Research Article
BibTex RIS Cite

PRİAPOS KÜLTÜ

Year 2004, Volume: 23 Issue: 35, 31 - 44, 01.05.2004
https://doi.org/10.1501/Tarar_0000000190

Abstract

Priapos, hayvan, bitki ve insanlar için bereket ve bolluk getiren, insanları
kötülüklerden koruyan bir tanrıdır. Hemen hemen bütün kaynaklar Tanrı 'nın,
Hellespontos 'un Asya yakasından geldiğini belirtirler. Özellikle Lampsakos,
Priapos 'un doğum yeri olmakla övünmüştür.
Priapos, bazı kaynaklarda Dionysos ve Aphrodite 'nin oğlu olarak
geçmektedir. Bazı kaynaklar ise, annesi olarak Nympha Chione, Dione veya
Perkote 'yi ve babası olarak da Hermes, Adonis ve hatta Zeus 'u göstermektedir.
Lampsakoslu Tanrının kültü helenistik dönemde yaygınlaşmıştır.
Tanrı 'ya sadece şehirlerde değil, her yerde, özellikle bağlarda, bahçelerde
tapınılmıştır. Keçilerin, koyunların ve arı sürülerinin bulunduğu otlaklarda
saygı gösterilmiştir. Aynı zamanda denizcilerin ve balıkçı/arın koruyucusu
olarak tanınmıştır. O'nun koruma fonksiyonu sadece tarlalar, bahçeler,
bağlardaki bitki ve hayvanları hırsızlardan korumakla kalmamış, aynı zamnda
aile çevresine ve mezara kadar uzanmıştır. Priapos her şeyden önce cinsi güce
dayanan, iyileştirici güce sahiptir. O özellikle kadınların koruyucusu olarak
bilinir. İnsanları kötülüklere karşı koruyan Tanrı, onlara maddi bolluğu da
sağlar. Bu kapsamlı koruma ve bollukfonksiyonları, Priapos 'un tabiatın simgesi
olmasına neden olmuştur. Aynı zamanda dünyanın yaratıcısı olarak
değerlendirilmiştir 

PRİAPOS KÜLTÜ

Year 2004, Volume: 23 Issue: 35, 31 - 44, 01.05.2004
https://doi.org/10.1501/Tarar_0000000190

Abstract

Priapos, hayvan, bitki ve insanlar için bereket ve bolluk getiren, insanları kötülüklerden koruyan bir tanrıdır. Hemen hemen bütün kaynaklar Tanrı 'nın, Hellespontos 'un Asya yakasından geldiğini belirtirler. Özellikle Lampsakos, Priapos 'un doğum yeri olmakla övünmüştür. Priapos, bazı kaynaklarda Dionysos ve Aphrodite 'nin oğlu olarak geçmektedir. Bazı kaynaklar ise, annesi olarak Nympha Chione, Dione veya Perkote 'yi ve babası olarak da Hermes, Adonis ve hatta Zeus 'u göstermektedir. Lampsakoslu Tanrının kültü helenistik dönemde yaygınlaşmıştır. Tanrı 'ya sadece şehirlerde değil, her yerde, özellikle bağlarda, bahçelerde tapınılmıştır. Keçilerin, koyunların ve arı sürülerinin bulunduğu otlaklarda saygı gösterilmiştir. Aynı zamanda denizcilerin ve balıkçı/arın koruyucusu olarak tanınmıştır. O'nun koruma fonksiyonu sadece tarlalar, bahçeler, bağlardaki bitki ve hayvanları hırsızlardan korumakla kalmamış, aynı zamnda aile çevresine ve mezara kadar uzanmıştır. Priapos her şeyden önce cinsi güce dayanan, iyileştirici güce sahiptir. O özellikle kadınların koruyucusu olarak bilinir. İnsanları kötülüklere karşı koruyan Tanrı, onlara maddi bolluğu da sağlar. Bu kapsamlı koruma ve bollukfonksiyonları, Priapos 'un tabiatın simgesi olmasına neden olmuştur. Aynı zamanda dünyanın yaratıcısı olarak değerlendirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Archaeology
Journal Section Research Article
Authors

Hülya Boyana This is me

Publication Date May 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 23 Issue: 35

Cite

APA Boyana, H. (2004). PRİAPOS KÜLTÜ. Tarih Araştırmaları Dergisi, 23(35), 31-44. https://doi.org/10.1501/Tarar_0000000190
AMA Boyana H. PRİAPOS KÜLTÜ. TAD. May 2004;23(35):31-44. doi:10.1501/Tarar_0000000190
Chicago Boyana, Hülya. “PRİAPOS KÜLTÜ”. Tarih Araştırmaları Dergisi 23, no. 35 (May 2004): 31-44. https://doi.org/10.1501/Tarar_0000000190.
EndNote Boyana H (May 1, 2004) PRİAPOS KÜLTÜ. Tarih Araştırmaları Dergisi 23 35 31–44.
IEEE H. Boyana, “PRİAPOS KÜLTÜ”, TAD, vol. 23, no. 35, pp. 31–44, 2004, doi: 10.1501/Tarar_0000000190.
ISNAD Boyana, Hülya. “PRİAPOS KÜLTÜ”. Tarih Araştırmaları Dergisi 23/35 (May 2004), 31-44. https://doi.org/10.1501/Tarar_0000000190.
JAMA Boyana H. PRİAPOS KÜLTÜ. TAD. 2004;23:31–44.
MLA Boyana, Hülya. “PRİAPOS KÜLTÜ”. Tarih Araştırmaları Dergisi, vol. 23, no. 35, 2004, pp. 31-44, doi:10.1501/Tarar_0000000190.
Vancouver Boyana H. PRİAPOS KÜLTÜ. TAD. 2004;23(35):31-44.