BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA SPOR ALANI UYGULAMALARININ NİTELİKLİBİREYLERİN SEÇİMİ VE YETİŞTİRİLMESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2006, Sayı: 15, 497 - 506, 01.02.2006

Öz

Araştırmada,eğitim kurumlarında uygulanan yönlendirmeli eğitim doğrultusunda, Ortaöğretim kurumlarında uygulamaya konulan spor alanıuygulamalarının nitelikli bireylerin seçimi ve yetiştirilmesi açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Veriler, literatür taramasıve Ankara ilinde spor alanısınıfıbulunan 10 Ortaöğretim kurumunda görev yapan 25 Beden Eğitimi ve spor öğretmeni,10 İdareci ile birebir görüşülerek, spor alanıuygulamalarıile ilgili bilgiler alınarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda Ortaöğretim kurumlarında yönlendirme işleminin bilimsel yöntemlerle yapılmadığı,spor alanıöğrencilerinin yetenek seçimi ile belirlenmediği ve uygulanan müfredat programının da önceden kapatılan üç yıllık spor lisesi programıolduğu,mevcut uygulamaların genel olarak öğrencilerin seçimi ve geliştirilmesi açısından uygun olmadığısöylenebilir.

Kaynakça

  • AKTENK M (1993) “İlk ve Ortaöğretimde Beden Eğitimi ve Spor Dersi İle Ders Dışı Spor Etkinliklerinde Okul Aile, Sosyal Çevre ilişkileri Sistematiği” Eğitim kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor 2. Ulusal Sempozyumu, M.E.B Basımevi, s.75,79, Ankara.
  • Anon (1992) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, “Öğretmen Yetiştirme Koordinasyonu, Milli Eğitim Temel Kanunu”, Milli Eğitim Basımevi,s.392,388-394, Ankara
  • Anon (1994) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,O.B.E.S.İ.E.D Başkanlığı İlköğretim Kurumları Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Ders Dışı Çalışmaları Talimatı, Milli Eğitim Basımevi, s.100-102,Ankara
  • Anon (1995 a) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, TTK Başkanlığı 1.10.1987 Tarih ve 167 Sayılı Kararı, Beden Eğitimi ve Spor Liseleri Öğretim Programları,Milli Eğitim Basımevi,Ankara
  • Anon (1995 b) T.C.Milli Eğitim Bakanlığı,“Yükseköğretim Genel Müdürlüğü Yükseköğretim Mevzuatı” s.61, Ankara
  • Anon (1996 a), T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 15 Ocak ve 2447 Sayılı Tebliğler Dergisi, s.18
  • Anon (1996 b),T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 19 Temmuz ve 1460 Sayılı Tebliğler Dergisi, Resmi Gazete, Sayı:22701,s.15
  • Anon (1996 c), T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 17 Haziran ve 2455 Sayılı Tebliğler Dergisi.
