2011 yılında Milli Eğitim Bakanlığının Eğitim Bilişim Ağı olarak adlandırdığı, öğrencilerin gelişimlerine, düzey farklılıklarına ve öğrenme stillerine yönelik katkıda bulunmak amacıyla e- içeriklerin yer aldığı, sosyal bir öğrenme ağı olan çevrim içi bir eğitim platformu geliştirilmiştir. Genel anlamda EBA çeşitli, bol ve eğitici-öğretici içerikler sunmak, eğitimde bilişim teknolojilerinin uygulanmasına yardımcı olmak, öğretmen ve öğrencilerin ders içeriklerine yönelik ihtiyaçlarını karşılamak, öğrenilen bilginin aynı zamanda yeniden yapılandırılmasını ve bilgiden bilgi üretebilmeyi sağlamak, değişik öğrenme yöntemlerine hitap ederek öğrencilere destek olmayı ve teknolojiyi daha çok bir araç olarak kullanmayı amaçlayarak geliştirilmiştir (MEB, 2016). Yapılan bu çalışma eğitim bilişim ağı portalının öğrenci başarısı üzerindeki etkisini belirlemek için planlanmış ve Fen bilimleri derslerinde 6. sınıf öğrencilerinin “Güneş sistemi ve tutulmalar” ünitesinin konularının işlenmesinde eğitim bilişim ağını kullanmanın öğrenci başarısını nasıl etkilediğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, yarı deneysel desen modeli kullanılarak çalışma uygulanmıştır. Yapılan çalışma, Bitlis ilinin Tatvan ilçesindeki bir okulun 6. sınıfında okuyan 60 (deney grubu:30; kontrol grubu:30) öğrenciye uygulanmıştır. İki grubun da öğretimden önceki karne notları kıyaslanmış olup başarı seviyelerinin aynı olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada, eğitim bilişim ağı platformu tercih edilerek konu anlatılan öğrenciler ile 2018 fen bilimleri ders müfredatına yönelik konuların anlatıldığı öğrencilerin müfredat konusu ile ilgili başrı testi puanları arasında anlamlı olarak bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiş, verilerin istatistiksel sonuçları SPSS 23.0 paket programına göre değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, deney grubu öğrencilerinin eğitim bilişim ağında müfredat konusuna yönelik içerikler sunulduktan sonra kontrol grubu öğrencilerine göre başarı testi puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar göre, eğitim ortamlarında eğitim bilişim ağı’ kullanan öğrencilerin kullanmayan öğrencilere göre “Güneş sistemi ve Tutulmalar” ünitesindeki akademik başarı testi üzerinde olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) bilişim teknolojileri güneş sistemi ve tutulmalar ortaokul fen bilimleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 17, 2020 |
Submission Date | April 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 15 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.