1996’dan yılından bu yana Uluslararası Coğrafya Birliği (IGU) Uluslararası Coğrafya Olimpiyatlarını (iGeo) organize etmektedir. Her ülke kendi ulusal olimpiyatını yaparak 16-19 yaş aralığında coğrafi becerileri üst düzeyde olan en iyi 4 öğrencisini seçerek bu organizasyona katılım gerçekleştirir. iGeo 3 aşamadan oluşmaktadır: yazılı test, multimedya testi ve arazi çalışması. Türkiye Ulusal Takım Seçmeleri IGU üyesi olan Türk Coğrafya Kurumu (TCK) tarafından yapılmaktadır. Rusya’da düzenlenen iGeo2015 için TCK adına ulusal seçmeler tarafımızca hazırlanmış olup (i) bilim sınavı(TR), (ii) multimedya sınavı (EN), (iii) arazi çalışması sınavı (ENG) ve (iv) poster sunumu (ENG) olmak üzere Türkçe ve İngilizce 4 aşamalı olarak yapılmıştır. Türkiye genelinde Ortaöğretim Coğrafya ders içerikleri Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nca 2010 yılında yayımlanan “Coğrafya Dersi Öğretim Programı”na göre planlanmakta; bazı özel okullarda ise International Baccalaureate (IB) programları kapsamında “Bireyler ve Toplumlar” ana başlığı altında şekillendirilmektedir. Ortaöğretim sonrasında üniversite yaşantısını yurtdışında sürdürmeyi planlayan öğrenciler için bazı okullarda ise “Advanced Placement (AP) Human Geography” sınavlarına yönelik ders sonrası alışmaların planlandığı bilinmektedir. Bu öğretim programlarının genel amaçları (öğrencilerde coğrafi düşünce sistemi oluşturulması, coğrafi bakış açısının geliştirilmesi, gözlem, kartografik gösterim ve coğrafi analiz becerilerinin geliştirilmesi vb) birbirleri ile uyum içerisinde görünüyor olmasına karşın “ne öğretildiğinden çok nasıl öğretildiği” ve öğrencilerde kalıcı izli davranış değişikliği gerçekleştirip gerçekleştirmediği tartışma konusudur. Uluslararası Coğrafya Olimpiyatı kapsamındaki günümüz küresel coğrafya yaklaşımlarının ülkemizdeki yansımaları da ayrı bir değerlendirme alanıdır.
IGEO COĞRAFYA OLİMPİYATLARI igeo türkiye coğrafya öğretimi coğrafya eğitimi karşılaştırma coğrafya öğretim programları coğrafya ölçme değerlendirmeleri
Journal Section | Notes |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Acceptance Date | May 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 68 |
Publisher: Turkish Geographical Society