Bu çalışmada sosyoloji eğitiminin en önemli araçlarından birisi olan sosyolojiye giriş ders kitaplarının bibliyografik bir değerlendirmesi amaçlanmıştır. Tespit edilebilen ve incelenebilen eserler, yazarların soyadları baz alınarak alfabetik olarak sıralanmış ve her birisi, muhtevaları, eserlere hakim olan yaklaşım biçimleri, kurguları, üslup ve dil özellikleri bakımından değerlendirilmeye çalışılmıştır.
In this article it was aimed to evaluate bibliographically the introductory textbooks to sociology, one of the indispensable tools in the education of sociology. The specified and evaluated textbooks were given alphabetically on the basis of the surnames of their authors, and each of them was tried to be analyzed in terms of its content and perspective, its genre and characteristics of language, and how it was constructed.
Other ID | JA34EC25HS |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2008 |
Submission Date | May 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 11 |