The research is a mixed method study that aims to examine the utilisation of social media platforms by undergraduate vocational music education students to improve their instrumental skills from various aspects. The questionnaire form prepared by the researchers was used to collect the quantitative data obtained from the study group and the interview form prepared by the researchers was used to collect qualitative data. The data obtained in the study were analysed bidirectionally as quantitative and qualitative. The quantitative data analysis of the research was carried out by descriptive analysis method. The quantitative data obtained were presented with relevant frequency and percentage calculations. Qualitative data were analysed through content analysis. The data obtained after the analysis were presented to the reader as codes, categories and themes. In the study, quantitative data on the social media platforms that undergraduate students use predominantly when they turn to social media platforms with the motivation of improving their instrument playing skills, the distribution of the main factors in choosing these platforms, and the post owners they follow the most were accessed. In addition, qualitative findings were obtained regarding the reasons why students prefer social media platforms, their opinions on the advantages offered by these platforms, and the effective factors in choosing the music genres on the platforms. As a result of the study, it was seen that students used platforms effectively in developing their instrument playing skills and it was understood that they actively included the content on these platforms in their self-regulated learning processes
-
-
-
Araştırma, lisans düzeyindeki profesyonel müzik öğrencilerinin çalgı becerilerini geliştirmek amacıyla sosyal medya platformlarının kullanımlarını incelemeyi amaçlayan nitel paradigma çerçevesinde hazırlanmış bir durum çalışmasıdır. Araştırmada Türkiye'nin batı, orta, güney ve doğu bölgelerinde lisans düzeyinde mesleki müzik eğitimi veren kurumlara kayıtlı lisans öğrencilerinden veri toplanmıştır. Amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme kullanılarak belirlenen çalışma grubundan elde edilen verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan 'Sosyal Medya Kullanım Formu' kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışmada lisans öğrencilerinin oyun becerilerini geliştirme motivasyonu ile sosyal medya platformlarına yönelmeleri durumunda ağırlıklı olarak başvurdukları sosyal medya platformlarının bu platformları tercih etmelerindeki temel faktörler, en çok takip edilen pay sahipleri, takip edilen müzik türlerinin tercihindeki faktörler ve en çok öğrenilen çalgı teknikleri. Bu platformlardaki içeriklerin informal bir öğrenme ortamı oluşturduğu ve öğrencilere kendi çalgı öğrenmelerini yönetme fırsatı sunduğu gözlemlenmiştir.
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | - |
Early Pub Date | October 29, 2023 |
Publication Date | November 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 3 |