor eğitimi alan ve almayan erkek çocuklar arasındaki bazı antropometrik ve motorik özelliklerin karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye.
  • Güler, D., (2005). Burdur’da ki 6-11 yaş grubu erkek çocukların somatotiplerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi. 1. Burdur Sempozyumu, Burdur.
  • Güler, D., Çelik, F.K., Pepe, K. ve Yalçıner, M., (2008). Burdur ilköğretim okulları arasında yapılan futbol il birinciliği yarışmalarına katılan çocukların bazı fiziksel, fizyolojik ve teknik özellikleri. 10th International Sport Science Congress, Bolu, Turkey.
  • Güler, D., Günay, M., Tamer, K., Baltacı, G. ve Gökdemir, K., (2004). 8-10 yaş grubu Türk erkek çocuklarının sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluk normları. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 157-164.
  • Gültekin, T., (1999). Ankara’da düşük sosyoekonomik düzeydeki 7-17 yaş grubu okul çocuklarında deri kıvrımı kalınlığı değerleri. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İri, R. ve Eker, H., (2008). 10-14 yaş grubu Galatasaray yaz futbol okuluna katılan çocukların antropometrik özelliklerinde meydana gelen değişimlerin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 10(3), 10-18.
  • Kalkavan, A., (1999). Trabzonsporlu minik, yıldız ve genç futbolcuların fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırılması. Dinamik Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 11-18.
  • Kalkavan, A., Yüksel, O., Yapıcı, A.K. ve Şentürk, A., (2006). Küçük ve yıldız basketbolcuların fiziksel, biyomotorik ve antropometrik özelliklerinin araştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye.
  • Karl, K., (2001). Sporda Yetenek Arama, Seçme ve Yönlendirme. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
  • Koşar, N.Ş. ve Demirel, H.A., (2004). Physiological characteristics of child athletes. Acta Orthopaedica et Traumatologica Turcica, 38(1), 1-15.
  • Kurt, İ., (1996). Beden eğitimi öğretmen yetiştirme programlarının değerlendirilmesi. 2. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu,5-8, Ankara.
  • Kürkçü, R., Hazar, F., Kartal, R., Özdağ, S. ve Özkan, H., (2007). Minik futbolcuların antropometrik ve somototiplerinin belirlenmesi. IV. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye.
  • Larson, G.A. ve Zaichkowsky, L.D., (1995). Physical, motor and fitness devalopment in children and adolescents. Journal of Education, 117(2), 25-55.
  • Lidor, R., Falk, B., Arnon M., Cohen Y., Segal G. ve Lander Y., (2005). Measurement of talent in team handball: The questionable use of motor and physşcal tests. Journal of Strenght and Conditioning Research, 19(2), 318-325.
  • Looney, M.A. ve Plowman, S.A., (1990). Passing rates of American children and youth on the fitnessgram criterion-referenced physical fitness standarts. Research Quarterly for Exercise and Sport, 61(3), 215-223.
  • Mülazımoğlu O., (2007). Somatotip yapıları spor yapmaya uygun çocukların spor branşına özgü yetenek düzeylerinin araştırılması (Ankara İli Örneği). Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Neyzi, O., Günöz, H., Furman, A., Bundak, R., Gökçay, G., Darendeliler, F. ve Baş, F., (2008). Türk çocuklarında vücut ağırlığı, boy uzunluğu, baş çevresi ve vücut kitle indeksi referans değerleri. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 51, 1-14.
  • Oxyzoglou, S. ve Oxyzoglou, N., (2011). Motor ability performance after physical education program versus for handball training pre-adolescent children. Sportske Nauke I Zdravlje, 1(1), 47-51.
  • Özer, D.S. ve Özer, K., (1998). Çocuklarda motor gelişim. 1. Baskı, Kazancı Matbaacılık, İstanbul.
  • Özgün, G., (2002). Ankara il merkezi 7-11 yaş grubu ilköğretim çocuklarında bazı antropometrik ölçüler ve oransal ilişkilerin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Pekel, H.A., Bağcıi E., Güzel, N.A., Onay, M., Balcı, Ş.S. ve Pepe, H., (2006). Spor yapan çocuklarda performansla ilgili fiziksel uygunluk test sonuçlarıyla antropometrik özellikler arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 299 – 308.
  • Pekel, H.A., Balcı, Ş.S., Pepe, H., Aslan, Ö., Bağcı, E., Tamer, K., Aydos, L. ve Kalemoğlu, Y., (2004). Atletizm yapan çocukların bazı antropometrik özellikleri ve performansla ilgili fiziksel uygunluk parametlerinin değerlendirilmesi. 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Ankara.
  • Peltola, E., (1992). Talent Identification. Sports Psychology Bulletin. 3(5):10-11.
  • Rotstein, A., Dotan ve R., Bar-Or, O., (1986). Effects of training on anaerobic threshold, maximal aerobic power and anaerobic performance of preadolescent boys. International Journal of Sports Medicine, 7(5), 281-286.
  • Sands, WA., McNeal JR., Borms J. ve Jemni M., (2003). Sprint velocity characteristics of talent selected female gymnasts age 9-11 years. Proceedings, The Science in Gymnastics Symposium, Anaheim, CA.
  • Sevim, Y., (2002). Antrenman Bilgisi. 1. Baskı. Nobel Yayınevi. Ankara.
  • Sivaslı, E., Bozkurt, Aİ., Özçırpıcı, B., Şahinnöz, S. ve Coşkun, Y. (2006). Gaziantep yöresinde 7-15 yaşındaki çocuklarda vücut kitle indeksi referans değerleri. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 49, 30-35.
  • Söğüt, M., Müniroğlu, S. ve Deliceoğlu, G.,, (2004). Farklı kategorilerde genç erkek tenis oyuncularının antropometrik ve somototiplerinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(4), 155-162.
  • Şimşek, F., Ulukol, B., Berberoğlu, M., Gülnar, S.B., Adıyaman, P. ve Öcal, G., (2005). Ankara’da bir ilköğretim okulu ve lisede obezite sıklığı. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 58, 163-166.
  • Tutkun, E., Eyüpoğlu, E. ve Ağaoğlu, S.A., (2006). İlköğretim çağı çocuklarında antropometrik ölçümlerle bazı fiziksel ve fizyolojik parametrelerin ilişkisi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye.
  • Ziyagil, M.A., Tamer, K., Zorba, E., Uzuncan, S.ve Uzuncan, H., (1996). Eurofit test bataryası vasıtasıyla 10-12 yaşları arasındaki erkek ilköğretim öğrencilerinin fiziksel uygunluk ve antropometrik özelliklerinin yaş gruplarına ve spor yapma alışkanlıklarına göre değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1, 20-28.
  • Ziyagil, M.A., Zorba, E., Bozatlı, S. ve İmamoğlu, O., (1999). 6-14 yaş grubu çocuklarda yaş, cinsiyet ve spor yapma alışkanlığının sürat ve anaerobik güce etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3, 9-18.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Sözen 0000-0002-9947-6214

Erdal Arı Bu kişi benim 0000-0003-1348-7930

Ercüment Erdoğan 0000-0002-4544-2211

Burkay Cevahircioğlu Bu kişi benim 0000-0001-6281-9079

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 21 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sözen, H., Arı, E., Erdoğan, E., Cevahircioğlu, B. (2019). ORDU İLİNDE ÖĞRENİM GÖREN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ALAN TESTLERİNE GÖRE SPORTİF YETENEK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Spor Ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 1(1), 35-47.

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.