BibTex RIS Kaynak Göster

RİKSON’UN PSİKOSOSYAL GELİŞİM DÖNEMLERİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE’YE UYARLAMA, GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI

Yıl 2008, Sayı: 19, 53 - 60, 01.02.2008

Öz

Bu araştırmada, Erikson’un psikososyal gelişim dönemleri ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları233 üniversite öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliği Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısıve testin tekrarıyöntemleriyle yapılmıştır. Geçerliği ise kapsam geçerliği yolu ile bulunmuştur. Elde edilen bulgular, Erikson’un psikososyal gelişim dönemleri ölçeğinin Türk öğrenciler üzerinde geçerli ve güvenilir olarak kullanılabileceğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Allison B.N. ve Schultz J.B. (2001). Interpersonal Identity Formation During Early Adolescence. Adolescence. 36, 143.
  • Arı, R. (2005). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Arı, R.; Üre, Ö.; Yılmaz, H. (1998).Gelişim ve Öğrenme, Konya: Mikro Yayınları
  • Bacanlı, Hasan. (2002).Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Dereboy, İ.F. (1993). Kimlik bocalaması, Anlamak, Tanımak, Ele Almak. Malatya: Özmert Ofset.
  • Dereboy. İ.F. ve Dereboy, Ç. (1997). Batılılaşma ve Kimlik Direnci- Psikososyal Bir Yaklaşım. Cumhuriyet, Demokrasi ve Kimlik. Yayına hazırlayan: Nuri Bilgin. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Erikson, E.H. (1968). Identity: Youth and Crisis. New York: W.W. Norton&Company,Inc.
  • Erikson, E.H. (1980). Identity and Life Cycle. New York: W. W. Norton&Company,Inc.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özbay, Y. (2003).Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Trabzon: İber Matbaacılık
  • Rosenthal, D.R., Gurney, R.M. ve Moore, S.M. (1981). From Trust to Intimacy: A New Inventory for Examing Erikson’s Stage of Psychosocial Development. Journal of Youth and Adolescence. Vol. 10, No. 6
Yıl 2008, Sayı: 19, 53 - 60, 01.02.2008

Öz

In the present investigation the Turkish standardization and the reliability and validity studies of the Erikson psychosocial stage inventory EPSI on 233 undergraduate students were done. For reliability, Cronbach Alpha internal consistency and test-retest; and for validity, content validity was utilized. Findings show that this inventory can be used acceptable level of validity and reliability for Turkish Undergraduate students

Kaynakça

  • Allison B.N. ve Schultz J.B. (2001). Interpersonal Identity Formation During Early Adolescence. Adolescence. 36, 143.
  • Arı, R. (2005). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Arı, R.; Üre, Ö.; Yılmaz, H. (1998).Gelişim ve Öğrenme, Konya: Mikro Yayınları
  • Bacanlı, Hasan. (2002).Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Dereboy, İ.F. (1993). Kimlik bocalaması, Anlamak, Tanımak, Ele Almak. Malatya: Özmert Ofset.
  • Dereboy. İ.F. ve Dereboy, Ç. (1997). Batılılaşma ve Kimlik Direnci- Psikososyal Bir Yaklaşım. Cumhuriyet, Demokrasi ve Kimlik. Yayına hazırlayan: Nuri Bilgin. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Erikson, E.H. (1968). Identity: Youth and Crisis. New York: W.W. Norton&Company,Inc.
  • Erikson, E.H. (1980). Identity and Life Cycle. New York: W. W. Norton&Company,Inc.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özbay, Y. (2003).Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Trabzon: İber Matbaacılık
  • Rosenthal, D.R., Gurney, R.M. ve Moore, S.M. (1981). From Trust to Intimacy: A New Inventory for Examing Erikson’s Stage of Psychosocial Development. Journal of Youth and Adolescence. Vol. 10, No. 6
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Emel Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Arslan, E. (2008). RİKSON’UN PSİKOSOSYAL GELİŞİM DÖNEMLERİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE’YE UYARLAMA, GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(19), 53-60.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.