BibTex RIS Cite

RİKSON’UN PSİKOSOSYAL GELİŞİM DÖNEMLERİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE’YE UYARLAMA, GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI

Year 2008, Issue: 19, 53 - 60, 01.02.2008

Abstract

Bu araştırmada, Erikson’un psikososyal gelişim dönemleri ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları233 üniversite öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliği Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısıve testin tekrarıyöntemleriyle yapılmıştır. Geçerliği ise kapsam geçerliği yolu ile bulunmuştur. Elde edilen bulgular, Erikson’un psikososyal gelişim dönemleri ölçeğinin Türk öğrenciler üzerinde geçerli ve güvenilir olarak kullanılabileceğini göstermektedir.

References

  • Allison B.N. ve Schultz J.B. (2001). Interpersonal Identity Formation During Early Adolescence. Adolescence. 36, 143.
  • Arı, R. (2005). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Arı, R.; Üre, Ö.; Yılmaz, H. (1998).Gelişim ve Öğrenme, Konya: Mikro Yayınları
  • Bacanlı, Hasan. (2002).Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Dereboy, İ.F. (1993). Kimlik bocalaması, Anlamak, Tanımak, Ele Almak. Malatya: Özmert Ofset.
  • Dereboy. İ.F. ve Dereboy, Ç. (1997). Batılılaşma ve Kimlik Direnci- Psikososyal Bir Yaklaşım. Cumhuriyet, Demokrasi ve Kimlik. Yayına hazırlayan: Nuri Bilgin. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Erikson, E.H. (1968). Identity: Youth and Crisis. New York: W.W. Norton&Company,Inc.
  • Erikson, E.H. (1980). Identity and Life Cycle. New York: W. W. Norton&Company,Inc.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özbay, Y. (2003).Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Trabzon: İber Matbaacılık
  • Rosenthal, D.R., Gurney, R.M. ve Moore, S.M. (1981). From Trust to Intimacy: A New Inventory for Examing Erikson’s Stage of Psychosocial Development. Journal of Youth and Adolescence. Vol. 10, No. 6
Year 2008, Issue: 19, 53 - 60, 01.02.2008

Abstract

In the present investigation the Turkish standardization and the reliability and validity studies of the Erikson psychosocial stage inventory EPSI on 233 undergraduate students were done. For reliability, Cronbach Alpha internal consistency and test-retest; and for validity, content validity was utilized. Findings show that this inventory can be used acceptable level of validity and reliability for Turkish Undergraduate students

References

  • Allison B.N. ve Schultz J.B. (2001). Interpersonal Identity Formation During Early Adolescence. Adolescence. 36, 143.
  • Arı, R. (2005). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Arı, R.; Üre, Ö.; Yılmaz, H. (1998).Gelişim ve Öğrenme, Konya: Mikro Yayınları
  • Bacanlı, Hasan. (2002).Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Dereboy, İ.F. (1993). Kimlik bocalaması, Anlamak, Tanımak, Ele Almak. Malatya: Özmert Ofset.
  • Dereboy. İ.F. ve Dereboy, Ç. (1997). Batılılaşma ve Kimlik Direnci- Psikososyal Bir Yaklaşım. Cumhuriyet, Demokrasi ve Kimlik. Yayına hazırlayan: Nuri Bilgin. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Erikson, E.H. (1968). Identity: Youth and Crisis. New York: W.W. Norton&Company,Inc.
  • Erikson, E.H. (1980). Identity and Life Cycle. New York: W. W. Norton&Company,Inc.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özbay, Y. (2003).Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Trabzon: İber Matbaacılık
  • Rosenthal, D.R., Gurney, R.M. ve Moore, S.M. (1981). From Trust to Intimacy: A New Inventory for Examing Erikson’s Stage of Psychosocial Development. Journal of Youth and Adolescence. Vol. 10, No. 6
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Emel Arslan This is me

Publication Date February 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Issue: 19

Cite

APA Arslan, E. (2008). RİKSON’UN PSİKOSOSYAL GELİŞİM DÖNEMLERİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE’YE UYARLAMA, GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(19), 53-60.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License