Çocukların doktora getirilmesine neden olan en önemli nedenlerden biri, tekrarlayan ve kronik enfeksiyonlardır. Bu durum çocuk hekimi için de ayırd edici tanı açısından zorlayıcı bir nedendir. Ancak tekrarlayan enfeksiyonla gönderilen çocukların büyük bir kısmı normaldir. Tekrarlayan enfeksiyonlarla değerlendirilen çocuklarda düşünülmesi gereken diğer nedenler atopik hastalıklar, çeşitli anatomik ve fonksiyonel bozukluklar ve primer ve sekonder immün yetmezliklerdir.
Önceleri primer immün yetmezlik hastalıklarının nadir olduğu düşünülürken son yıllarda yeni tanı yöntemleri sayesinde bunların çok daha sık olduğu anlaşılmaktadır. Tekrarlayan enfeksiyonları olan çoğu çocukta ciddi bir immünite eksikliği çıkmamakla birlikte, primer immün yetmezliklerin erken ve doğru olarak tanı alması, erkenden, hayat kurtarıcı ve en uygun tedavilerin verilebilmesi için çok gerekli olduğundan dolayı araştırılmayı gerekli kılmaktadır.
Bu nedenlerle tekrarlayan enfeksiyonları olan çocuklara yaklaşımda, primer immün yetmezliğin uyarıcı belirti ve bulgularına dikkat ederek medikal hikaye ve fizik muayene alınması primer immün yetmezliklerin yakalanabilmesi için gereklidir. Tekrarlayan enfeksiyonları tanımlarken çocuk hekiminin enfeksiyonların yıllık sayısı kadar ciddiyet, süre, tedaviye direnç, izole edilen mikroorganizma türü kadar bunların beklenmeyen komplikasyonları da önemlidir (1).
Dergimizde yayınlanan Cansever M. ve ark (2) çalışmasında da Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi, Çocuk Alerji ve İmmünoloji Bilim Dalında sık enfeksiyon geçirme öyküsü ile gelen hastaların kayıtları geriye dönük olarak değerlendirilerek sık enfeksiyona yol açan risk faktörleri, primer immün yetmezlik uyarı bulgularına da dikkat ederek incelenmiştir.
Yazarlar çalışmanın sonucunda sık enfeksiyon geçiren çocuklarda ayırd edici tanı ve primer immün yetmezliklerin yakalanabilmesi için doğumdan itibaren alınan detaylı bir öykü, fizik muayene ve birincil basamak tarama testlerinin yapılmasının gereğini vurgulayarak çocuk hekimlerinin primer immün yetmezlikler açısından farkındalıklarına katkı sunmaktadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Internal Diseases |
Journal Section | Editorial |
Authors | |
Publication Date | January 27, 2020 |
Submission Date | January 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 14 Issue: 1 |
The publication language of Turkish Journal of Pediatric Disease is English.
Manuscripts submitted to the Turkish Journal of Pediatric Disease will go through a double-blind peer-review process. Each submission will be reviewed by at least two external, independent peer reviewers who are experts in the field, in order to ensure an unbiased evaluation process. The editorial board will invite an external and independent editor to manage the evaluation processes of manuscripts submitted by editors or by the editorial board members of the journal. The Editor in Chief is the final authority in the decision-making process for all submissions. Articles accepted for publication in the Turkish Journal of Pediatrics are put in the order of publication, with at least 10 original articles in each issue, taking into account the acceptance dates. If the articles sent to the reviewers for evaluation are assessed as a senior for publication by the reviewers, the section editor and the editor considering all aspects (originality, high scientific quality and citation potential), it receives publication priority in addition to the articles assigned for the next issue.
The aim of the Turkish Journal of Pediatrics is to publish high-quality original research articles that will contribute to the international literature in the field of general pediatric health and diseases and its sub-branches. It also publishes editorial opinions, letters to the editor, reviews, case reports, book reviews, comments on previously published articles, meeting and conference proceedings, announcements, and biography. In addition to the field of child health and diseases, the journal also includes articles prepared in fields such as surgery, dentistry, public health, nutrition and dietetics, social services, human genetics, basic sciences, psychology, psychiatry, educational sciences, sociology and nursing, provided that they are related to this field. can be published.