Bu çalışmada sosyal medya platformlarının gündelik yaşamımızın her alanında var olmasından hareketle YouTube’da paylaşılan tasarım dersi içeriklerinin, bilgisayar uygulamalı grafik tasarım derslerine etkisi “Designus” kanalı örneği üzerinde incelenmiştir. Araştırma nitel bir yöntem olan gözlem ve röportaja dayalı olarak kurgulanmıştır. Araştırmanın ilk bölümlerinde yeni medya, sosyal medya ve YouTube ile ilgili tanımlamalar yapılmıştır. Ardından genel olarak grafik tasarımı ve bilgisayar uygulamalı grafik tasarım dersi içinde gösterilen program ve müfredat konularında bilgiler verilmiştir. Bu veriler doğrultusunda YouTube tasarım kanallarının, bilgisayar uygulamalı grafik tasarım dersi veren akademisyenler üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bulgulara göre YouTube tasarım kanallarında gösterilen grafik tasarım programları, bu programların eğitimini veren akademisyenler tarafından da zaman zaman takip edilmektedir. Tasarım programlarında her yıl yapılan güncellemelerin takibinin zor olması ve yeni trendlerin yakalanabilmesi açısından bu kanalların olumlu etkisi olduğu düşünülmektedir.
In this study, the effect of the design contents created on YouTube on the computer-aided graphic design course, based on the existence of new media in every aspect of our daily life, was tried to be examined on the "Designus" channel example. The research method was designed based on observation and interview, which is a qualitative method. In the first parts of the research, definitions were made about new media and YouTube. Then, information was given on graphic design and the program and curriculum of the computer-aided graphic design course related to this course. In line with these data, the effects of YouTube design channels on academicians who teach computer-aided graphic design were examined. According to the findings, graphic design programs shown on YouTube design channels are sometimes followed by the academicians who teach these programs. These channels are thought to have a positive effect regarding the difficulty of following the updates made every year in design programs and catching new trends.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 23, 2022 |
Submission Date | August 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 5 |