Research Article
BibTex RIS Cite

Erasmus+ Programında Üniversite Öğrencilerinin Dijital Hazırlılık Durumları: Türkiye, İtalya ve İspanya Örneği

Year 2022, Issue: 47, 328 - 341, 25.04.2022
https://doi.org/10.52642/susbed.1029962

Abstract

Avrupa Komisyonunu öncelikli alanlarından biri olan dijitalleşme, Yükseköğretim Kurumları'nda Erasmus+ programının dijital dönüşümü üzerinde etkilerini göstermeye başlamıştır. 2019 yılı rakamları ile yaklaşık 940 bin öğrencinin katıldığı bir programda hareketlilik ile ilgili tüm işlerin dijital ortamda yürütülmesi sürecinin, yükseköğretim kurumlarının mevcut iş yüküne olumlu katkı sağlaması beklenirken, diğer taraftan da süreci ilgilendiren tüm paydaşların bu dönüşüm sürecine ilişkin gereklilikleri yerine getirmesini zorunlu kılmaktadır. 2021 yılında kağıtsız erasmus süreçlerinin zorunlu olarak kullanılacağı dikkate alındığında bu sürecin merkezinde olan öğrencilerin ne kadar hazır oldukları üzerinde durulması ve tartışılması gereken önemli meselelerden biridir. Bu kapsamda çalışmada öğrencilerin Erasmus + programının dijital dönüşümüne ilişkin motivasyonlarını ortaya koyma amacı doğrultusunda 2021 yılının şubat ve mart ayları arasında İspanya, İtalya ve Türkiye’den öğrencilerin bulunduğu toplamda 187 kişiye anket çalışması uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler Çalışmanın sonucunda öğrencilerin dijital becerilerinin Erasmus programının dijital dönüşüm sürecini etkileyen en önemli konulardan biri olduğu vurgulanmıştır. Buna paralel olarak uygulamalı dijital platformların tanıtılan eğitimlerin öğrencilerin hızla değişen bu dijital çağa uyum sağlama motivasyonunu önemli ölçüde artırabileceği söylenebilir. Çalışmada bir diğer önemli sonuç, yükseköğretim kurumlarının Erasmus+ Programını düzenlemeleri ile önemli ölçüde etkileşime girmesi nedeniyle her üç ülkedeki dijital hazırlık seviyesinin hemen hemen aynı olması ve sürece ilişkin uygulamalı eğitimlerin öğrenci motivasyonunu arttırabileceğidir.

Thanks

Bu çalışmanın anket verilerinin elde edilmesinde kısmen Erasmus+ KA2 SUDTE projesinin Masabaşı Araştırma Raporundan faydalanılmıştır. Bu nedenle yazarlar 2020-1-TR01-KA203 numaralı projenin koordinatörü olan Doç. Abdulkadir GÖLCÜ'ye bu eserde materyalin çoğaltılmasına izin verdiği için teşekkür eder.

References

  • Gordon, R. (2021). How COVID-19 is reshaping higher education. CPA Australia, https://www.intheblack.com/articles/2021/02/01/reshaping-higher-education, Viewed on 03/09/2021
  • Kavrar, Ö. (2021). Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm: Dijital Olgunluk ve Değişim Yönetimi. (Editor: Usta Sefa, Kocaoğlu Mustafa), Kurumsal Bilgi Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi, 341-358.
  • Kharkivska, A. A., Molchaniuk, O. V., Prokopenko, M. O., Palchyk, O. O., Kadenko, I. V. & Borzyk, O. B. (2021). Transformation of student-centred approach in the context of digitalisation of education. Apuntes Universitarios, 11 (4), 323-341.
  • Kotter, J. P. (1996). Leading Change. Brighton: MA: Harvard Business Press.
  • Monteiro, A. R. & Leite, C. (2021). Digital literacies in higher education: skills, uses, opportunities and obstacles to digital transformation. Red-Revista De Educacion a Distancia, 21 (65), 1-20. doi: https://doi.org/10.6018/red.438721
  • Rodriguez-Moreno, J., Ortiz-Colon, A. M., Cordon-Pozo, E. & Agreda-Montoro, M. (2021). The influence of digital tools and social networks on the digital competence of university students during covid-19 pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18 (6), 1-18. doi: https://doi.org/10.3390/ijerph18062835
  • Tejedor, S., Cervi, L., Perez-Escoda, A. & Jumbo, F. T. (2020). Digital literacy and higher education During covid-19 lockdown: spain, italy, and ecuador. Publications, 8 (4), 1-17. doi: doi:10.3390/publications8040048
  • Webb, A., McQuaid, R. W. & Webster, C. W. R. (2021). Moving learning online and the COVID-19 pandemic: a university response. World Journal of Science Technology and Sustainable Development, 18 (1), 1-19. doi: 10.1108/WJSTSD-11-2020-0090
  • West-Communication (2016). Business Communications Essentials for Digital Transformation: White paper.
  • Wolford, B. (2021). What is GDPR, the EU’s new data protection law?. https://gdpr.eu/what-is-gdpr viewed on 05/09/2021.

