Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin kök hücreye ilişkin algılarını belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Yöntem: Araştırma bir devlet üniversitesinde eğitim görmekte olan 276 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada veriler, 01 Şubat-01 Mart 2020 tarihleri arasında Tanımlayıcı Özellikler Formu ve Kök Hücreye İlişkin Algı Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler SPSS 23 istatistik programında tanımlayıcı testler, Mann Whitney U test, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Kruskal Wallis testleri ile analiz edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 19,60±1,26 (min=18, maks=25) ve %79’u kadındır. Öğrencilerin kök hücre algı ölçeği puan ortalaması 66,84±6,88 olup, yaş, devam etmekte oldukları sınıf, kök hücre konulu bilimsel programa katılma durumları ve kordon kanı bankasına ilişkin bilgi durumu ile Kök Hücreye İlişkin Algı Ölçek puan ortalaması arasında istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur (p<0,05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin kök hücreye ilişkin algılarının ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür. Kök hücreye ilişkin bilimsel bilgiye sahip olma kök hücreye ilişkin algıyı olumlu etkileyeceğinden hemşirelik eğitim müfredatında kök hücreye ilişkin bilimsel programların düzenlenmesi, eğitim müfredatında konuya ilişkin ders içeriklerinin artırılması önerilmiştir.
Aim: This study aimed to determine the perceptions of nursing students on stem cells. Method: The research was conducted with 276 nursing students studying at a state university. The data in the study were collected using the Descriptive Characteristics Form, and the Stem Cell Perception Scale between February 01 and March 01, 2020. Descriptive statistics, Mann Whitney U test, One way Anova, and Kruskal Wallis test were used for data analysis. Results: The average age of the students is 19.60±1.26 (min=18, max=25) and 79% of them are women. Stem cell perception scale score average of the students is 66.84±6.88, and there is a statistically significant difference between the age, the class they are attending, their participation in the scientific program on stem cells and their knowledge of the cord blood bank and the average score of the Stem Cell Perception Scale. difference was found (p<0.05). Conclusion: Nursing students’ perception on stem cells was above average. Having scientific knowledge on stem cells will positively affect the perception of stem cells, it has been suggested to organize scientific programs on stem cells in the nursing education curriculum and to increase the content of the subject-related courses in the education curriculum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 30 Sayı: 5 |