BibTex RIS Cite

BEDEN EĞİTİMİVE SPOR YÜKSEKOKULLARINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN AKTİF SPOR YAPMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ

Year 2006, Issue: 16, 343 - 351, 01.08.2006

Abstract

Araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokullarında okuyan öğrencilerin aktif spor yapma durumlarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatür taramasıyapılmıştır. Daha sonra Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’ndan random yöntemiyle seçilen 234 öğrenciye 10 demografik bilgi ve 19 konu bilgisinin ölçümü için 29 maddeden oluşan anket formu uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin aktif spor yapma durumlarınıortaya koymayısağlayacaktır. Bu amaç doğrultusunda, doğum yerleri, ailelerin gelir düzeyleri, branşlarıyla ilgili eğitim alıp almamaları, sporda temel eğitimi aldıklarıyerler ve sporu seçme amaçlarıile ilgili problemler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda yapılan korelasyon çalışmasında belirgin olarak ailenin gelir düzeyi, branşlarıyla ilgili eğitim alıp almadıklarıve sporu seçme amaçlarıile aktif spor yapma değişkeni arasında anlamlıilişkiler bulunmuştur. Diğer değişkenler arasında ise ilişki gözlenmemiştir.

References

  • Demir, A. (1996). 7-14 Yaş Grubu Çocuklarının Spora Yönlendirilmesine Etki Eden Faktörler. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Erkal, ME., Güven Ö. ve Ayan D. (1998). Sosyolojik Açıdan Spor. İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları.
  • İnal, AN. (2000). Beden Eğitimi ve Spor Bilimine Giriş. Konya: Desen Ofset Matbaacılık.
  • Karaküçük, S. (1997). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme Kavram Kapsam ve Bir Araştırma. Ankara: Seren Matbaacılık.
  • Karaküçük, S., Yetim, A. (1997). Sporcuların spor yapma amaçları ve spora yönlendirilmelerinde etken olan faktörler üzerine bir araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1 (1), 74.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 5. Basım. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kılcıgil, E. (1998). Sosyal Çevre-Spor İlişkileri. Ankara: Bağırgan Yayımevi.
  • Kuru, E., Pepe, K. (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği özel yetenek sınavlarına katılan öğrencilerin sosyoekonomik profilleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22, (1), 263.
  • Mamak, H. (2000). Zonguldak’ta Spora Katkının Sosyo Ekonomik Boyutu. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Nazik, M.H. (1998). Aile ve bireylerin hayat seviyeleri ve bunu etkileyen faktörler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2 (1), 56.
  • Sunay, H., Saracaloğlu S. (2003). Türk sporcusunun spordan beklentileri ile spora yönelten unsurlar. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,1 (1), 46.
Year 2006, Issue: 16, 343 - 351, 01.08.2006

Abstract

The aim of the study is to determine how the students of the physical education and sport colleges make active sport. The relevant literature has been scanned with this aim. Later, 234 students whom they have chosen from University of Selçuk Physical Education and Sport College had a poll which consist of 29 questions; 10 identity information, 19 subject information. The findings, at the end of the study will help to show how the students of the physical education and sport make active sport. With the point of this aim , these questions which determined as problem fields, have been tried to explain; place of birth , income distribution of families , if they have any education in their branch, the place where they have main education in sport and the aim why do they choose sport. The correlation study which is made in this direction has showed clearly that there are meaningful relationships between the problem areas ; income distribution of families , if they have any education in their branch , the aim of why do they choose sport with making active sport changing. There can't see any meaningful relationships between the other changings

References

  • Demir, A. (1996). 7-14 Yaş Grubu Çocuklarının Spora Yönlendirilmesine Etki Eden Faktörler. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Erkal, ME., Güven Ö. ve Ayan D. (1998). Sosyolojik Açıdan Spor. İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları.
  • İnal, AN. (2000). Beden Eğitimi ve Spor Bilimine Giriş. Konya: Desen Ofset Matbaacılık.
  • Karaküçük, S. (1997). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme Kavram Kapsam ve Bir Araştırma. Ankara: Seren Matbaacılık.
  • Karaküçük, S., Yetim, A. (1997). Sporcuların spor yapma amaçları ve spora yönlendirilmelerinde etken olan faktörler üzerine bir araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1 (1), 74.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 5. Basım. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kılcıgil, E. (1998). Sosyal Çevre-Spor İlişkileri. Ankara: Bağırgan Yayımevi.
  • Kuru, E., Pepe, K. (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği özel yetenek sınavlarına katılan öğrencilerin sosyoekonomik profilleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22, (1), 263.
  • Mamak, H. (2000). Zonguldak’ta Spora Katkının Sosyo Ekonomik Boyutu. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Nazik, M.H. (1998). Aile ve bireylerin hayat seviyeleri ve bunu etkileyen faktörler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2 (1), 56.
  • Sunay, H., Saracaloğlu S. (2003). Türk sporcusunun spordan beklentileri ile spora yönelten unsurlar. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,1 (1), 46.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Alpaslan Görücü This is me

Publication Date August 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Issue: 16

Cite

APA Görücü, A. (2006). BEDEN EĞİTİMİVE SPOR YÜKSEKOKULLARINDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN AKTİF SPOR YAPMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(16), 343-351.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License