Güvenli üçüncü ülke ilkesi”, geri gönderme yasağının en popüler istisnası olarak kabul edilmektedir. Güvenli üçüncü ülkeden gelip sığınma talebinde bulunan kişi, sığınma talep ettiği ülkeye giriş yaptığı güvenli üçüncü ülke kategorisine göre ülkeye geri gönderilir. Güvenli üçüncü ülke sorusu ise yaygın olarak, Mültecilerin Hukuki Statüsüne İlişkin 1951 Cenevre Sözleşmesi (1951 tarihli Cenevre Mülteci Sözleşmesi) imzacısı olan ve AİHM’nin yargılama yetkisini tanıyan ülkeler olarak kabul edilmektedir.
Türk Hukukunda güvenli üçüncü ülke meselesini Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu (YUKK) düzenlemektedir. Ancak YUKK, güvenli üçüncü ülkelerin hangileri olduğunu hüküm altına almamakta, bunun yerine bazı kriterler sıralamaktadır. Bu kriterler ise en somut haliyle AB ülkelerini ve bunun haricinde birkaç gelişmiş ülkeyi işaret etmektedir. Türkiye’nin 1951 tarihli Cenevre Mülteci Sözleşmesi’ne coğrafi çekince koymuş olması hasebiyle 74. Maddenin uygulama alanı sorunu ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın konusu, YUKK’nun 74. Maddesinin sığınma talep sahiplerine uygulanması sorununu ele almaktan ibarettir.
Mülteci sığınma hakkı Sığınmacı Güvenli Üçüncü Ülke Mültecilerin Hukuki Statüsüne İlişkin 1951 Cenevre Sözleşmesi
The safe third country policy is considered the most popular exception to the prohibition on repatriation. The person who comes from the safe third country and requests for asylum is sent back to the country that enters the category of safe country entry to the country where he has requested asylum. The question of the safe third country is widely accepted as the signatories of the Geneva Refugee Convention of 1951, which recognized the ECtHR's jurisdiction. Foreigners and International Protection Law regulates the issue of a safe third country in Turkish Law. However, YUKK does not rule out which safe criteria are, but instead the criteria are listed. It refers to EU countries and a few other developed countries. Turkey's geographical reservation to the 1951 Geneva Refugee Union because of application of Article 74 to have put the problem arises. The subject of this research consists in addressing the problem of Article 74 of the NPL according to the asylum claimants.
Right to Asylum Asylum Seeker Refugee Safe Third Country 1951 Geneva Convention on the Legal Status of Refugees
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2020 |
Acceptance Date | July 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |