Öğretmenler
için mesleki gelişim günümüz dünyasında büyük önem arz etmektedir. Öğretmenler
çağın hızla gelişen teknoloji ve iletişim aletleri nedeniyle birincil bilgi
kaynağı olmaktan uzaklaşmaktadırlar. Bir lider olması gereken okul
müdürlerinin, okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleki gelişimlerine
katkısı ve desteği ne kadar yüksek olursa, öğretmenlerin mesleki gelişim
faaliyetlerinden elde edecekleri kazanımın da o denli yüksek olması
beklenebilir. Bu çalışmada için 28 maddeye sahip olan Likert tipi bir ölçek
geliştirilmiştir. Bu çalışma ile öğretmenlerin mesleki gelişimlerine, okul
müdürlerinin katkısının ne ve ne düzeyde olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Yapılan analizlere göre öğretmenlerin algısına göre okul müdürlerinin
öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkısının anlamlı olarak farklılaştığı tek
değişkenin okul türü olduğu görülmüştür. İlkokul, ortaokul ve liselerde görev
yapan okul müdürlerinin öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine katkılarının
öğretmenlere göre anlamlı olarak farklılaştığı, diğer değişkenlere göre ise
(cinsiyet, yaş, kıdem, branş) anlamlı bir farklılığın olmadığı çalışma
neticesinde ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | October 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 12 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.