Araştırmada,eğitim kurumlarında uygulanan yönlendirmeli eğitim doğrultusunda, Ortaöğretim kurumlarında uygulamaya konulan spor alanıuygulamalarının nitelikli bireylerin seçimi ve yetiştirilmesi açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Veriler, literatür taramasıve Ankara ilinde spor alanısınıfıbulunan 10 Ortaöğretim kurumunda görev yapan 25 Beden Eğitimi ve spor öğretmeni,10 İdareci ile birebir görüşülerek, spor alanıuygulamalarıile ilgili bilgiler alınarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda Ortaöğretim kurumlarında yönlendirme işleminin bilimsel yöntemlerle yapılmadığı,spor alanıöğrencilerinin yetenek seçimi ile belirlenmediği ve uygulanan müfredat programının da önceden kapatılan üç yıllık spor lisesi programıolduğu,mevcut uygulamaların genel olarak öğrencilerin seçimi ve geliştirilmesi açısından uygun olmadığısöylenebilir.
In the research,in the direction of oriental education which is carried out in secondary education institutions, it is intented to evaluate sport field applicafons which are put into practice in secondary education institutions from the point of view of choosing and training high quality individuals. The data are gathered through literature search by discussing person to person with 10 heads, 25 physical education teachers who are working at 10 different secondary education institutions which have sport field classes in Ankara and by getting data about sport field applications. As a result of the it can be said that in secondary education institutions, orientation process isn’t done with scientific methods, sport field students aren’t determined with their ability chooses and curriculum program which is carried out is a three years sport scholl schedule which was closed before, present applications are not suitable from the point of view of choosing and training sutudents generally
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 15 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License