Digitalisation Readiness of University Students in Erasmus+: A Case Study of Turkey, Italy and Spain

Year 2022, Issue: 47, 328 - 341, 25.04.2022
https://doi.org/10.52642/susbed.1029962

Abstract

Digitalisation, one of the priority areas of the European Commission, has started to show its effects on the digital transformation of the Erasmus+ programme in Higher Education Institutions. In a programme involving by approximately 940 thousand students according to the 2019 figures, the process of handling all mobility-related works in digital platforms is expected to contribute positively to the current workload of higher education institutions. However, it obliges all stakeholders involved in the process to fulfill the requirements for this transformation process. The readiness of the students, who are at the center of this process, is one of the important issues that should be investigated. In this study, it is aimed to comparatively reveal the degree of readiness of the students for the digital transformation of the Erasmus+ programme. In this direction, a questionnaire was applied to a total of 187 students from Spain, Italy, and Turkey, between February and March 2021. In conclusion, the digital skills of the students are one of the most important issues affecting the digital transformation process of the Erasmus+ programme. The level of digital readiness in all three countries are similar since the HEIs are highly interacted by the regulations of Erasmus+ programme.

References

  • Gordon, R. (2021). How COVID-19 is reshaping higher education. CPA Australia, https://www.intheblack.com/articles/2021/02/01/reshaping-higher-education, Viewed on 03/09/2021
  • Kavrar, Ö. (2021). Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm: Dijital Olgunluk ve Değişim Yönetimi. (Editor: Usta Sefa, Kocaoğlu Mustafa), Kurumsal Bilgi Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi, 341-358.
  • Kharkivska, A. A., Molchaniuk, O. V., Prokopenko, M. O., Palchyk, O. O., Kadenko, I. V. & Borzyk, O. B. (2021). Transformation of student-centred approach in the context of digitalisation of education. Apuntes Universitarios, 11 (4), 323-341.
  • Kotter, J. P. (1996). Leading Change. Brighton: MA: Harvard Business Press.
  • Monteiro, A. R. & Leite, C. (2021). Digital literacies in higher education: skills, uses, opportunities and obstacles to digital transformation. Red-Revista De Educacion a Distancia, 21 (65), 1-20. doi: https://doi.org/10.6018/red.438721
  • Rodriguez-Moreno, J., Ortiz-Colon, A. M., Cordon-Pozo, E. & Agreda-Montoro, M. (2021). The influence of digital tools and social networks on the digital competence of university students during covid-19 pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18 (6), 1-18. doi: https://doi.org/10.3390/ijerph18062835
  • Tejedor, S., Cervi, L., Perez-Escoda, A. & Jumbo, F. T. (2020). Digital literacy and higher education During covid-19 lockdown: spain, italy, and ecuador. Publications, 8 (4), 1-17. doi: doi:10.3390/publications8040048
  • Webb, A., McQuaid, R. W. & Webster, C. W. R. (2021). Moving learning online and the COVID-19 pandemic: a university response. World Journal of Science Technology and Sustainable Development, 18 (1), 1-19. doi: 10.1108/WJSTSD-11-2020-0090
  • West-Communication (2016). Business Communications Essentials for Digital Transformation: White paper.
  • Wolford, B. (2021). What is GDPR, the EU’s new data protection law?. https://gdpr.eu/what-is-gdpr viewed on 05/09/2021.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Regional Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Ömer Kavrar 0000-0003-3295-6093

Seda Çankaya 0000-0001-6977-300X

Publication Date April 25, 2022
Submission Date November 30, 2021
Published in Issue Year 2022 Issue: 47

Cite

APA Kavrar, Ö., & Çankaya, S. (2022). Digitalisation Readiness of University Students in Erasmus+: A Case Study of Turkey, Italy and Spain. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(47), 328-341. https://doi.org/10.52642/susbed.1029962

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License