Farklıeğitim düzeylerinde bulunan bireylerin öğrenimleri sırasında almışolduklarıResim-işdersleri estetik beğeni düzeylerine ne kadar etki yapmıştır? Resim-işderslerinde estetik eğitimin ve öğretimin gerçekleştirilmesi sonucunda öğrencilerin estetik beğeni düzeylerinde olumlu yönde bir gelişim gözlenebilir mi? konularınıele alan bu araştırmada eğitimin estetik beğeni düzeyinde değişikliklere neden olduğu fakat estetik beğeninin daha çok popüler kültür etkisinde kaldığıbelirlenmiştir. Estetik beğeni düzeyinin niteliğinin artırılmasıve hayattan daha fazla haz alınabilmesi için estetik eğitimin gerekliliği ortaya çıkmaktadır.
In this research, it was analysed if art courses given at different level of education influence related students’ aesthetic preferences and aesthetic perceptions. It was also searched if the aesthetic education given in art lectures effects students’ aesthetic preferences level positively. It was found out that, aesthetic preferences of students could be influenced by means of art education, but popular culture was determined the main effective factors on their aesthetic perceptions. This research pointed that in order to improve aesthetic perception and living quality of students their aesthetic level should be increased also
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License