  • Anon (1998 a) T.C. M.E.G.S.B İlköğretim Okulları,Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programları,Milli Eğitim Basımevi, s.276- 395,İstanbul
  • Anon (1998 b) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Eylül ve 2492 Sayılı Tebliğler Dergisi ,s.1134
  • Anon (2000) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,Okul İçi Beden Eğitimi ve Spor İzcilik Dairesi Başkanlığı, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Dışı Çalışmaları Rehberi,Milli Eğitim Basımevi,s.17,41-46,Ankara
  • Anon (2001a) Devlet Planlama Teşkilatı Yayın ve Temsil Dairesi Başkanlığı, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Ortaöğretim, Genel Eğitim, Mesleki Eğitim, Teknik Eğitim, Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Yayın No:2576,s.50, Ankara.
  • Anon (2001 b) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,Ortaöğretim Kurumlarında Uygulanan Yönetmelik ve Yönergeleri, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Yayını, Temmuz,s.21,22,23, Ankara.
  • BİLGEN H N (1993) Çağdaş ve Demokratik Eğitim,Ders Geçme ve Kredi Uygulamaları Milli Eğitim Basımevi,s.18,141 İstanbul.
  • BLOOM S B (1979) İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme,(Çev:Dr Ali Özçelik) Milli Eğitim Basımevi, s.300,Ankara.
  • DEMİREL Ö (1998) Karşılaştırmalı Eğitim, Kardeş Kitap ve Yayınevi, s.16,Ankara.
  • DEMİREL Ö (2002) Kuramdan Uygulamaya Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Yayıncılık, 4 Baskı,s.6, Ankara.
  • ERKAL M M, GÜVEN Ö, AYAN D (1998) Sosyolojik Açıdan Spor,Derya Yayınları,s.115, İstanbul.
  • KALYON T A (1994) Spor Hekimliği, Gata Basımevi, 2.Baskı, s.147-150, Ankara.
  • KURT İ (1996) “ Beden Eğitimi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Değerlendirilmesi”, 2 Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu Bildirisi, s.5,8 Ankara.
  • OĞUZKAN A F (1993) Eğitim terimleri Sözcüğü, Emel Matbaacılık San. Tic.Ltd.Şti, s.13,46-165,Ankara.
  • RUSSEL B (1996) Eğitim Üzerine, 3.Basım, Say Yayınları,( Çeviren. Nail Bezel ), s.185, İstanbul.
  • SUVEREN S (1992) “ Okul Öncesi Çocuğunda Beden Eğitimi ve Spor”, Gazi Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, cilt:8,Sayı:1,s.132, Ankara.
  • TYLER W R (1950) Bacic Principles of Curriculum Development And Instr – ruction University of Chicago Press,Chicago,s.4.
  • YETİM A (2000) Sosyoloji ve Spor, s.128, Ankara
  • YILDIRAN İ, YETİM A (1996) “Ortaöğretimde Beden Eğitimi Derslerinin Öncelikli Amaçları Üzerine Bir Araştırma” Gazi Üniversitesi B.E.S.Y.O, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,Cilt:1,Sayı.3, s.37, Ankara
Yıl 2006, Sayı: 15, 497 - 506, 01.02.2006

