Bu araştırmada, Erikson’un psikososyal gelişim dönemleri ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları233 üniversite öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliği Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısıve testin tekrarıyöntemleriyle yapılmıştır. Geçerliği ise kapsam geçerliği yolu ile bulunmuştur. Elde edilen bulgular, Erikson’un psikososyal gelişim dönemleri ölçeğinin Türk öğrenciler üzerinde geçerli ve güvenilir olarak kullanılabileceğini göstermektedir.
In the present investigation the Turkish standardization and the reliability and validity studies of the Erikson psychosocial stage inventory EPSI on 233 undergraduate students were done. For reliability, Cronbach Alpha internal consistency and test-retest; and for validity, content validity was utilized. Findings show that this inventory can be used acceptable level of validity and reliability for Turkish Undergraduate students
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 19 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License