Research Article
BibTex RIS Cite

Lisans Öğrencilerinin Proje Hazırlama Dersine Yönelik Görüşleri

Year 2024, Volume: 1 Issue: 1, 46 - 58, 28.06.2024

Abstract

Proje hazırlama dersi öğrencilerin sadece teorik bilgilerle değil, aynı zamanda pratik becerilerle de donanmalarını sağlayarak daha etkili bir eğitim deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır. Lisans öğrencilerin proje hazırlama dersine yönelik görüşlerinin araştırıldığı bu çalışma nitel araştırma yöntemleri içerisinde bulunan durum analizi desenine göre gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini 2023-2024 Eğitim Öğretim yılı Güz ve Bahar döneminde Sinop Üniversitesinde öğrenimlerine devam eden öğrencilerden Proje Hazırlama Dersini seçen öğrenciler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından bu çalışma için geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunun hazırlanması sürecinde aynı dersi veren diğer akademisyenlerin de görüşlerine başvurulmuştur. Görüşme formu iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde demografik bilgilerin bulunduğu formun ikinci bölümünde dört adet soru bulunmaktadır. Araştırma verileri, nitel araştırma tekniklerinden betimsel analiz ile yorumlanmıştır. Veriler analiz edilirken gizliliği ve tarafsızlığı sağlamak adına katılımcıların doldurmuş oldukları görüşme formlarına K1, K2 şeklinde kodlar verilmiştir. Çalışma grubunun görüşme formu sorularına verdikleri cevaplar sorun alanlarına göre kategorilere ayrılarak analiz edilmiştir. Bu kategoriler, katılımcıların atıf sayılarına göre sıralanarak yüzdelik dilim ve frekanslarla ifade edilmiştir. Katılımcılardan çarpıcı atıflar örnek gösterilerek sorun alanları güçlendirilmiştir. Verilerin analizi sürecinde kategoriler ve örüntüler göz önünde bulunduruldu. Ayrıca değişkenlerin frekansı yorumlanarak değişkenler arasındaki ilişkiler özelliklerine göre gruplandırılmıştır. Cevaplar mantıklı anlam zincirleri kurularak gerçeği olduğu gibi yansıtacak şekilde yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre araştırmaya katılan öğrencilerin proje hazırlama dersini seçmekteki amaçları incelendiğinde -kendilerini geliştirmek, meslek hayatlarında kullanmak, proje hazırlama yetkinliği kazanmak- öne çıkmaktadır. Ders içeriklerinde TÜBİTAK Araştırma Projeleri, eğitimle ilgili diğer projelere yer verilmesi öne çıkmaktadır. Ayrıca ölçme-değerlendirme aracı olarak ara ve dönem sonu sınavlarında test ve proje başvuru formun hazırlanmasını tercih ettikleri tespit edilmiştir.

Ethical Statement

Bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Sinop Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulu Karar Sayısı: 2024 / 154, Tarih: 31.05. 2024