Öz

In the research,in the direction of oriental education which is carried out in secondary education institutions, it is intented to evaluate sport field applicafons which are put into practice in secondary education institutions from the point of view of choosing and training high quality individuals. The data are gathered through literature search by discussing person to person with 10 heads, 25 physical education teachers who are working at 10 different secondary education institutions which have sport field classes in Ankara and by getting data about sport field applications. As a result of the it can be said that in secondary education institutions, orientation process isn’t done with scientific methods, sport field students aren’t determined with their ability chooses and curriculum program which is carried out is a three years sport scholl schedule which was closed before, present applications are not suitable from the point of view of choosing and training sutudents generally

Kaynakça

  • AKTENK M (1993) “İlk ve Ortaöğretimde Beden Eğitimi ve Spor Dersi İle Ders Dışı Spor Etkinliklerinde Okul Aile, Sosyal Çevre ilişkileri Sistematiği” Eğitim kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor 2. Ulusal Sempozyumu, M.E.B Basımevi, s.75,79, Ankara.
  • Anon (1992) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, “Öğretmen Yetiştirme Koordinasyonu, Milli Eğitim Temel Kanunu”, Milli Eğitim Basımevi,s.392,388-394, Ankara
  • Anon (1994) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,O.B.E.S.İ.E.D Başkanlığı İlköğretim Kurumları Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Ders Dışı Çalışmaları Talimatı, Milli Eğitim Basımevi, s.100-102,Ankara
  • Anon (1995 a) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, TTK Başkanlığı 1.10.1987 Tarih ve 167 Sayılı Kararı, Beden Eğitimi ve Spor Liseleri Öğretim Programları,Milli Eğitim Basımevi,Ankara
  • Anon (1995 b) T.C.Milli Eğitim Bakanlığı,“Yükseköğretim Genel Müdürlüğü Yükseköğretim Mevzuatı” s.61, Ankara
  • Anon (1996 a), T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 15 Ocak ve 2447 Sayılı Tebliğler Dergisi, s.18
  • Anon (1996 b),T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 19 Temmuz ve 1460 Sayılı Tebliğler Dergisi, Resmi Gazete, Sayı:22701,s.15
  • Anon (1996 c), T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 17 Haziran ve 2455 Sayılı Tebliğler Dergisi.
  • Anon (1998 a) T.C. M.E.G.S.B İlköğretim Okulları,Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programları,Milli Eğitim Basımevi, s.276- 395,İstanbul
  • Anon (1998 b) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Eylül ve 2492 Sayılı Tebliğler Dergisi ,s.1134
  • Anon (2000) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,Okul İçi Beden Eğitimi ve Spor İzcilik Dairesi Başkanlığı, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Dışı Çalışmaları Rehberi,Milli Eğitim Basımevi,s.17,41-46,Ankara
  • Anon (2001a) Devlet Planlama Teşkilatı Yayın ve Temsil Dairesi Başkanlığı, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Ortaöğretim, Genel Eğitim, Mesleki Eğitim, Teknik Eğitim, Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Yayın No:2576,s.50, Ankara.
  • Anon (2001 b) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,Ortaöğretim Kurumlarında Uygulanan Yönetmelik ve Yönergeleri, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Yayını, Temmuz,s.21,22,23, Ankara.
  • BİLGEN H N (1993) Çağdaş ve Demokratik Eğitim,Ders Geçme ve Kredi Uygulamaları Milli Eğitim Basımevi,s.18,141 İstanbul.
  • BLOOM S B (1979) İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme,(Çev:Dr Ali Özçelik) Milli Eğitim Basımevi, s.300,Ankara.
  • DEMİREL Ö (1998) Karşılaştırmalı Eğitim, Kardeş Kitap ve Yayınevi, s.16,Ankara.
  • DEMİREL Ö (2002) Kuramdan Uygulamaya Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Yayıncılık, 4 Baskı,s.6, Ankara.
  • ERKAL M M, GÜVEN Ö, AYAN D (1998) Sosyolojik Açıdan Spor,Derya Yayınları,s.115, İstanbul.
  • KALYON T A (1994) Spor Hekimliği, Gata Basımevi, 2.Baskı, s.147-150, Ankara.
  • KURT İ (1996) “ Beden Eğitimi Öğretmen Yetiştirme Programlarının Değerlendirilmesi”, 2 Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu Bildirisi, s.5,8 Ankara.
  • OĞUZKAN A F (1993) Eğitim terimleri Sözcüğü, Emel Matbaacılık San. Tic.Ltd.Şti, s.13,46-165,Ankara.
  • RUSSEL B (1996) Eğitim Üzerine, 3.Basım, Say Yayınları,( Çeviren. Nail Bezel ), s.185, İstanbul.
  • SUVEREN S (1992) “ Okul Öncesi Çocuğunda Beden Eğitimi ve Spor”, Gazi Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, cilt:8,Sayı:1,s.132, Ankara.
  • TYLER W R (1950) Bacic Principles of Curriculum Development And Instr – ruction University of Chicago Press,Chicago,s.4.
  • YETİM A (2000) Sosyoloji ve Spor, s.128, Ankara
  • YILDIRAN İ, YETİM A (1996) “Ortaöğretimde Beden Eğitimi Derslerinin Öncelikli Amaçları Üzerine Bir Araştırma” Gazi Üniversitesi B.E.S.Y.O, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,Cilt:1,Sayı.3, s.37, Ankara
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Kadir Pepe Bu kişi benim

İbrahim Bozkurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Pepe, K., & Bozkurt, İ. (2006). ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA SPOR ALANI UYGULAMALARININ NİTELİKLİBİREYLERİN SEÇİMİ VE YETİŞTİRİLMESİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(15), 497-506.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.