BibTex RIS Cite

YAZILI BASINDA KURUM KİMLİĞİNİN OLUŞTURULMASI SÜRECİNDE KURUM KİMLİĞİ STRATEJİSİNİN BELİRLENMESİ

Year 2007, Issue: 17, 385 - 391, 01.02.2007

Abstract

Günümüzde pek çok kurum benzer mal ve hizmetler üretmektedir. Böyle durumlarda kurumlar, tüketici tarafından tercih edilmek amacıyla birtakım görsel unsurlar, kurumsal tasarım, kurumsal iletişim, kurumsal imaj, kurumsal davranışve kurum felsefesine uygun unsurlar ortaya koymaktadır. Kurumlar ürettikleri mal ve hizmetlere talep yaratmak için planlı, bilinçli olarak farklılaşamaya çalışırlar. Kurum içinde çalışanların kurumla bütünleşmesi, kurum dışında ise rakiplerden ayırt edilmek için bir takım stratejiler ileri sürerler. Çalışmamızın amacı, kurum kimliği stratejilerinin belirlenmesine yöneliktir.

References

  • Ak, M.(1998).Kurumsal Kimlik ve İmaj.İstanbul:Işıl Ofset
  • Bilgin, N.(1996). Kolektif Kimlik. İstanbul:Sistem Yayıncılık
  • Elma,C.&Demir,K.(2000).Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar.Ankara: Anı Yayıncılık
  • Hepkon,Z.(2004).İstanbul
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi.
  • http://www.iticu.edu.tr/kutuphane/dergi/d4/M00059.pdf
  • Görpe, S. (2001). Halkla ilişkiler Kavramları. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları
  • Okay, A.(2003). Kurum Kimliği. İstanbul: Mediacat Kitapları
  • Okay, A.& Okay, A.(2002). Halkla İlişkiler, Kavram, Strateji ve Uygulamalar, İstanbul: Der Yayınevi
  • Olins, W. (1990). Guide to Corporate İdentity.London: Black Bear Pres
  • Özüpek, N. M. (2005).Kurum imajı ve sosyal sorumluluk.Konya: Tablet Kitapevi
  • Peltekoğlu, F.(2001). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Yayınları
Year 2007, Issue: 17, 385 - 391, 01.02.2007

Abstract

Nowadays, many corporations have been producing similar goods and services. In such cases, corporations have been presenting components which are suitable for a certain number of visual elements, institutional design, institutional communication, institutional image, institutional behavior and institutional philosophy with the aim of being preferred by the consumers. Being planned and conscious, corporations try to be different in order to create demand for their goods and services that they have been produced. They put forth some strategies in the corporation so that employees integrate with the foundation; as for outside of the corporation, they do that in order to be distinguished from the rivals. The aim of our work is directed towards determining the corporate identity strategies

References

  • Ak, M.(1998).Kurumsal Kimlik ve İmaj.İstanbul:Işıl Ofset
  • Bilgin, N.(1996). Kolektif Kimlik. İstanbul:Sistem Yayıncılık
  • Elma,C.&Demir,K.(2000).Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar.Ankara: Anı Yayıncılık
  • Hepkon,Z.(2004).İstanbul
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi.
  • http://www.iticu.edu.tr/kutuphane/dergi/d4/M00059.pdf
  • Görpe, S. (2001). Halkla ilişkiler Kavramları. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları
  • Okay, A.(2003). Kurum Kimliği. İstanbul: Mediacat Kitapları
  • Okay, A.& Okay, A.(2002). Halkla İlişkiler, Kavram, Strateji ve Uygulamalar, İstanbul: Der Yayınevi
  • Olins, W. (1990). Guide to Corporate İdentity.London: Black Bear Pres
  • Özüpek, N. M. (2005).Kurum imajı ve sosyal sorumluluk.Konya: Tablet Kitapevi
  • Peltekoğlu, F.(2001). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Yayınları
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ali Korkmaz This is me

Publication Date February 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Issue: 17

Cite

APA Korkmaz, A. (2007). YAZILI BASINDA KURUM KİMLİĞİNİN OLUŞTURULMASI SÜRECİNDE KURUM KİMLİĞİ STRATEJİSİNİN BELİRLENMESİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(17), 385-391.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License