Amaç: Anatomi sağlık bilimleri ile ilgili birçok bölümde verilen, temel tıp bilimi ve öğrenimi zor bir bilim dalıdır. Klinik birçok uygulamada anatomi bilimine hâkim olmak uygulayan kişinin işini kolaylaştırır. Bu yüzden fakültelerde verilen anatomi eğitiminin kalıcı olması oldukça önemlidir. Çalışmamızın amacı anatomi eğitimi ile ilgili öğrencilerin fikirlerini alarak, aksaklıkları saptamak ve literatüre katkı sağlamaktır.
Yöntem: Çalışmaya 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Siirt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde anatomi dersini alan 176 öğrenci katılmıştır. Araştırma nitel yapıda betimsel bir çalışmadır. Nitel verilerin toplanması için araştırmacı tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrenciler aldıkları anatomi eğitiminin zor olduğunu düşünmektedir. Teorik derslerin yeterli, pratik derslerin yetersiz olduğu öğrenciler tarafından ifade edilmiştir. Öğrencilerin büyük bir kısmı anatomi dersinde öğrendikleri bilgilere mesleki yaşamlarında sıklıkla karşılaşacaklarını ve anatomi dersinin klinik uygulamalar için gerekli olduğunu düşünmektedir. Teknolojik araçlarla entegre edilmiş yardımcı ders araçlarının kullanılmasıyla, dersinin niteliğinin ve kalıcılığını arttıracağı ifade edilmiştir.
Sonuçlar: Anatomi bilimi ile ilgili; dersin verilme şekli, teorik ve pratik ders saatleri, müfredatın içeriği gibi birçok konuda fikir ayrılıkları mevcuttur. Bu sebeple anatomi dersi ile ilgili öğrenci görüşlerinin bilinmesi önemlidir. Yapılan çalışmanın özellikle Sağlık Bilimleri Fakültelerinde verilen anatomi dersinin geliştirilmesini sağlayacağını ve öğreticilere yol göstereceğini düşünmekteyiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 30 Sayı: 4 |