Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin şiddet eğilimlerini çeşitli değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Üniversite öğrencilerinin şiddet eğilimleri; sınıf düzeyi, yaş, yaşamının çoğunu geçirdiği yerleşim yeri, aile yapısı, kardeş sayısı, ailenin ortalama gelir düzeyi, barınma durumu, akademik ortalama ve yetiştirilme tarzları açısından ele alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilinde bulunan Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Gelişimi Bölümü’nde öğrenim gören 232 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma, nicel tarama yöntemlerinden tarama modeline ve kesitsel tarama desenine göre tasarlanmıştır. Verilerin elde edilmesinde ‘Şiddet Eğilim Ölçeği’ ile araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘Kişisel Bilgi Formu’ kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin normal dağıldığı ortaya konmuş, bu nedenle veriler çoklu karşılaştırmalar için kullanılan tek yönlü varyans analizi ANOVA yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları sonucunda üniversite öğrencilerinin şiddet eğilimlerinin sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği; buna karşın yaşamın çoğunun geçirildiği yerleşim yeri, aile yapısı, kardeş sayısı, ailenin gelir düzeyi, öğrencilerin akademik ortalaması, ebeveynlerinden gördükleri baskın çocuk yetiştirme tutumu, yaş ve barınma durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur.
This study was conducted to investigate the violence tendency of university students according to various variables. Violence tendencies of university students were evaluated in terms of class level, age, place of residence, family structure, number of siblings, average income level of the family, housing status, academic average and upbringing. The study group consisted of 232 undergraduate students who are majoring at the Department of Child Development at Hacettepe University. This study was designed from a quantitative research method to a screening model and a cross-sectional screening pattern. Obtained from the research was analyzed and it was observed that the distribution of the data exhibited a normal distribution. Therefore, the data were analyzed by one-way analysis of variance ANOVA which was used for multiple comparisons. As a result of the findings of the research, it was found that the violence tendencies of university students showed a significant difference according to the grade level. On the other hand, it was found that the other variables such as the the settlement was passed majority of life, family structure, number of siblings, income level of the family, academic average of the students, the dominant child rearing behaviors seen by their parents, age and settlement status did not show a significant difference
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |