BibTex RIS Kaynak Göster

FARKLI EĞİTİM SEVİYELERİNDE ESTETİK BEĞENİ

Yıl 2006, Sayı: 16, 329 - 342, 01.08.2006

Öz

Farklıeğitim düzeylerinde bulunan bireylerin öğrenimleri sırasında almışolduklarıResim-işdersleri estetik beğeni düzeylerine ne kadar etki yapmıştır? Resim-işderslerinde estetik eğitimin ve öğretimin gerçekleştirilmesi sonucunda öğrencilerin estetik beğeni düzeylerinde olumlu yönde bir gelişim gözlenebilir mi? konularınıele alan bu araştırmada eğitimin estetik beğeni düzeyinde değişikliklere neden olduğu fakat estetik beğeninin daha çok popüler kültür etkisinde kaldığıbelirlenmiştir. Estetik beğeni düzeyinin niteliğinin artırılmasıve hayattan daha fazla haz alınabilmesi için estetik eğitimin gerekliliği ortaya çıkmaktadır.

Kaynakça

  • Eczacıbaşı, (1997) Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, İstanbul.
  • Fronzel, I. (2002) Günümüzde Felsefe Disiplinleri ve Estetik, (Çev. Doğan Özlem), Ara Yayıncılık, İstanbul.
  • Gökay, M. (1998) Birleştirilmiş Sanat Eğitimi Yöntemine Göre İlköğretim II. Basamağında Sanat Eleştirisinin Uygulanması ve Sonuçları. Selçuk Üniversitesi; sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya.
  • Jeffers, C.S. (1997) Discovering a gap: A comparison of personal and educational aesthetic preferences of students and teachers. Studies in Art Education, National Art Education Association, V39, N1, pp57-73.
  • Timuçin, A. (2000) Estetik. Bulut Yayınları, İstanbul.
  • Tunalı, İ. (1996) Estetik. Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Okan, N. (2002) Estetiğin Felsefedeki ve Disipline Dayalı Sanat Eğitimi İçindeki Yeri, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Wenchun, W., Kazuhiro, I. (2002) Aesthetic development in cross- cultural contexts: a study of art appreciation in Japan, Taiwan and the United States. Studies in Art Education, ProQest Education Journals.
Yıl 2006, Sayı: 16, 329 - 342, 01.08.2006

Öz

In this research, it was analysed if art courses given at different level of education influence related students’ aesthetic preferences and aesthetic perceptions. It was also searched if the aesthetic education given in art lectures effects students’ aesthetic preferences level positively. It was found out that, aesthetic preferences of students could be influenced by means of art education, but popular culture was determined the main effective factors on their aesthetic perceptions. This research pointed that in order to improve aesthetic perception and living quality of students their aesthetic level should be increased also

Kaynakça

  • Eczacıbaşı, (1997) Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, İstanbul.
  • Fronzel, I. (2002) Günümüzde Felsefe Disiplinleri ve Estetik, (Çev. Doğan Özlem), Ara Yayıncılık, İstanbul.
  • Gökay, M. (1998) Birleştirilmiş Sanat Eğitimi Yöntemine Göre İlköğretim II. Basamağında Sanat Eleştirisinin Uygulanması ve Sonuçları. Selçuk Üniversitesi; sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya.
  • Jeffers, C.S. (1997) Discovering a gap: A comparison of personal and educational aesthetic preferences of students and teachers. Studies in Art Education, National Art Education Association, V39, N1, pp57-73.
  • Timuçin, A. (2000) Estetik. Bulut Yayınları, İstanbul.
  • Tunalı, İ. (1996) Estetik. Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Okan, N. (2002) Estetiğin Felsefedeki ve Disipline Dayalı Sanat Eğitimi İçindeki Yeri, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Wenchun, W., Kazuhiro, I. (2002) Aesthetic development in cross- cultural contexts: a study of art appreciation in Japan, Taiwan and the United States. Studies in Art Education, ProQest Education Journals.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Melek Gökay Bu kişi benim

Ahmet Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Gökay, M., & Demir, A. (2006). FARKLI EĞİTİM SEVİYELERİNDE ESTETİK BEĞENİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(16), 329-342.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.