Her geçen gün farklı gelişmeleri beraberinde getiren internet teknolojileri, reklam, satış ve pazarlama işlemlerinin de internet üzerinden yapılmasına olanak sağlamıştır. İnternet kullanımının giderek yaygınlaşması ve beraberinde Web 2.0 teknolojilerinin geliştirilmesi, sosyal medya olgusunu doğurmuş, böylelikle interneti ve dolayısıyla sosyal medya mecralarını tercih eden, milyarlarca kullanıcı kitlesini bünyesinde barındıran muazzam bir platform haline getirmiştir. İnternetin yoğun kullanımına paralel olarak ortaya çıkan e-ticaret, ticari alım satım işlemlerinin internet siteleri aracılığıyla yapılmasına imkan sağlamıştır. Her ne kadar klasik ticaret kadar tercih edilmese de, yüzdelik büyüme oranıyla klasik ticaretten daha fazla gelişme gösteren e-ticaret; işlet¬melere ve tüketicilere kazandırdığı faydalar nedeniyle tercih edilebilirlik bakımından büyük öneme sahiptir. Dolayısıyla yeni ekonomide başarılı olmak isteyen işletmeler, yalnızca e-ticarete ayak uydurmakla kalmayıp, hedef tüketici kitlesine ulaşabilme bağlamında sosyal medya mecralarında da yoğun bir biçimde pazarlama çabaları sarf etmektedir. Bu çalışmada Kırgızistan’da faaliyet gösteren 10 farklı perakendeci e-ticaret işletmesinin web sitesi ve sosyal medya sayfaları içerik analizi metoduyla incelenerek, elde edilen bulgular neticesinde çeşitli öneriler getirilmiştir.
.
İçerik Analizi Kırgızistan Sosyal Medya E-Ticaret Elektronik Ticaret
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 117 Sayı: 230 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.