Geçenlerde Selanik’in genç bir mecmûasında târihin mazarrat ve
fâidesine dâir yazılmış bir iki maḳāleyi dikkatle okumuştum. Bunlar, senelerden
beri Makedonya’nın yaşadığı hayât-ı müstesnâ tesîriyle Osmanlı vilâyetleri
içinde nispeten parlak zekâlar yetiştiren Selanik’in faal bir dimâğının mahsûlü
idi. Fikirler mücerret “Abstrait”
olmaktan kurtulmayınca beşeriyyet için müfît olamazlar. Safahât-ı fikriyye kara topraklar üzerinde yaşayacak bir
iklim bulduktan sonra mahsûldar ve müfîttir. Bu ciheti, bilhassa nazar-ı
dikkate alalım. Eğer târihin bizde tesîri, aksülamelleri -daha meçhûl olarak-
zarar ve fâidesi teşrîh edilmiş olsaydı, öyle ümît ederim ki, daha fiili,
binâenaleyh daha müsmir uğraşılmış olacaktı. Târih muzırdır; hangi ırklar ve
hangi fikirler için? Târih nasıl şerâit altında müfîttir? Bu suâlleri ben,
heyet-i içtimâiyyemize hitâp ettim. Bu heyet-i içtimâiyyenin efrâtından
bulunduğum için hisseme düşen cevâpları veriyorum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Çeviri |
Translators |
Haluk Kayıcı This is me |
Publication Date | June 26, 2019 |
Acceptance Date | June 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
Ethical Committee Approval
With the decision of ULAKBİM on February 25th, 2020, there is a condition that "All the disciplines of science (including social sciences), there should be an Ethical Committee Approval for research involving human and animal (clinical and experimental) separately and this approval must be mentioned in the article and it should be documented". The research conducted by quantitative or qualitative approaches which require data collection such as questionnaire, interview, observation, focus group study, the experiment is regarded under the aforementioned content.