Amaç: Bu çalışma, pandemide hemşirelerin bilgisayar okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı ve bilgi yönetimi yoluyla bilişim yeterliliğini belirlemeyi amaçlamaktadır.
Materyal ve Metod: Bu çalışmanın evreni hastanede görev yapan hemşireler oluşturmaktadır. Hemşirelere yönelik bilişim yeterlilik anketi 373 hemşireye uygulanmış ve 322 hemşire anketi yanıtlamıştır. Anketin yanıtlanma oranı %86,0 olmuştur.
Bulgular: Çalışmada,18-29, 30-39 ve 40-49 yaş grubundaki katılımcıların bilgi okuryazarlığı ve bilgi yönetimi düzeyleri 50 yaş ve üzeri katılımcılardan, lisansüstü eğitime sahip katılımcıların bilgisayar okuryazarlığı düzeyleri ise 50 yaş ve üzeri katılımcılardan daha yüksek tespit edilmiştir. Lisansüstü eğitime sahip katılımcıların bilişim yeterlilik düzeyleri genel olarak lisans ve lise mezunu katılımcılara göre daha yüksektir. Evli katılımcıların bilişim okuryazarlığı ve bilişim yeterlilik düzeyleri bekar katılımcılara göre daha yüksektir. Bilgisayar okuryazarlığı ile (r: 0,850), bilişim yeterliliği (r: 0,807) ve bilgi yönetimi (r: 0,930) ile bilişim yeterlilikleri arasında çok yüksek ve pozitif bir korelasyon vardır.
Sonuç: Bilgisayar okuryazarlığının 3,03±0,92, bilişim okuryazarlığının 3,04±0,94 ve bilişim yönetiminin 3,13±1,00 olarak belirlenmiştir. Araştırmada hemşirelerin bilişim yeterliklerinin eğitim durumuna, yaşa ve kullanılan sistemlere göre farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır.
Hemşirelik pandemi bilişim yeterlilik bilgisayar okuryazarlığı bilişim yönetimi
Purpose: This study aims to determine the informatics competence of nurses in the pandemic through computer literacy, information literacy and information management.
Materials and Methods: The population of this study consists of nurses working in the hospital. The informatics competency questionnaire for nurses was applied to 373 nurses and 322 nurses answered. The response rate of the questionnaire was 86.0%.
Findings: In the study, the information literacy and information management levels of the participants in the 18-29, 30-39 and 40-49 age groups were found to be higher than the participants aged 50 and over, and the computer literacy levels of the participants with postgraduate education were higher than the participants aged 50 and over. The informatics proficiency levels of participants with postgraduate education are generally higher than participants with undergraduate and high school degrees. Married participants' IT literacy and IT proficiency levels are higher than single participants. There is a very high and positive correlation between computer literacy (r: 0.850), informatics competence (r: 0.807) and information management (r: 0.930) and informatics competencies.
Result: Computer literacy was determined as 3.03±0.92, informatics literacy was determined 3.04±0.94 and information management was determined as 3.13±1.00. The study concluded that nurses' informatics competencies vary according to educational level, age and systems used.
Nursing pandemic computer literacy information management clinical informatics; competence
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 33 Sayı: 2 |