References

  • Arslan, E. (2022). Nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,51, 395-407. https://doi.org/10.30794/pausbed.1116878.
  • Baker, C., Wuest J., & Stern PN. (1992). Method slurring: The grounded theory/phenomenology example. Journal of Advanced Nursing, 17(11), 1355-60. doi: 10.1111/j.1365-2648.1992.tb01859.x. PMID: 1430643.
  • Billington R. (1997). Felsefeyi yaşamak. (Çev. A. Yılmaz). Ayrıntı Yayınları.
  • Çil Koçyiğit, S., Yalçın, G., & Mutlu, B. (2017). Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin ders seçimlerinde muhasebe dersi seçimini etkileyen faktörlerle ilgili görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Gazi üniversitesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(39), 73-89.
  • Edmonds, W. A., & Kennedy, T. D. (2017). Phenomenological perspective. In an applied guide to research design: Quantitative, qualitative, and mixed method. Sage Publications. https://dx.doi.org/10.4135/9781071802779.
  • Jasper, M. A. (1994). Issues in phenomenology for researchers of nursing. Journal of Advanced Nursing, 19, 309-314. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.1994.tb01085.x.
  • Kirk, J., & Miller, M. L. (1986). Reliability and validity in qualitative research. Sage Publications. Korukçu, A. (2012). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerini etkileyen faktörler. Değerler Eğitimi Dergisi, 10(23), 157-181.
  • Kurnaz, M., & Alev, N. (2009). İlköğretim ve ortaöğretim lisansüstü öğrencilerinin ders seçimi yaklaşımları ve ilgili sorunları. Journal of Turkish Science Education, 6(3), 38-52.
  • Lecompte, M. D., & Goetz, J. P. (1982). Problems of reliability and validity in etnographic research. Review of Educational Research, 52, 31-60.
  • Miller, S. (2003). Analysis of phenomenological data generated with children as research participants. Nurse Research, 10(4), 68-82. doi: 10.7748/nr2003.07.10.4.68.c5908. PMID: 12838820.
  • Seven, M. A., & Engin, A. O. (2010). Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 189-212.
  • Tekindal, S. (2021). Nicel, nitel, karma yöntem araştırma desenleri ve istatistik. Nobel Yayınevi.
  • Tezcan, H., & Gümüş, Y. (2008). Üniversite öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerine etki eden faktörlerin araştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 1-18.
  • Yeğin, A. (1978). Osmanlıca-Türkçe İslami, ilmi, edebi felsefi yeni lügat (4. Baskı). Hizmet Vakfı Yayınları.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M., Makinist, İ., & Akıllı, C. (2017). Eğitimcilerin proje hazırlama ve yürütme süreçlerinde karşılaştıkları sorunların araştırılması-Elâzığ ili örneği. Milli Eğitim Dergisi, 46(216), 103-115.
  • Yılmaz, Ö., & Tuncer, M. (2020). Dale'in yaşantı konisine göre yapılandırılmış ölçme ve değerlendirme dersinin öğretmen adaylarının akademik başarısına etkisi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 11(21), 39-62.
  • Yüksel, E., İspir, N. B., & Kahraman Adıyaman, H. (2016). Öğrencilerin ders seçimlerini etkileyen faktörler: basın ve yayın bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma. Kurgu, 24(1), 1-16.

Undergraduate Students' Views on Project Preparation Course

Year 2024, Volume: 1 Issue: 1, 46 - 58, 28.06.2024

Abstract

The project preparation course aims to offer a more effective educational experience by equipping students not only with theoretical knowledge but also with practical skills. This study, which investigates undergraduate students' opinions about the Project Preparation Course, was conducted using the case study design, which is one of the qualitative research methods. The population of the study consists of students who chose the Project Preparation Course during the Fall and Spring semesters of the 2023-2024 academic year at Sinop University. A semi-structured interview form, developed by the researcher for this study, was used as the data collection tool. During the preparation of the interview form, the opinions of other academics who teach the same course were also consulted. The interview form consists of two parts. The first part contains demographic information, and the second part contains four questions. The research data were interpreted using descriptive analysis, one of the qualitative research techniques. While analysing the data, codes such as K1, K2 were assigned to the interview forms filled out by the participants to ensure confidentiality and impartiality. The responses of the study group to the interview form questions were categorized according to problem areas and analysed. These categories were ranked according to the number of citations by participants and expressed in percentages and frequencies. The problem areas were reinforced by citing striking quotations from the participants. During the data analysis process, categories and patterns were considered. Additionally, the frequency of variables was interpreted, and the relationships between variables were grouped according to their characteristics. The responses were interpreted to reflect the truth as logically coherent chains of meaning. According to the research results, when examining the reasons for the participating students' selection of the project preparation course, the primary motives were self-improvement, use in their professional lives, and gaining project preparation competency. The course content prominently included TÜBİTAK Research Projects and other educational projects. Furthermore, it was determined that as an assessment tool, students preferred the preparation of a test and a project application form in midterm and final exams.

