Hemşirelik öğrencilerinin stresi etkin yönetmesi, yaşanan stresin bireysel sorunlara sebep olması ve hasta ile etkileşime yansıyan olumsuz sonuçlarından dolayı oldukça önemlidir. Bu çalışma ile çevirim içi stresle baş etme dersinin öğrenci hemşirelerin kişilik tiplerine (A veya B) göre algıladıkları stres ve otomatik düşüncelerine etkisi incelenmiştir. Ön test, son test ölçümlü, yarı deneysel desende olan bu araştırma stresle baş etme dersine kayıtlı olan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 90 öğrenci hemşire ile yapılmıştır. Veriler Tanıtıcı Bilgi Formu, Kişilik Tipi Ölçeği, Algılanan Stres Ölçeği-10 ve Otomatik Düşünceler Ölçeği ile çevirim içi olarak toplanmıştır. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler ve bağımlı örneklem t testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %53,3’ü A tipi, %46,7’si B tipidir. Stresle baş etme dersi sonunda A tipi olan ve tüm öğrencilerin algıladıkları stres puanları, B tipi olan ve tüm öğrencilerin otomatik düşünce puanları önemli düzeyde azalmıştır (p<0.05). Çevirimiçi eğitimin stresle başa çıkma gibi kişisel gelişimi destekleyen dersler için uygun bir yöntem olduğu söylenebilir.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Bireysel Araştırmalar Proje Birimi
SYO.A4.21.003
It is very important for nursing students to manage stress effectively, because of the stress caused by the individual problems and the negative consequences reflected in the interaction with the patient. This study analyzed whether the ‘coping with stress’ online course had any effect on the perceived stress levels and automatic thoughts of nursing students based on their behavioral patterns (A or B). This pretest-posttest quasi-experimental research was conducted with 90 students. Data were collected online, using a Personal Information Form, the type-A Personality Scale, the Perceived Stress Scale-10, and the Automatic Thoughts Questionnaire. Descriptive statistics and dependent samples t-test were used in the data analysis. Of the participants, 53.2% had type-A and 46.7% had type-B personalities. After the course, there were significant decreases in mean perceived stress scores of type-A and all nursing students and mean automatic thoughts scores of type-B and all nursing students (p<0.05). It can be said that online education is a suitable method for courses that support personal development such as coping with stress.
SYO.A4.21.003
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | SYO.A4.21.003 |
Publication Date | August 29, 2022 |
Submission Date | April 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 48 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License