Bu araştırmada MEB ile Gazi Ü. Gazi Eğitim Fakültesi işbirliği ile gerçekleştirilen 3+1 “Eğitim Yönetimi, Teftiş, Planlamasıve Ekonomisi” lisans tamamlama ve İlköğretim Müfettişliği Formasyon programıuygulamasıve aday seçimine ilişkin öğretim elemanlarının ve ilköğretim müfettişyardımcılarının görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırma evrenini 310 ilköğretim müfettişyardımcısıve kursta görevli 17 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracıolarak anket uygulanmıştır.Anketler müfettişyardımcılarına posta ile gönderilmiştir. Öğretim elemanlarına elden verilmiştir. Anketlerden 152’si ilköğretim müfettişyardımcılarından, 15’i de öğretim elemanlarından olmak üzere toplam 167’si geri dönmüştür. Araştırmanın verileri yüzde, frekans ve ağırlıklıortalama işlemlerine tabi tutularak yorumlanmıştır. Araştırmanın bulgularına dayalıolarak ilköğretim müfettişyardımcısıadayların seçimi, yetiştirilmesi ve hizmetiçi eğitim programlarının geliştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.
The purpose of this research was to evaluate the views of supervisior candidates who participated in a training program offered by the faculty of Gazi Education in cooperation whith the National Education İnservice Training Department and Gazi University; related to the selection of supervisior candidates. The results of this research would be very important to provide beter programs of this kind in the future. Population of this research consisted of 310 trainees,primary school supervisior candidates and 17 trainers who attended the mentioned courses. A mailed questionnaire was used to collect data, out of 310 questionnaires, 152 from candidates and 15 from trainers were returned. The data were tabulated in terms of persentages, frequncies and mean scores. The results of this research were used to develop recommendations related to the selection of supervisior candidates, their training and development of training programs
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License