Ethical Statement

In this study, all rules specified in the “Higher Education Institutions Scientific Research and Publication Ethics Directive” were followed. None of the actions specified in the second section of the directive, “Actions Contrary to Scientific Research and Publication Ethics”, were carried out. Sinop University Human Research Ethics Board Decision Number: 2024 / 154, Date: 31.05. 2024

References

  • Arslan, E. (2022). Nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,51, 395-407. https://doi.org/10.30794/pausbed.1116878.
  • Baker, C., Wuest J., & Stern PN. (1992). Method slurring: The grounded theory/phenomenology example. Journal of Advanced Nursing, 17(11), 1355-60. doi: 10.1111/j.1365-2648.1992.tb01859.x. PMID: 1430643.
  • Billington R. (1997). Felsefeyi yaşamak. (Çev. A. Yılmaz). Ayrıntı Yayınları.
  • Çil Koçyiğit, S., Yalçın, G., & Mutlu, B. (2017). Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin ders seçimlerinde muhasebe dersi seçimini etkileyen faktörlerle ilgili görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Gazi üniversitesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(39), 73-89.
  • Edmonds, W. A., & Kennedy, T. D. (2017). Phenomenological perspective. In an applied guide to research design: Quantitative, qualitative, and mixed method. Sage Publications. https://dx.doi.org/10.4135/9781071802779.
  • Jasper, M. A. (1994). Issues in phenomenology for researchers of nursing. Journal of Advanced Nursing, 19, 309-314. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.1994.tb01085.x.
  • Kirk, J., & Miller, M. L. (1986). Reliability and validity in qualitative research. Sage Publications. Korukçu, A. (2012). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerini etkileyen faktörler. Değerler Eğitimi Dergisi, 10(23), 157-181.
  • Kurnaz, M., & Alev, N. (2009). İlköğretim ve ortaöğretim lisansüstü öğrencilerinin ders seçimi yaklaşımları ve ilgili sorunları. Journal of Turkish Science Education, 6(3), 38-52.
  • Lecompte, M. D., & Goetz, J. P. (1982). Problems of reliability and validity in etnographic research. Review of Educational Research, 52, 31-60.
  • Miller, S. (2003). Analysis of phenomenological data generated with children as research participants. Nurse Research, 10(4), 68-82. doi: 10.7748/nr2003.07.10.4.68.c5908. PMID: 12838820.
  • Seven, M. A., & Engin, A. O. (2010). Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 189-212.
  • Tekindal, S. (2021). Nicel, nitel, karma yöntem araştırma desenleri ve istatistik. Nobel Yayınevi.
  • Tezcan, H., & Gümüş, Y. (2008). Üniversite öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerine etki eden faktörlerin araştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 1-18.
  • Yeğin, A. (1978). Osmanlıca-Türkçe İslami, ilmi, edebi felsefi yeni lügat (4. Baskı). Hizmet Vakfı Yayınları.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M., Makinist, İ., & Akıllı, C. (2017). Eğitimcilerin proje hazırlama ve yürütme süreçlerinde karşılaştıkları sorunların araştırılması-Elâzığ ili örneği. Milli Eğitim Dergisi, 46(216), 103-115.
  • Yılmaz, Ö., & Tuncer, M. (2020). Dale'in yaşantı konisine göre yapılandırılmış ölçme ve değerlendirme dersinin öğretmen adaylarının akademik başarısına etkisi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 11(21), 39-62.
  • Yüksel, E., İspir, N. B., & Kahraman Adıyaman, H. (2016). Öğrencilerin ders seçimlerini etkileyen faktörler: basın ve yayın bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma. Kurgu, 24(1), 1-16.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Instructional Design, Specialist Studies in Education (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Engin Bayra 0000-0003-4437-1295

Early Pub Date June 27, 2024
Publication Date June 28, 2024
Submission Date May 22, 2024
Acceptance Date June 13, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Bayra, E. (2024). Lisans Öğrencilerinin Proje Hazırlama Dersine Yönelik Görüşleri. Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 46-58.


Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından çıkartılan Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi  ikinci sayısı olan Aralık sayısı için makale kabulüne başlamıştır. Makale süreçleri sadece Dergi Park sistemi üzerinden işletilecek olup Makale Gönder  butonu üzerinden  makale kabul edilecektir. 

Açık Erişim Politikası: Bu dergi, araştırmaların kamuya ücretsiz olarak sunulmasının daha büyük bir küresel bilgi alışverişini desteklemesi ilkesiyle içeriğine anında açık erişim sağlar.

Open Access Policy: This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.

    NQpaluT.png     This work is licensed under CC BY-NC-ND 4.0