İnsan değerli ve önemli bir varlıktır. Değer sahip olunan maddi ve manevi ögeler bütünü olarak ifade edilebilir. Değerler eğitimi, bireye değerleri kazandırmaya yönelik olarak gerçekleştirilen eğitim faaliyetidir. Değerler farklı şekillerde sınıflandırılmıştır. Spranger değerleri altı temel gruba ayırmıştır. Bunlar: estetik, bilimsel, ekonomik, siyasi, sosyal ve dini değer gruplarıdır. Bu araştırmada ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersi programında kazanım-değer ilişkisi analiz edilmiştir. Bu analizde Spranger’in değer sınıflamasına ahlaki değer ve milli değer katagorisi eklenerek 8 farklı kategori oluşturulmuştur. Bu araştırma betimlemeye dayalı nitel bir araştırmadır ve doküman analizi tekniği kullanılmıştır. DKAB programında kazanımların % 64, 4’ ü (29) dini değer, % 20 si (9) sosyal değer, % 8,8’ i (4) ahlaki değer, % 4,4’ ü (2) milli değer, % 2,2’ si (1) bilimsel değer kategorisindedir. Programda estetik, ekonomik ve politik değer kategorisinde kazanım tespit edilememiştir. Sosyal Bilgiler dersi programında kazanımların % 26, 1’ i (17) bilimsel değer, % 20’ si (13) sosyal değer, % 15,3’ ü (10) milli değer, % 15,3’ ü (10) ekonomik değer, % 13,8’ i (9) politik değer, % 7,6’ sı (5) ahlaki değer, % 1,5’ i (1) estetik değer kategorisindedir. Programında dini değer kategorisinde kazanım tespit edilememiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |