Hayat bilgisi dersi kapsamını oluşturan düşünce ve değerler hayat bilgisi öğretim programlarında kişisel nitelikler ya da değerler başlığı altında ele alınmaktadır. Hayat bilgisi dersi ile kazandırılması öngörülen değerlerden biri de vatanseverliktir. Vatanseverlik bireyin ülkesine kuvvetli bir bağ ile bağlı olmasına, onu koruma, geliştirme ve onun ilelebet varlığını sürdürmesine kendini adamış olma ile ilgilidir. Bu araştırmanın temel amacı, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin yazılı ifadeler ve resimli betimlemeler ile vatanseverlik değerini nasıl ifade ettiklerinin tespit edilmesidir. Betimsel yöntemin kullanıldığı araştırmada veriler bir adet açık uçlu soru ve bu soru ile ilgili bir adet resim çiziminden oluşan veri toplama formu ile toplanmıştır. Kolay ulaşılabilir örnekleme tekniği ile oluşturulan örneklem, Kırşehir ili Kaman ilçesindeki 5 ilkokulun 3. sınıf öğrencilerinden oluşturulmuş ve araştırma sürecine toplam 166 öğrenci katılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için içerik analizi ve görsel analiz tekniği işe koşulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre şu sonuçlara ulaşılmıştır: Vatanseverlik; “vatanı sevmek”, “vatan için canını feda edebilmek”, “vatanı korumak”, “vatanı Atatürk’ün sevdiği gibi sevmek” ve “milletini sevmek” şeklinde yazılı olarak betimlenmiştir. Vatanseverlik;“vatanı korumak”, “bayrağımızı sevmek, istiklal marşımızı coşkuyla söylemek”, “vatan için canını feda edebilmek”, “vatanı Atatürk’ün sevdiği gibi sevmek”, “vatan sevgisi” ve “millî bayramları kutlamak” ile ilgili resimlerle tasvir edilmiştir.
Thoughts and values that constitute the content of Life Studies course are handled under the heading of personal qualities or values in Life Studies course curriculum. One of the envisaged values to be acquired with the Life Studies course is patriotism. Patriotism is related to the commitment of an individual to his country with a strong bond, his dedication to preserve, develop, and sustain its eternal existence. The main purpose of this research is to determine how primary third graders express patriotism with written expressions and pictorial depictions. The descriptive research method is used in this study. Data collection was conducted through a form that consists of an open-ended question and a drawing related to that question. The convenience sampling method was used to select participants. 166 third graders from five elementary schools in Kaman district of Kırşehir province participated in this research study. Data was analyzed through content and visual analyses techniques. The results indicated that students described patriotism as “love of the country”, “giving one’s life for the country”, “protecting the country”, “love the country the way Atatürk did”, and “love of the nation”. On the other hand, students pictured patriotism with drawings that represented “protecting the country”, “love of our flag and singing our national anthem enthusiastically”, “giving one’s life for the country”, “love the country the way Atatürk did” and celebrating national holidays
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |